Gaat dit goed (afzagen van printen)?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Gaat dit goed (afzagen van printen)?

Bericht door pompebled »

Ik heb een paar van deze inschakelvertragingen voor luidsprekers liggen:
https://nl.aliexpress.com/item/10050058 ... cification
Echter, de printen zijn aan de grote kant, daar ik de grote gaten voor de terminals niet gebruik, evenals de min aansluiting voor de luidspreker, die blijft rechtstreeks aan de terminal in de kast.

Kan ik de printen doorzagen op de lijn?
zaaglijn relais board.jpg
Daar ik de min sowieso niet gebruik, vervalt 0R weerstand naar de gnd, als ik het goed voor de geest heb.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gaat dit goed (afzagen van printen)?

Bericht door ray5150 »

Ik zie daar geen probleem in ?
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Re: Gaat dit goed (afzagen van printen)?

Bericht door pompebled »

Mooi.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gaat dit goed (afzagen van printen)?

Bericht door ray5150 »

Zonder schema is er niks zinnigs over te zeggen,
maar ik vermoed dat de schakeling rondom de 1237 wel de versterker-GND nodig heeft om aan te refereren.
Best kans dat het geheel niet werkt als je dat niet aansluit.
90000006
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 10 mar 2023, 15:56

Re: Gaat dit goed (afzagen van printen)?

Bericht door 90000006 »

Zal een standaard applicatie zijn van de TA7317 of de 1237 idd. Schema in iedere datasheet te vinden.
Inschakelvertraging functie zal wel werken zonder massa aansluiting van de luidsprekers. Maar de dc protectie werkt dan zeker niet, lijkt me niet dat je dat moet willen. Daarom moet je echt de luidspreker uitgangen goed aansluiten.
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Re: Gaat dit goed (afzagen van printen)?

Bericht door pompebled »

ray5150 schreef: do 12 dec 2024, 13:37
Ik vermoed dat de schakeling rondom de 1237 wel de versterker-GND nodig heeft om aan te refereren.
Gisteren afgezaagd, en opgebouwd.
Werkt ook zonder de GND van de versterker, getest aan een secundaire 12V AC wikkeling van een RKT.

Vertraging 6-7 seconden.

Groeten, Jan.
Plaats reactie