Herkent iemand deze AMT tweeter?
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Herkent iemand deze AMT tweeter?
Deze tweeters hebben overeenkomsten met de Mundorf AMT25CS2.1-R , echter zijn de verschillen te groot om er zo vanuit te kunnen gaan dat het ze zijn. Zo is het Mundorf membraan goudkleurig, die van mij zijn metaalkleurig.
Ook de achterkant ziet er anders uit. Ik ga ervanuit dat zowel de achterkant alsook de faceplate te vervangen en te customizen zijn. Waardoor het met zekerheid identificeren uiteraard lastiger wordt.
Misschien heeft iemand met meer kennis op dit gebied hier wat ideeën bij.
Ik heb wat foto's gemaakt, dat is inmiddels een poosje geleden, ze zijn daarna weer ingebouwd, ik hoop dat dit zo kan blijven.
Alvast bedankt voor het meekijken
Ook de achterkant ziet er anders uit. Ik ga ervanuit dat zowel de achterkant alsook de faceplate te vervangen en te customizen zijn. Waardoor het met zekerheid identificeren uiteraard lastiger wordt.
Misschien heeft iemand met meer kennis op dit gebied hier wat ideeën bij.
Ik heb wat foto's gemaakt, dat is inmiddels een poosje geleden, ze zijn daarna weer ingebouwd, ik hoop dat dit zo kan blijven.
Alvast bedankt voor het meekijken
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Herkent iemand deze AMT tweeter?
Ja dat klopt.
Er zat een schoonheidsfoutje in de luidsprekers van de fabriek uit, dus moesten ze open, en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de types van de drivers te noteren, zodat ik deze bij kan bestellen en weg kan leggen, je weet het immers maar nooit, en nu zijn ze nog gewoon verkrijgbaar, ik weet niet of dat zo blijft.
Dat was voor de bas en mid driver heel makkelijk, daar zitten de originele Scan-speak stikkers op. Maar op de tweeters helaas niet.
Er zat een schoonheidsfoutje in de luidsprekers van de fabriek uit, dus moesten ze open, en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de types van de drivers te noteren, zodat ik deze bij kan bestellen en weg kan leggen, je weet het immers maar nooit, en nu zijn ze nog gewoon verkrijgbaar, ik weet niet of dat zo blijft.
Dat was voor de bas en mid driver heel makkelijk, daar zitten de originele Scan-speak stikkers op. Maar op de tweeters helaas niet.
Re: Herkent iemand deze AMT tweeter?
Ik ken ze niet, maar als het membraan niet goudkleurig is (bewerkte Kapton folie), dan is het zeker geen Mundorf.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Herkent iemand deze AMT tweeter?
Zal wel uit een Aziatisch OEM fabriek komen op hun specificatie.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Herkent iemand deze AMT tweeter?
Ik denk dat jullie gelijk hebben heren, ik kom zelf in ieder geval niets overeenkomstig tegen, dus wat Gerhard zegt zal inderdaad het geval zijn. De Wharfedale luidsprekers worden geassembleerd in China, dus er zal dus waarschijnlijk een Chinese OEM tweeter in gaan.
Het was te proberen in elk geval.
Het was te proberen in elk geval.
Re: Herkent iemand deze AMT tweeter?
Je kunt eens bij de importeur navragen ?
Wharfedale is sinds enkele jaren in Chinese handen, dus wat Gerhard stelt zou best kunnen.
Wharfedale is sinds enkele jaren in Chinese handen, dus wat Gerhard stelt zou best kunnen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Herkent iemand deze AMT tweeter?
Dat zal ik inderdaad doen. Ik heb de luidsprekers direct bij de Wharfedale importeur besteld toentertijd, ik kan zo een mailtje of telefoontje naar de plegen of ik een setje kan krijgen.
Ik zou het wel prettig vinden om ze als reserve op de plank te kunnen leggen, je weet het maar nooit.
Ik zou het wel prettig vinden om ze als reserve op de plank te kunnen leggen, je weet het maar nooit.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
