Dynavox VR70E-2 Phono
Geplaatst: vr 12 jul 2024, 9:40
Ik heb een Dynavox VR70E-2 op de werkbank staan voor een controle, een kringloopvondst van een vriend van me.
Dit schema is getekend door een gebruiker en heb ik van een forum, de originele versterker kwam met een schema wat erg slecht leesbaar was en bij de versterker die ik hier heb kwam er helemaal niks.
Ik heb maar eens een rondje buizen besteld bij Tonefactory; 4 stuks EL34 van JJ en 2 stuks 6GH8A van RCA. Origineel zit er een Chinese 6F2 in, die volgens de geleerden uitwisselbaar is met de 6GH8 en ECF82.
Ik heb een paar vragen;
- de bias wordt afgesteld met 4 potmeters die van bovenaf bereikbaar zijn en de meetbussen ook, ik zie staan op het www dat er 10mV per mA gemeten wordt, klopt dit?
- De buizen die geleverd zijn, hebben een sticker met 33mA erop, is dit de stroom waar ze het liefst op ingesteld staan?
- De volumepot heeft een bedenkelijke reputatie op het www en zo voelt ie eerlijk gezegd ook, het is een 20k potmeter, ik neem aan die die logaritmisch is en dat een ALPS blue velvet er gewoon in kan, ik vind de waarde een beetje vreemd, meestal pakken we 10K/log toch? of ligt dat bij buizen anders?
Dit schema is getekend door een gebruiker en heb ik van een forum, de originele versterker kwam met een schema wat erg slecht leesbaar was en bij de versterker die ik hier heb kwam er helemaal niks.
Ik heb maar eens een rondje buizen besteld bij Tonefactory; 4 stuks EL34 van JJ en 2 stuks 6GH8A van RCA. Origineel zit er een Chinese 6F2 in, die volgens de geleerden uitwisselbaar is met de 6GH8 en ECF82.
Ik heb een paar vragen;
- de bias wordt afgesteld met 4 potmeters die van bovenaf bereikbaar zijn en de meetbussen ook, ik zie staan op het www dat er 10mV per mA gemeten wordt, klopt dit?
- De buizen die geleverd zijn, hebben een sticker met 33mA erop, is dit de stroom waar ze het liefst op ingesteld staan?
- De volumepot heeft een bedenkelijke reputatie op het www en zo voelt ie eerlijk gezegd ook, het is een 20k potmeter, ik neem aan die die logaritmisch is en dat een ALPS blue velvet er gewoon in kan, ik vind de waarde een beetje vreemd, meestal pakken we 10K/log toch? of ligt dat bij buizen anders?