Pagina 1 van 5
WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 11:53
door Shadow
Leuk merk, zie er mooie spullen waaronder de Ultra die een kandidaat is hier de Yamaha WXC50 te vervangen;
https://www.wiimhome.com/wiimultra/overview
September hier leverbaar...
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 12:27
door jeroen_d
Ze maken het telkens mooier. Ik heb de WiiM pro plus aangeschaft bij proshop.nl, toen mijn Squeezebox Lite kapot ging. Die kan jouw Yamaha ook al vervangen, afhankelijk van hoeveel ingangen je wilt en of je een schermpje nodig hebt.
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 13:46
door Shadow
Jazeker, ik werd erop gewezen door de meneer die hier de Visaton Vox speakers kocht, hij draait met een pro plus over een smsl dac en 2 Fosi monoblokken, die laatste vind ik wat bijzonder met hun 'laptop' voeding maar misschien ben ik gewoon ouderwets....
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 14:06
door firsttimer
Zij maken inderdaad mooi en betaalbaar spul, ik heb sinds 2 maanden de WiiM Amp:
https://www.wiimhome.com/wiimamp/overview
Prima ding voor digitale en analoge bronnen en voor mijn woonkamer (30m2) voldoende vermogen. Vooral de EQ in de app is erg fijn en uitgebreid.
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 16:39
door Forza
De Ultra heb ik gepre-ordered. Mooi ding voor een complete alles-in-1 oplossing. Output kunnen selecteren is ook ideaal en niet vanzelfsprekend op andere vergelijkbare apparaten (ik wil kunnen wisselen tussen coax uit (actieve speakers) en line-out (naar hoofdtelefoon amp)).
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 17:02
door Shadow
Oh dat klinkt heel mooi voor mijn 2 opties die ik hier heb...
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 21:25
door de vuilnisman
Ik heb de Wiim ultra al sinds 3 augustus hier draaien. Besteld via amazon.
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 21:36
door Shadow
En? Hoe bevalt ie?
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 21:49
door de vuilnisman
Ben er erg blij mee. Is de vervanger van de Yamaha WXC50 voor mij en de Wiim is weer een stukje gebruiksvriendelijker
Vindt de HDMI ARC erg handig dat het geluid van de tv automatisch mee gaat.
De DSP instellingen heb ik nog niet mee gespeeld.
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 22:12
door Shadow
Ah duidelijk, ik heb nu ook een WXC50 en zoek een upgrade zonder functionaliteit te verliezen, maar de rest moet er ook mee overweg kunnen.
Re: WiiM
Geplaatst: wo 14 aug 2024, 23:02
door jeroen_d
Ik heb een paar jaar geleden voor mijn dochter de Yamaha gekocht, maar ik vind de WiiM veel vlotter en betrouwbaarder reageren.
Re: WiiM
Geplaatst: do 15 aug 2024, 10:41
door Forza
de vuilnisman schreef: ↑wo 14 aug 2024, 21:25
Ik heb de Wiim ultra al sinds 3 augustus hier draaien. Besteld via amazon.
Had er een in m'n winkelmandje staan bij Amazon, maar de volgende dag niet meer beschikbaar

. Dan maar even wachten.
Re: WiiM
Geplaatst: do 15 aug 2024, 11:06
door Shadow
jeroen_d schreef: ↑wo 14 aug 2024, 23:02
Ik heb een paar jaar geleden voor mijn dochter de Yamaha gekocht, maar ik vind de WiiM veel vlotter en betrouwbaarder reageren.
Ah goed om te horen!
Re: WiiM
Geplaatst: vr 16 aug 2024, 10:16
door toetertje
Ik heb sinds een paar dagen de pro plus.
Ik ben aangenaam verrast, zowel gebruiksgemak als ook geluidskwaliteit.
Ik was in het begin een beetje argwanend, want het apparaatje werd wel heel erg gehyped,
maar tot nu toe maakt hij het waar.
Re: WiiM
Geplaatst: zo 18 aug 2024, 22:48
door Ivo
Shadow schreef: ↑wo 14 aug 2024, 13:46
Jazeker, ik werd erop gewezen door de meneer die hier de Visaton Vox speakers kocht, hij draait met een pro plus over een smsl dac en 2 Fosi monoblokken, die laatste vind ik wat bijzonder met hun 'laptop' voeding maar misschien ben ik gewoon ouderwets....
Ik heb sinds een paar weken een Fosi ZA3 versterker als subversterker aan de receiver hangen. Ik zag klasse D en een 12V trigger, wat allebei een bijdrage kan leveren aan minder stroomverbruik, en minder warmte in de last. Werkt erg goed. Natuurlijk gebaseerd op het laag, maar de woofer is verder ongefilterd en heeft een relatief hoog rendement (backloaded hoorn, in een hoek), en het is vrij van ruis en brom en klinkt dynamisch en ongekleurd. Hij kwam ook goed uit de metingen van audio science review. Het zet inderdaad wel even wat ingesleten verwachtingen op scherp.
Ik had ooit meer digitale apparaten in gebruik en dus baat bij de vele digitale ingangen op een surround receiver. Inmiddels wordt hier vooral gestreamd, dus dat valt weg. Gezien mijn ervaring met het Fosi versterkertje ben ik om en neem ik andere concepten, vorm factors en nieuwe merken een stuk serieuzer. Zo'n Wiim lijkt me een heel goede optie voor een stereo systeem.
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 10:59
door grimoire
toetertje schreef: ↑vr 16 aug 2024, 10:16
Ik heb sinds een paar dagen de pro plus.
Ik ben aangenaam verrast, zowel gebruiksgemak als ook geluidskwaliteit.
Ik was in het begin een beetje argwanend, want het apparaatje werd wel heel erg gehyped,
maar tot nu toe maakt hij het waar.
Idem, zelfden zo handig plug en play iets gehad. Moeiteloos met gedeelde muziek map van de NAS connecten etc. Goede geluidskwaliteit en onslangs ontdekte ik dat er room correction/EQ mogelijkheden in zitten. Je kan het automatisch doen via het microfoontje van je telefoon die je op je luisterpositie houdt. Maar het beste resultaat kreeg ik door een behringer meetmicrofoon te gebruiken en de EQ op de Wiim handmatig een boost of cut te geven waar ik die zag in mijn meting. Eindelijk is mijn geluid meer in balans. Je kan overigens kiezen tussen een fixed 10 bands EQ en een 10 bands parameteische EQ met variabele Q.
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 12:55
door Shadow
Ik heb m'n Ultra vandaag binnen, nog aan het ontdekken!
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 13:13
door Forza
Ik ben er tot nu toe meer dan tevreden over! Heeft hier een Bluesound Node 2 vervangen en geen spijt van. Kan niet zeggen dat het anders klinkt, maar de extra features en display zijn leuk, AB is ook handige extra tov de Node. Van de week een SMSL PL100 cd-loopwerkje binnengekregen om ernaast te zetten en compleet te maken.
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 13:19
door Pjotr
Da's mooi!
Wat gebruikt hij aan look-up servers voor de radio? VTuner en/of TuneIn?
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 16:29
door Shadow
Kan allebei!
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 16:57
door Pjotr
Ah dacht ik al. Dat zijn beide Amerikaanse servers. Mijn ervaring daarmee is dat die vaak niet niet up-to-date zijn en vaak een slechtere bitrate geven dan beschikbaar. Dus als het niet best klinkt...
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 17:57
door Shadow
Nou nee, gewoon 320kbps of hoger, deed de service van Yamaha ook...hangt ook van het station af.
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 18:46
door Pjotr
Nou nee, hangt van de URL van de stream van het station af dat VTuner en/of TuneIn jou terug geeft. Die kunnen variëren van 64kB/s tot 320 kB/s voor hetzelfde station. Het zijn niet anders dan look-up servers voor de stations die je zoekt. Net als al die andere zgn "Radio" sites met stations op je PC ed.
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 19:13
door Shadow
Wat is je punt nu?
De kwaliteit van een radiostream is niet anders als bij de Yamaha wxc50 die de Wiim vervangt, dat was ook prima.
Radio staat hier aan als muzikaal behang, meer niet.
Re: WiiM
Geplaatst: ma 24 mar 2025, 19:24
door Pjotr
Laat maar zitten. Je merkt het vanzelf wel of niet. Ik weet i.i.g. genoeg om even op te letten met de WiiM welke ik voor mijn zusje overweeg.