Pagina 1 van 1

Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano

Geplaatst: zo 03 nov 2024, 17:52
door Syrrah
Hoi,
Pas een JBL nano aangeschaft, die wilde ik aansluiten met een kabelset die nog had liggen van 10mm2 (awg-7).
Maar uit de JBL nano komt een awg-14 kabel uit het blokje, dat is dan wel een heel groot verschil.
Welke kabeldikte zal ik hier dan aan sluiten, kan dat dan awg-12 zijn(4mm2) of toch jets dikker 6mm2

De jbl nano heeft een max stroomverbruik van 13 A

Re: Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano

Geplaatst: zo 03 nov 2024, 18:17
door Shadow
Ik zou die 10mm² gewoon gebruiken en via een blok verlopen naar 2,5mm², als je dat niet wil gewoon 4mm² gebruiken. Ik zou gebruiken wat ik heb, wil je ooit nog een zwaardere sub installeren dan kan dat met de 10mm² kabel :-"

Re: Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano

Geplaatst: ma 04 nov 2024, 8:20
door Chocomel
2,5 mm^2 met koperen kern kan de 13 A makkelijk hebben. Je verliest wel iets aan versterkervermogen door de spanningsval over de kabel. Hoeveel dat is, kan je uitrekenen.

Re: Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano

Geplaatst: ma 04 nov 2024, 20:40
door Shadow
Gaat niks zijn, dat versterkertje draait niet continu 13A

Re: Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano

Geplaatst: ma 04 nov 2024, 22:46
door Syrrah
Dank u heren, heb maar 4mm2 gehaald, de 10mm2 bewaar ik wel voor een ander projectje