Desktop Spiekert
Geplaatst: za 07 sep 2024, 15:52
Mijn subwoofer bij de computer heeft de geest gegeven en dus was het tijd om wat te fröbelen. Ik heb twee dikke boeken onder mijn monitor staan om de monitor op de goede hoogte te hebben. Daar is dus mooi plaats voor een leuk 2.1 systeem dacht ik en heb met voornamelijk reststukken en wat ik nog had liggen een kastje gebouwd. Ik heb alleen de woofer "nieuw" gekocht via marktplaats, en de rubber voetjes.
Fotoroman Ik heb voor het eerst een nieuwe invalzaag gebruikt, dit ging nog niet helemaal vlekkeloos. De dikte van de zaagsnede en het zagen in verstek waren nog wel spelbedervers. Gelukkig had ik een grote flacon bruislijm. De versterking gebeurt door een Ali versterkertje met sub uitgang en toonregeling. Er hoeft geen passieve sperkring gebruikt te worden. Al met al geeft dit een zeer redelijk geluid. Het geheel is iets te hoog, ik ga nog eens lagere voetjes kopen. Als ik dit weer zou doen dan zou ik een 4" woofer nemen, deze bepaalt namelijk de hoogtemaat.
Fotoroman Ik heb voor het eerst een nieuwe invalzaag gebruikt, dit ging nog niet helemaal vlekkeloos. De dikte van de zaagsnede en het zagen in verstek waren nog wel spelbedervers. Gelukkig had ik een grote flacon bruislijm. De versterking gebeurt door een Ali versterkertje met sub uitgang en toonregeling. Er hoeft geen passieve sperkring gebruikt te worden. Al met al geeft dit een zeer redelijk geluid. Het geheel is iets te hoog, ik ga nog eens lagere voetjes kopen. Als ik dit weer zou doen dan zou ik een 4" woofer nemen, deze bepaalt namelijk de hoogtemaat.