Pagina 1 van 1

Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: vr 17 nov 2023, 9:37
door Pcdg
Ik was wat door de site van Jukebox revival aan het rommelen en ik zie dit schattige preamp kitje:

https://www.jukebox-revival.eu/nl/produ ... et-18746-p

Ik vind het niet duur. Ik vraag mij alleen af of er een phonotrapje in het circuit is opgenomen. Er staat niets over. De originele Marantz 7 preamp (waarvan wordt beweerd dat het op dat circuit is gebaseerd) had dat natuurlijk wel, maar het kan een vrije ende uitgeklede interpretatie zijn natuurlijk.

Iemand hier die dat ding wel eens heeft gebouwd? De vraag over het phono circuit kan ik aan Jukebox revival stellen, bouw- en luisterervaringen natuurlijk niet.

mvg, Paul

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: vr 17 nov 2023, 12:30
door Pjotr
Ziet er naar uit van niet. Zou ze even een mailtje sturen of bellen.

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: vr 17 nov 2023, 14:03
door Pcdg
Gaan we doen, thanks!

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 14:40
door PimDriessen
Dag Paul,
Zag het bericht voorbij komen, misschien heb je wat aan het schema?.
Groet,
Pim
ScreenShot2092.jpg

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 15:31
door ray5150
Ik snap de relatie niet.
In het bouwpakket is sprake van een buizengelijkrichter en 3 x ECC83.
In bovenstaand schema staat de 6SN7 afgebeeld met een brugcel.
Heeft dus helemaal niks met elkaar te maken ?

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 16:27
door Leeuwarden
Zal een andere Alixpress versie zijn…

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 16:36
door Pjotr
Is gewoon een heel ander ding.

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 16:47
door PimDriessen
Foutje.
Groet,
Pim
ScreenShot2838.jpg

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 18:03
door Pcdg
Heb jij hem gebouwd Pim? Laatste schema zal kloppen, maar de resolutie is te laag om conponentwaardes te kunnen lezen. Ik ga dat mailtje toch maar even sturen.

Mvg, Paul

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 18:44
door PimDriessen
Dag Paul,
Ik heb het bouwpakket gekocht, maar het nog steeds niet in elkaar gezet, ik zal de componenten lijst opzoeken, en dan plaats ik het hier.
Groet,
Pim
Hier het schema in PDF.
Marantz M7 preamp 18 nov 2023.pdf
(209.27 KiB) 57 keer gedownload

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 20:00
door Pcdg
Thanks! Succes met de montage. Ik ben benieuwd naar je ervaringen

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 20:17
door Pjotr
Er is i.i.g. geen phonotrapje in te ontdekken.

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Geplaatst: za 18 nov 2023, 20:31
door Pcdg
Nope