Pagina 1 van 1
Merk: Xcite
Geplaatst: wo 05 jun 2024, 13:47
door Chocomel
Heeft iemand al eens de exciters van het merk Xcite geprobeerd? Het merk valt me op omdat de fabrikant zelfs metingen van de aandrijving publiceert in het datablad, namelijk BL(x), Le(x) en Kms(x). Le(I) vreemd genoeg niet. Momenteel is er één product en dat is de XT32.
https://www.xcite-audio.com/product/xt32-8/
![SIB11-XT32-4-0353-275x275[1].png](./download/file.php?id=201538&sid=6dd4a3a008adbf4956bc2ec80a4cb0db)
- SIB11-XT32-4-0353-275x275[1].png (73.41 KiB) 503 keer bekeken
Re: Merk: Xcite
Geplaatst: wo 05 jun 2024, 16:05
door timpert
Ik ken 'm niet, maar omdat ik met een
opstelling bezig ben om BL(x), Le(x) en Kms(x) zelf te meten kan ik wel wat referentiemateriaal gebruiken. TZT maar eens een exemplaar bestellen.
Re: Merk: Xcite
Geplaatst: do 06 jun 2024, 11:18
door timpert
Ik heb een exemplaar besteld bij Soundimports, want ik bedacht me dat ik 'm behalve als referentie ook kan gebruiken om mijn
accelerometer te kalibreren. Die is ook onderdeel van de meetopstelling, dus dit is een leuke gelegenheid om wat meer te leren over deze exciter.
Re: Merk: Xcite
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 21:39
door timpert
Benjamin Zenker (de man achter XCite) heeft een aantal leuke publicaties op zijn naam staan op het gebied van exciters en flat panel luidsprekers. Hier eentje over de break-up modes van de spreekspoel, die de hoogweergave negatief beïnvloeden. Op zijn website geeft hij ook aan dat zijn exciter een lage Le heeft om het hoog minder te verzwakken, maar wellicht zitten er nog wel een paar extra leuke kneepjes in het ding. De mijne heb ik inmiddels in huis, maar van buiten valt er (uiteraard) weinig bijzonders aan te zien. Geinig dingetje.
Re: Merk: Xcite
Geplaatst: di 11 jun 2024, 21:11
door richard
Doet me denken aan die vader die met zijn zoon allerlei projecten in elkaar flanst (op serieus niveau).