Hypex DSA254

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Hypex DSA254

Bericht door motoindo »

Krijg net een interessante mailing binnen van Hypex over een nieuwe module met 4 single ended uitgangen, plaatje lijkt nog een render maar wow, een tpa3255 on steroids:
DSA254.jpg
The options are endless with the ability of a classic 4 x 250W single ended setup, a power-packed performance of 2 x 500W, or the enhanced capability of a parallel-bridge-tied load configuration of 1 x 1000W and the ability of driving 2Ω, 4Ω, 8Ω and 70V-100V speakers. DSA254 OEM adapts to your distinct audio preferences for any loudspeaker configuration.
denk dan zelf vooral aan 1 x BTL en 2 x SE 8)

ds23man, weet jij meer te vertellen over deze module ?
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 503
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Hypex DSA254

Bericht door rodi »

Ik wil ooit mogelijk een actieve 3 weg maken. Al zou er dan een DSA124 komen (4x 125w) dat zou top zijn. Dan zou ik ook 1x btl met 250w voor woofer en 125w is meer dan genoeg voor mid en tweeter. Maar is dit weer ncore? of zelfs de nieuwe ncore-ex?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex DSA254

Bericht door ds23man »

Staat aangekondigd in de 2024 OEM folder. Gebaseerd op Ncore-x. Is alleen verkrijgbaar voor OEM klanten en Hypex is de laatste jaren behoorlijk strikt geworden op dat gebied met zelfs onderscheid tussen de verschillende soorten OEM klanten.
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 503
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Hypex DSA254

Bericht door rodi »

Ik vind het wel eens jammer dat daar verschillen tussen zijn wat ik als DIY-er kan krijgen en wat er OEM is. Er zal vast een gedachte achter zitten die logisch is.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex DSA254

Bericht door ds23man »

Dat heeft met twee redenen te maken. Een fabrikant die iets wil ontwerpen met een Hypex product en bijvoorbeeld 100.000 stuks wil afnemen zal niet blij zijn als deze ook beschikbaar zijn voor een DIYer die twee afneemt.

Ander punt is de support. Een OEM zal die nauwelijks nodig hebben t.o.v. de DIYer. Zolang Hypex af kan met een supportafdeling van anderhalve paardenkop (OEM + DIY + garantie) hebben ze dat behoorlijk onder controle. Ben zelf zeer intensief betrokken geweest bij de ontwikkeling van Hypex filterdesigner en de Fusion plate amps en dat supportverhaal stond ( en staat nog steeds) bovenaan binnen de productontwikkeling.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex DSA254

Bericht door Henkjan »

motoindo schreef: di 20 feb 2024, 11:09
Krijg net een interessante mailing binnen van Hypex over een nieuwe module met 4 single ended uitgangen, plaatje lijkt nog een render maar wow, een tpa3255 on steroids:

DSA254.jpg
The options are endless with the ability of a classic 4 x 250W single ended setup, a power-packed performance of 2 x 500W, or the enhanced capability of a parallel-bridge-tied load configuration of 1 x 1000W and the ability of driving 2Ω, 4Ω, 8Ω and 70V-100V speakers. DSA254 OEM adapts to your distinct audio preferences for any loudspeaker configuration.
denk dan zelf vooral aan 1 x BTL en 2 x SE 8)

hoe groot is dat ding?
en hoe groot de bijpassende voeding?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex DSA254

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2024-02-20 173752.png
Geeft al wat meer indruk i.v.m. de pinnen en de afstand 2.54mm?
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Hypex DSA254

Bericht door cool »

Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Hypex DSA254

Bericht door cool »

Pagina 25....
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Hypex DSA254

Bericht door richard »

Hoe moet ik dat zien met het uitgangsvermogen? Een klassieke versterker (mits voldoende voeding) verdubbeld het uitgangsvermogen bij halvering van de aangesloten impedantie. Deze halveert het vermogen bij bij halvering van de impedantie.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex DSA254

Bericht door ds23man »

Hij is puur ontworpen voor 100V systemen en actieve luidsprekers. Om het klein en compact te houden is het vermogen bij lage impedanties begrensd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex DSA254

Bericht door Henkjan »

richard schreef: do 22 feb 2024, 6:42
Hoe moet ik dat zien met het uitgangsvermogen? Een klassieke versterker (mits voldoende voeding) verdubbeld het uitgangsvermogen bij halvering van de aangesloten impedantie. Deze halveert het vermogen bij bij halvering van de impedantie.
bij begrensde stroom krijg je toch precies dat?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex DSA254

Bericht door ds23man »

Bij een verdubbeling van je vermogen bij een halvering van de impedantie moet de uitgangstrap een dubbele stroom leveren. Dat heeft invloed op de gebruikte componenten ( torren, mosfets, uitgangsspoel). Daardoor wordt het ontwerp lomper, groter en duurder. In heel veel gevallen heb je die verdubbeling gewoon niet nodig, in actieve systemen zijn de drivers eigenlijk altijd 8 ohm. Dit is een hele compacte module die er toch 1000 Watt uit weet te pompen. Is net zo breed als een NC500 oem en een beetje langer.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”