Helaas blijkt mijn Philips AD 0211 SQ8 middentoner overleden.
Het is een speciaal model met een vlakke Al frontplaat. De dome is van textiel.
De impedantie meet oneindig. Daarom heb ik hem voorzichtig opengemaakt in de hoop dat hij wellicht gerepareerd zou kunnen worden.
Maar er is niets te zien, geen breuken of zo.
Kan iemand mij wellicht aan een vervangings dome of komplete driver helpen?
De impedantie mag ook 4 Ohm zijn. De versterking en filters van het actieve LS systeem zijn goed aan te passen.
Gezocht: AD 0211 SQ mid dome
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome
Ik heb een paartje AD02150/SQ4. Ik weet niet of je daar wat mee kan?
Edit: Ik zie dat de 211 rond is, die van mij zijn vierkant. Dat wordt dus niks.
Edit: Ik zie dat de 211 rond is, die van mij zijn vierkant. Dat wordt dus niks.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome
ik ga zo eens zoeken wat ik ook al weer precies had liggen
Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome
@pappaleo: Ik kan mogelijk de frontplaat overzetten?
@Henkjan: Geweldig
@ray5150: Goede tip als vervangen niet lukt, bedankt.
@Henkjan: Geweldig
@ray5150: Goede tip als vervangen niet lukt, bedankt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome
ik heb wel een AD 0211 Sq4 voor je (en een die ook defect is)
maar die heeft geen vlakke frontplaat, maar die is mogelijk wel over te zetten denk ik
maar die heeft geen vlakke frontplaat, maar die is mogelijk wel over te zetten denk ik
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome
De AD0211 heeft een zwak punt, en dat is de aanhechting van de litze aan de spoeldraad die losraakt. Dat defect zit dan onder de daar aangebrachte tape. Geen moeilijke reparatie, als ik de experts op het MFBfreaks forum mag geloven, maar zelf nog nooit geprobeerd.
Re: Gezocht: AD 0211 SQ mid dome
Op MFBfreaks gezocht en daar een reparatie handleiding met foto's gevonden. Het lijkt toch wel een lastige reparatie, maar het proberen waard.
Iedereen bedankt voor de hulp!
Iedereen bedankt voor de hulp!
