WiiM
Moderator: Beheerdersteam
- firsttimer
Re: WiiM
Zij maken inderdaad mooi en betaalbaar spul, ik heb sinds 2 maanden de WiiM Amp:
https://www.wiimhome.com/wiimamp/overview
Prima ding voor digitale en analoge bronnen en voor mijn woonkamer (30m2) voldoende vermogen. Vooral de EQ in de app is erg fijn en uitgebreid.
https://www.wiimhome.com/wiimamp/overview
Prima ding voor digitale en analoge bronnen en voor mijn woonkamer (30m2) voldoende vermogen. Vooral de EQ in de app is erg fijn en uitgebreid.
-
de vuilnisman
-
de vuilnisman
Had er een in m'n winkelmandje staan bij Amazon, maar de volgende dag niet meer beschikbaarde vuilnisman schreef: ↑wo 14 aug 2024, 21:25Ik heb de Wiim ultra al sinds 3 augustus hier draaien. Besteld via amazon.
Ik heb sinds een paar weken een Fosi ZA3 versterker als subversterker aan de receiver hangen. Ik zag klasse D en een 12V trigger, wat allebei een bijdrage kan leveren aan minder stroomverbruik, en minder warmte in de last. Werkt erg goed. Natuurlijk gebaseerd op het laag, maar de woofer is verder ongefilterd en heeft een relatief hoog rendement (backloaded hoorn, in een hoek), en het is vrij van ruis en brom en klinkt dynamisch en ongekleurd. Hij kwam ook goed uit de metingen van audio science review. Het zet inderdaad wel even wat ingesleten verwachtingen op scherp.
Ik had ooit meer digitale apparaten in gebruik en dus baat bij de vele digitale ingangen op een surround receiver. Inmiddels wordt hier vooral gestreamd, dus dat valt weg. Gezien mijn ervaring met het Fosi versterkertje ben ik om en neem ik andere concepten, vorm factors en nieuwe merken een stuk serieuzer. Zo'n Wiim lijkt me een heel goede optie voor een stereo systeem.
Idem, zelfden zo handig plug en play iets gehad. Moeiteloos met gedeelde muziek map van de NAS connecten etc. Goede geluidskwaliteit en onslangs ontdekte ik dat er room correction/EQ mogelijkheden in zitten. Je kan het automatisch doen via het microfoontje van je telefoon die je op je luisterpositie houdt. Maar het beste resultaat kreeg ik door een behringer meetmicrofoon te gebruiken en de EQ op de Wiim handmatig een boost of cut te geven waar ik die zag in mijn meting. Eindelijk is mijn geluid meer in balans. Je kan overigens kiezen tussen een fixed 10 bands EQ en een 10 bands parameteische EQ met variabele Q.
Ik ben er tot nu toe meer dan tevreden over! Heeft hier een Bluesound Node 2 vervangen en geen spijt van. Kan niet zeggen dat het anders klinkt, maar de extra features en display zijn leuk, AB is ook handige extra tov de Node. Van de week een SMSL PL100 cd-loopwerkje binnengekregen om ernaast te zetten en compleet te maken.
Nou nee, hangt van de URL van de stream van het station af dat VTuner en/of TuneIn jou terug geeft. Die kunnen variëren van 64kB/s tot 320 kB/s voor hetzelfde station. Het zijn niet anders dan look-up servers voor de stations die je zoekt. Net als al die andere zgn "Radio" sites met stations op je PC ed.