Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst.... Hier a.u.b. géén vragen en discussies over verkoopadressen van nieuw spul. Die horen thuis in de bouwforums, waar anderen er ook iets aan kunnen hebben.
Gesloten
gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Bericht door gnl1 »

Helaas blijkt mijn Philips AD 0211 SQ8 middentoner overleden.
Het is een speciaal model met een vlakke Al frontplaat. De dome is van textiel.

De impedantie meet oneindig. Daarom heb ik hem voorzichtig opengemaakt in de hoop dat hij wellicht gerepareerd zou kunnen worden.
Maar er is niets te zien, geen breuken of zo.

Kan iemand mij wellicht aan een vervangings dome of komplete driver helpen?

De impedantie mag ook 4 Ohm zijn. De versterking en filters van het actieve LS systeem zijn goed aan te passen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Bericht door pappaleo »

Ik heb een paartje AD02150/SQ4. Ik weet niet of je daar wat mee kan?
Edit: Ik zie dat de 211 rond is, die van mij zijn vierkant. Dat wordt dus niks.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Bericht door Henkjan »

ik ga zo eens zoeken wat ik ook al weer precies had liggen
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Bericht door ray5150 »

https://www.total-speaker-repair.nl/

Niet geprobeerd is altijd mis geschoten...
gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Bericht door gnl1 »

@pappaleo: Ik kan mogelijk de frontplaat overzetten?
@Henkjan: Geweldig
@ray5150: Goede tip als vervangen niet lukt, bedankt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Bericht door Henkjan »

ik heb wel een AD 0211 Sq4 voor je (en een die ook defect is)
maar die heeft geen vlakke frontplaat, maar die is mogelijk wel over te zetten denk ik
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Bericht door VintageHarry »

gnl1 schreef: ma 30 sep 2024, 21:14
Maar er is niets te zien, geen breuken of zo.
De AD0211 heeft een zwak punt, en dat is de aanhechting van de litze aan de spoeldraad die losraakt. Dat defect zit dan onder de daar aangebrachte tape. Geen moeilijke reparatie, als ik de experts op het MFBfreaks forum mag geloven, maar zelf nog nooit geprobeerd.
gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome

Bericht door gnl1 »

Op MFBfreaks gezocht en daar een reparatie handleiding met foto's gevonden. Het lijkt toch wel een lastige reparatie, maar het proberen waard.

Iedereen bedankt voor de hulp!
Gesloten

Terug naar “Ter overname gevraagd”