Compressie drivers demonteren

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Compressie drivers demonteren

Bericht door beijert »

Ik heb nog een setje Fostex D252 drivers liggen die in een ver verleden flink op hun donder hebben gehad. (Stuiteren?)

Ik wil de achterkant even loshalen om de kap weer fris en fruitig te maken, en natuurlijk de werking verder te controleren.

Ik krijg het kapje alleen niet los :think: kijk ik.ergens overheen?
IMG_20241027_170121.jpg
IMG_20241027_170152.jpg
Laatst gewijzigd door beijert op zo 27 okt 2024, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Compressie drivers demonteren

Bericht door ds23man »

Ben bang dat het rondje kliko wordt. Deze driver heeft een alnico magneet en die kunnen totaal niet tegen mechanisch geweld, kans is groot dat er weinig magnetisme meer in zit.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Compressie drivers demonteren

Bericht door beijert »

Nee, dat weet ik.

Daarvoor gaan ze hier niet in de kliko. Eerst zien dat alles weer compleet en mooi is. Dan gaan ze met de bijpassende hoorns op de plank tussen de rest. Het her- magnetiseren komt later aangezien ik dat niet zelf ga doen. Is reeds eerder besproken hier.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Compressie drivers demonteren

Bericht door beijert »

Aha :-"
IMG_20241027_191704.jpg
IMG_20241027_194158.jpg
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Compressie drivers demonteren

Bericht door SARK »

:yeah:
Plaats reactie