Pagina 1 van 1

Compressie drivers demonteren

Geplaatst: zo 27 okt 2024, 17:14
door beijert
Ik heb nog een setje Fostex D252 drivers liggen die in een ver verleden flink op hun donder hebben gehad. (Stuiteren?)

Ik wil de achterkant even loshalen om de kap weer fris en fruitig te maken, en natuurlijk de werking verder te controleren.

Ik krijg het kapje alleen niet los :think: kijk ik.ergens overheen?
IMG_20241027_170121.jpg
IMG_20241027_170152.jpg

Re: Compressie drivers demonteren

Geplaatst: zo 27 okt 2024, 17:26
door ds23man
Ben bang dat het rondje kliko wordt. Deze driver heeft een alnico magneet en die kunnen totaal niet tegen mechanisch geweld, kans is groot dat er weinig magnetisme meer in zit.

Re: Compressie drivers demonteren

Geplaatst: zo 27 okt 2024, 18:03
door beijert
Nee, dat weet ik.

Daarvoor gaan ze hier niet in de kliko. Eerst zien dat alles weer compleet en mooi is. Dan gaan ze met de bijpassende hoorns op de plank tussen de rest. Het her- magnetiseren komt later aangezien ik dat niet zelf ga doen. Is reeds eerder besproken hier.

Re: Compressie drivers demonteren

Geplaatst: zo 27 okt 2024, 19:17
door beijert
Aha :-"
IMG_20241027_191704.jpg
IMG_20241027_194158.jpg

Re: Compressie drivers demonteren

Geplaatst: vr 01 nov 2024, 6:36
door SARK
:yeah: