Hulp met zoeken van een radio programma

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
595ss

Hulp met zoeken van een radio programma

Bericht door 595ss »

Hallo, het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was maar nu heb ik een vraagje en weet niet wie ik hiervoor kan benaderen…

Het zit zo:

Lang geleden, ergens rond 83/84, bracht mijn vader mij naar mijn eerste sollicitatie gesprek toe omdat ik toentertijd nog geen rijbewijs had.
Om de zenuwen wat te kalmeren hadden we de radio aan in de auto en daar was een live optreden te horen van “roaring jelly” een Engelse folk/humoristische band.
We genoten beiden van de muziek, en die reis en dat optreden staan mij nog altijd als een dierbare herinnering in mijn geheugen gegrift.
Graag zou ik in het bezit willen komen van een copy van dat optreden, en Clive Harvey, de ukelele speler van de band die ik ondertussen al benaderd heb, ook.
We zijn ondertussen zover gekomen dat het waarschijnlijk is opgenomen tijdens het Rotterdamse folkfestival waar ze als support act van Melanie Safka optraden.
Deze beste mevrouw is helaas in januari overleden dus daar krijg ik geen antwoord meer van.

Mijn vraag is dus of er iemand is die mij kan adviseren wie ik het beste kan benaderen?

Rob

Ps ik kreeg de aanstelling
Pjotr

Re: Hulp met zoeken van een radio programma

Bericht door Pjotr »

Leuke vraag! Die band kan ik mij nog wel herinneren, mijn zus was daar fan van. Kan je er niet direct mee helpen maar wij gingen in die tijd veel naar dat soort concerten in theater Lantaren Venster in de Gouvernestraat. Daar waren veel optredens tijdens het Rotterdams folkfestival. Dat zit al lang niet meer in de Gouvernestraat en is verhuisd naar de Kop van Zuid. Wellicht dat je Lantaren Venster kunt benaderen of zij meer weten? https://www.lantarenvenster.nl/
John P

Bericht door John P »

Je kan hier eens proberen: https://www.beeldengeluid.nl/collectie
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

hoi Rob, leuk dat je weer langs komt.

jullie wonen nog steeds in Zweden?
595ss

Bericht door 595ss »

Dag Henkjan,

Jazeker, ondertussen helemaal gesetteld.
Kinderen blij, wij ondertussen een miniglamping en een stuga in de verhuur als bijverdienste en allebei een goede baan.
Wij gaan voorlopig niet weg
595ss

Bericht door 595ss »

En iedereen bedankt voor de moeite, bij de tip van John heb ik beet gehad; de opname is gevonden!

Het bleek een optreden in Zwolle te zijn geweest in 1984. Probleem is dat de opname nog niet gedigitaliseerd is en ik het daarom alleen ter plekke kan luisteren.
Gelukje is dat ik komend weekend even in NL ben en maandag, hopelijk via Hilversum, verder ga naar vrienden in Frankrijk.

Ik laat de afloop ook nog even weten, en iedereen alsnog bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”