Beste Forumleden,
Ik ben Vinny en nieuw op het forum, ik ben al even hobbymatig bezig met zelfbouw speakers.
Nu heb ik laatst 2 speakerkasten van Quartz gekocht de Bag-end serie dit zijn kasten met 4 gesloten kabinets er in van 3cubic ft(84liter) per speaker, nu is het zo dat die kasten gesloten zijn en gebouwd zijn op een bereik van 8 tot 20hz nu heb je hier een speciale processor voor nodig en heb je blijkbaar nog een flut rendement. nu zat ik te denken om de tussen wand tussen 2 cabinets uit te halen hierdoor heb ik een kast van 168 liter. of zelfs 1 van 320+liter. nu zou ik graag iemand zijn expertise over horen en advies over wat te doen met deze kasten. het doel is een zo goed mogelijke sub te bouwen als mogelijk met mijn budget subs…
deze wil ik dan gaan gebruiken bij buiten evenementen
Devine ba118 deze heb ik 8x
thielle-small
Fs = 41.93 Hz
Re = 3.20 ohms[dc]
Le = 908.24 uH
R2 = 3.27 ohms
Qt = 0.55
Qes = 0.64
Qms = 4.15
Mms = 244.43 grams
Rms = 15.511293 kg/s
Cms = 0.059 mm/N
Vas = 118.13 liters
Sd= 1194.59 cm^2
Bl = 17.965937 Tm
ETA = 1.31 %
Lp(2.83V/1m) = 97.26 dB
misschien is zelfs de speaker poorten al een verbetering maar hier heb ik weinig tot geen ervaring mee.
graag hoor ik wat adviezen!
Help needed! Quartz bag end rebuilt
Moderator: Beheerdersteam
Re: Help needed! Quartz bag end rebuilt
Exact, dat is het ook een infra sub…
graag zou ik deze dus gaan omtoveren tot subs voor een normale range. alleen nu is het zo dat ik met WINISD wel redelijk idee krijg wat ik er mee zou kunnen maar daar ben ik nog niet zo bekend mee. graag zou ik een willen horen wat een wat meer ervaren persoon hier mee zou doen, en hopelijk hebben we dan uiteindelijk een paar mooie voelbare subjes!
excuses voor de dubbele reactie nog even het forum onder de knie krijgen.
Edit mod: Dubbele reactie verwijderd.
graag zou ik deze dus gaan omtoveren tot subs voor een normale range. alleen nu is het zo dat ik met WINISD wel redelijk idee krijg wat ik er mee zou kunnen maar daar ben ik nog niet zo bekend mee. graag zou ik een willen horen wat een wat meer ervaren persoon hier mee zou doen, en hopelijk hebben we dan uiteindelijk een paar mooie voelbare subjes!
excuses voor de dubbele reactie nog even het forum onder de knie krijgen.
Edit mod: Dubbele reactie verwijderd.
Re: Help needed! Quartz bag end rebuilt
Zitten de originele woofers er nog bij, want die Devine 118 horen er niet in toch?
Ik zou de kasten zoveel mogelijk origineel maken er doorverkopen, aanpassen gaat denk ik niet werken.
Ik zou de kasten zoveel mogelijk origineel maken er doorverkopen, aanpassen gaat denk ik niet werken.
Re: Help needed! Quartz bag end rebuilt
Ik zou met die T/S parameters in WinISD een kastje ontwerpen en van el cheapo MDF 1 kastje voor 1 woofert bouwen en zien wat dat doet en of dat naar je zin is. Zo ja, x 8.
Re: Help needed! Quartz bag end rebuilt
dit heb ik geprobeerd maar ben hier niet zo’n pro in haha
ik kwam namelijk al snel op het punt waar ik de xmax als ik het goed zeg passeerde.
tips zijn welkom!
