We lijken momenteel geen e-mails te kunnen versturen naar mensen met een mailaccount van Microsoft. Waarschijnlijk kan je geen (her)activatiemail ontvangen, en ontvang je geen meldingen over nieuwe berichten meer, wanneer je e-mailadres bijvoorbeeld eindigt op:
- hotmail.nl
- hotmail.com
- live.nl
- live.com
- outlook.nl
- outlook.com
- een eigen domein gekoppeld aan Enterprise Outlook
De afgelopen jaren blijkt dit al velen te zijn overkomen, en ook Microsofts eigen ip-adressen blijken niet gevrijwaard te zijn van de gevolgen van hun ongeëvenaard mistige policy. Ze hierover bereiken kan blijkbaar een hel zijn, wat ook hostingbedrijven zo nu en dan met de handen in het haar doet zitten. Hopelijk wordt dit dus geen al te lang traject,
Het euvel opgelost wanneer dit bericht naar het archief is verplaatst.
Ontvang je geen mails, of wil je switchen naar een mailservice van Microsoft? Lees dan dit!
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Opgelost - Ontvang je geen mails, of wil je switchen naar een mailservice van Microsoft? Lees dan dit!
Het euvel is "opgelost".
Van 6 tot 20 augustus bevond ons IP-adres zich binnen een adresbereik dat door Microsoft als geheel op een blokkadelijst was gezet. Het IP-adres zelf was niet geblokkeerd, maar desondanks liet Microsoft me een volledige deblokkadeprocedure doorlopen, alvorens werd medegedeeld dat er niets te deblokkeren viel.
Vervolgens heb ik ze handmatig aangeschreven, en wie Microsoft een beetje kent, raadt het misschien al: het delisting-verzoek werd geweigerd, wánt... het was afkomstig van een IP-adres uit een adresbereik dat op hun blokkadelijst stond. Duh!
Een verzoek vanaf een ander adres werd niet geweigerd, maar werd evenmin beantwoord, en ook een bevestiging dat het ontvangen was, bleef uit.
Afgelopen zondag hield het bouncen van onze e-mails even plotseling op, als dat het 2 weken eerder begon. Of ons adres door toedoen van het verzoek nu wordt uitgezonderd, of dat het gehele IP-blok weer is vrijgegeven, en wat nou de aanleiding voor de blokkade was: we zullen het nooit weten. Wel werken we tegenwoordig met DMARC-authenticatie. Zodoende ontvangen we dagelijks rapporten die gelukkig bevestigen dat de mails aan Microsoft-adressen weer alle beproevingen doorstaan.
Van 6 tot 20 augustus bevond ons IP-adres zich binnen een adresbereik dat door Microsoft als geheel op een blokkadelijst was gezet. Het IP-adres zelf was niet geblokkeerd, maar desondanks liet Microsoft me een volledige deblokkadeprocedure doorlopen, alvorens werd medegedeeld dat er niets te deblokkeren viel.
Vervolgens heb ik ze handmatig aangeschreven, en wie Microsoft een beetje kent, raadt het misschien al: het delisting-verzoek werd geweigerd, wánt... het was afkomstig van een IP-adres uit een adresbereik dat op hun blokkadelijst stond. Duh!
Afgelopen zondag hield het bouncen van onze e-mails even plotseling op, als dat het 2 weken eerder begon. Of ons adres door toedoen van het verzoek nu wordt uitgezonderd, of dat het gehele IP-blok weer is vrijgegeven, en wat nou de aanleiding voor de blokkade was: we zullen het nooit weten. Wel werken we tegenwoordig met DMARC-authenticatie. Zodoende ontvangen we dagelijks rapporten die gelukkig bevestigen dat de mails aan Microsoft-adressen weer alle beproevingen doorstaan.
