Meest opvallende is het frame dat sterk afwijkt van de bekende ES100/200/300R(S) modellen, het is een ongeverfd MDF frame uit één stuk wat iets achterover op twee eiken voetjes staat. Element zit daar achter tegenaan geplakt, over het geheel zit een sok van luidsprekerdoek en twee eiken hoeklatjes werken de zijden af. Het type dat er op staat is ES200. Handgeschreven serienummers, resp 1010861 M en 1010872 M.
Het ESL element dat erin zit is qua opbouw en afmetingen grofweg gelijk aan de latere ES200R/RS. Met het verschil dat er witte draden gebruikt zijn die ook wat dunner lijken dan de latere zwarte staven. En dat het handwerk eraf straalt. De onderlinge spacing van de draden is verre van constant, verlijming is ook nogal kneuterig. Ziet er allemaal vrij slordig uit. Mijn idee om ze te lakken en dan zonder doek te gebruiken is daarom eigenlijk geen optie. Er zitten de bekende siliconendotjes op. Nu weet ik niet zeker of ze niet al eens herbouwd zijn natuurlijk, maar daar lijkt het eerlijk gezegd niet op. De elektronica bestaat op het oog uit exact dezelfde trafo's als de bekende 100/200/300 RS serie. Er zit zelfs al een mirror drive trafo in ("Audiostatic Tranducer Research Mirror Drive"staat er trots achterop).
Verschillen zijn er ook genoeg, de RC combinatie die normaal in serie met de ingang zit ontbreekt hier, het is een DCI dus
Ik zou heel graag wat meer te weten komen over dit specifieke model, dus als er mensen zijn die ze herkennen hoor ik dat graag. Het is mij in elk geval niet gelukt om online ook maar iets van een verwijzing naar of afbeelding naar dit modelletje te vinden.