Hoi,
Pas een JBL nano aangeschaft, die wilde ik aansluiten met een kabelset die nog had liggen van 10mm2 (awg-7).
Maar uit de JBL nano komt een awg-14 kabel uit het blokje, dat is dan wel een heel groot verschil.
Welke kabeldikte zal ik hier dan aan sluiten, kan dat dan awg-12 zijn(4mm2) of toch jets dikker 6mm2
De jbl nano heeft een max stroomverbruik van 13 A
Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano
Moderator: Beheerdersteam
Re: Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano
Ik zou die 10mm² gewoon gebruiken en via een blok verlopen naar 2,5mm², als je dat niet wil gewoon 4mm² gebruiken. Ik zou gebruiken wat ik heb, wil je ooit nog een zwaardere sub installeren dan kan dat met de 10mm² kabel 
Re: Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano
2,5 mm^2 met koperen kern kan de 13 A makkelijk hebben. Je verliest wel iets aan versterkervermogen door de spanningsval over de kabel. Hoeveel dat is, kan je uitrekenen.
Re: Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano
Gaat niks zijn, dat versterkertje draait niet continu 13A
Re: Kabeldikte actieve subwoofer JBL nano
Dank u heren, heb maar 4mm2 gehaald, de 10mm2 bewaar ik wel voor een ander projectje
