Bij twee mono eindversterkers een bridge aansluiting maken, kan f=dat?
Geplaatst: ma 17 jun 2024, 16:41
Hallo, ik heb 4 mono eindversterkers van Nelson Pass.
Nu zou ik graag hier twee mono blockjes van maken in bridged mode...maar kan dat?
Wat ik bij commerciele versterkers zie is dat je in bridged mode de speaker op de twee positieve polen van de twee aparte monotrapjes moet aansluiten.
1 daarvan versterkt dus ' negatief' zodat in theorie de doorgevoerde spanning dubbel zo hoog wordt, maar, hoe bereik je dat qua aansluiting?
Ik heb geen concrete schematische aansluiting ergens kunnen vinden.
Zou het gewoon een kwestie zijn van bij de 1-ne monoblock het ' hot signaal' input op de 'ground' aan te sluiten? Dus hier de polariteit omdraaien?
Of misschien het 'hot signaal' van de ground aftappen van de min bij het andere monoblockje?
Ben benieuwd!
Alvast bedankt.
Nu zou ik graag hier twee mono blockjes van maken in bridged mode...maar kan dat?
Wat ik bij commerciele versterkers zie is dat je in bridged mode de speaker op de twee positieve polen van de twee aparte monotrapjes moet aansluiten.
1 daarvan versterkt dus ' negatief' zodat in theorie de doorgevoerde spanning dubbel zo hoog wordt, maar, hoe bereik je dat qua aansluiting?
Ik heb geen concrete schematische aansluiting ergens kunnen vinden.
Zou het gewoon een kwestie zijn van bij de 1-ne monoblock het ' hot signaal' input op de 'ground' aan te sluiten? Dus hier de polariteit omdraaien?
Of misschien het 'hot signaal' van de ground aftappen van de min bij het andere monoblockje?
Ben benieuwd!
Alvast bedankt.