Mijn eerste 3 weg luidspreker
Geplaatst: za 19 aug 2023, 22:58
Hallo mensen,
ik ben nieuw hier en dat is eigenlijk omdat ik hulp zoek.
Ik wil langzaam maar zeker alle speakers van mijn surround systeem gaan vervangen door zelfbouw.
En omdat ik muziek luister door Front Links/Rechts en Center speaker wil ik deze 3 het beste maken.
Nu had ik in gedachten om Front Links/Rechts de HiVi Swans 3.1 + Perfectionist (Sehlin Sound Solutions) neer te gaan zetten.
En omdat ik de 3.1's er erg mooi uit vind zien wil ik in dezelfde style daar ook een CenterSpeaker bij ontwerpen.
Ik wil bijna dezelfde drivers gaan gebruiken:
Sub: 2* HiVi L6-4R https://www.soundimports.eu/nl/hivi-l6-4r.html Mid: 1* HiVi DMN-A https://www.soundimports.eu/nl/hivi-dmn-a.html Hoog: 1* HiVi RT2C-A https://www.soundimports.eu/nl/hivi-rt2c-a.html
Ik wil hier graag een passieve crossover voor ontwerpen maar ik loop een beetje vast. Deze 3 opties heb ik tot nu toe:
Optie 1: Optie 2: Optie 3:(de beste denk ik)
Nu hoor ik graag wat jullie er van vinden en het belangrijkste.. Sloop ik op deze manier mijn versterker? Omdat ik onder de 4 Ohm uitkom? En zelfs een piek heb van 50 Ohm ofzo?
Helemaal mooi. Als je ziet waar het beter kan dan zie ik dat graag! Ik ben nieuw en ik ben hier om te leren.
Ik zal hier nog wat bestanden achter laten voor het geval men zelf nog even wil knooien of wil laten zien hoe het beter kan.
Dit zijn bestanden voor in VituixCAD je moet als je ze donwload alleen even de laatste .txt weghalen.
1. 2. 3. Ik dank u wel voor uw tijd en ben zeer benieuwd waar men mee komt.
Groet Hoogstraat
ik ben nieuw hier en dat is eigenlijk omdat ik hulp zoek.
Ik wil langzaam maar zeker alle speakers van mijn surround systeem gaan vervangen door zelfbouw.
En omdat ik muziek luister door Front Links/Rechts en Center speaker wil ik deze 3 het beste maken.
Nu had ik in gedachten om Front Links/Rechts de HiVi Swans 3.1 + Perfectionist (Sehlin Sound Solutions) neer te gaan zetten.
En omdat ik de 3.1's er erg mooi uit vind zien wil ik in dezelfde style daar ook een CenterSpeaker bij ontwerpen.
Ik wil bijna dezelfde drivers gaan gebruiken:
Sub: 2* HiVi L6-4R https://www.soundimports.eu/nl/hivi-l6-4r.html Mid: 1* HiVi DMN-A https://www.soundimports.eu/nl/hivi-dmn-a.html Hoog: 1* HiVi RT2C-A https://www.soundimports.eu/nl/hivi-rt2c-a.html
Ik wil hier graag een passieve crossover voor ontwerpen maar ik loop een beetje vast. Deze 3 opties heb ik tot nu toe:
Optie 1: Optie 2: Optie 3:(de beste denk ik)
Nu hoor ik graag wat jullie er van vinden en het belangrijkste.. Sloop ik op deze manier mijn versterker? Omdat ik onder de 4 Ohm uitkom? En zelfs een piek heb van 50 Ohm ofzo?
Helemaal mooi. Als je ziet waar het beter kan dan zie ik dat graag! Ik ben nieuw en ik ben hier om te leren.
Ik zal hier nog wat bestanden achter laten voor het geval men zelf nog even wil knooien of wil laten zien hoe het beter kan.
Dit zijn bestanden voor in VituixCAD je moet als je ze donwload alleen even de laatste .txt weghalen.
1. 2. 3. Ik dank u wel voor uw tijd en ben zeer benieuwd waar men mee komt.
Groet Hoogstraat