Pagina 1 van 1
Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 11:09
door motoindo
Krijg net een interessante mailing binnen van Hypex over een nieuwe module met 4 single ended uitgangen, plaatje lijkt nog een render maar wow, een tpa3255 on steroids:
The options are endless with the ability of a classic 4 x 250W single ended setup, a power-packed performance of 2 x 500W, or the enhanced capability of a parallel-bridge-tied load configuration of 1 x 1000W and the ability of driving 2Ω, 4Ω, 8Ω and 70V-100V speakers. DSA254 OEM adapts to your distinct audio preferences for any loudspeaker configuration.
denk dan zelf vooral aan 1 x BTL en 2 x SE
ds23man, weet jij meer te vertellen over deze module ?
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 15:31
door rodi
Ik wil ooit mogelijk een actieve 3 weg maken. Al zou er dan een DSA124 komen (4x 125w) dat zou top zijn. Dan zou ik ook 1x btl met 250w voor woofer en 125w is meer dan genoeg voor mid en tweeter. Maar is dit weer ncore? of zelfs de nieuwe ncore-ex?
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 15:43
door ds23man
Staat aangekondigd in de 2024 OEM folder. Gebaseerd op Ncore-x. Is alleen verkrijgbaar voor OEM klanten en Hypex is de laatste jaren behoorlijk strikt geworden op dat gebied met zelfs onderscheid tussen de verschillende soorten OEM klanten.
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 15:48
door rodi
Ik vind het wel eens jammer dat daar verschillen tussen zijn wat ik als DIY-er kan krijgen en wat er OEM is. Er zal vast een gedachte achter zitten die logisch is.
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 16:15
door ds23man
Dat heeft met twee redenen te maken. Een fabrikant die iets wil ontwerpen met een Hypex product en bijvoorbeeld 100.000 stuks wil afnemen zal niet blij zijn als deze ook beschikbaar zijn voor een DIYer die twee afneemt.
Ander punt is de support. Een OEM zal die nauwelijks nodig hebben t.o.v. de DIYer. Zolang Hypex af kan met een supportafdeling van anderhalve paardenkop (OEM + DIY + garantie) hebben ze dat behoorlijk onder controle. Ben zelf zeer intensief betrokken geweest bij de ontwikkeling van Hypex filterdesigner en de Fusion plate amps en dat supportverhaal stond ( en staat nog steeds) bovenaan binnen de productontwikkeling.
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 16:56
door Henkjan
motoindo schreef: ↑di 20 feb 2024, 11:09
Krijg net een interessante mailing binnen van Hypex over een nieuwe module met 4 single ended uitgangen, plaatje lijkt nog een render maar wow, een tpa3255 on steroids:
DSA254.jpg
The options are endless with the ability of a classic 4 x 250W single ended setup, a power-packed performance of 2 x 500W, or the enhanced capability of a parallel-bridge-tied load configuration of 1 x 1000W and the ability of driving 2Ω, 4Ω, 8Ω and 70V-100V speakers. DSA254 OEM adapts to your distinct audio preferences for any loudspeaker configuration.
denk dan zelf vooral aan 1 x BTL en 2 x SE
hoe groot is dat ding?
en hoe groot de bijpassende voeding?
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 17:38
door hannesie
Geeft al wat meer indruk i.v.m. de pinnen en de afstand 2.54mm?
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 19:17
door cool
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: di 20 feb 2024, 19:18
door cool
Pagina 25....
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: do 22 feb 2024, 6:42
door richard
cool schreef: ↑di 20 feb 2024, 19:17
Hoe moet ik dat zien met het uitgangsvermogen? Een klassieke versterker (mits voldoende voeding) verdubbeld het uitgangsvermogen bij halvering van de aangesloten impedantie. Deze halveert het vermogen bij bij halvering van de impedantie.
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: do 22 feb 2024, 10:13
door ds23man
Hij is puur ontworpen voor 100V systemen en actieve luidsprekers. Om het klein en compact te houden is het vermogen bij lage impedanties begrensd.
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: do 22 feb 2024, 10:23
door Henkjan
richard schreef: ↑do 22 feb 2024, 6:42
cool schreef: ↑di 20 feb 2024, 19:17
Hoe moet ik dat zien met het uitgangsvermogen? Een klassieke versterker (mits voldoende voeding) verdubbeld het uitgangsvermogen bij halvering van de aangesloten impedantie. Deze halveert het vermogen bij bij halvering van de impedantie.
bij begrensde stroom krijg je toch precies dat?
Re: Hypex DSA254
Geplaatst: do 22 feb 2024, 16:24
door ds23man
Bij een verdubbeling van je vermogen bij een halvering van de impedantie moet de uitgangstrap een dubbele stroom leveren. Dat heeft invloed op de gebruikte componenten ( torren, mosfets, uitgangsspoel). Daardoor wordt het ontwerp lomper, groter en duurder. In heel veel gevallen heb je die verdubbeling gewoon niet nodig, in actieve systemen zijn de drivers eigenlijk altijd 8 ohm. Dit is een hele compacte module die er toch 1000 Watt uit weet te pompen. Is net zo breed als een NC500 oem en een beetje langer.