Pagina 1 van 11
Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: vr 21 jul 2023, 20:57
door hannesie
Naar aanleiding van de vraag van de vraag van Barry, kan het ook op het forum, dan nu een overzicht van de vorderingen, hij besteed de tijd liever aan het klussen dan dan het schrijven e.d.
Walter heeft dan een mooie ruimte op dit soort dingen te doen, en tevens een goede voorraad aan gereedschap die er over de jaren verzameld is.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: vr 21 jul 2023, 20:57
door hannesie
De baffle is ook al verwijderd, en het fineer was erg slecht verwerkt ( door omstandigheden?)
Het filter komt in een aparte kast die nog gemaakt moet worden, en die komt tegen de achterzijde met lijm gemonteerd.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: wo 09 aug 2023, 17:50
door hannesie
Hij is weer terug van vakantie en is ook weer bezig met nieuwe energie, dat is weer merkbaar.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk, maar volgens mij zijn de latten vervangen door een tweetal bracings.

Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: wo 09 aug 2023, 19:10
door hannesie
De vraag is nu dan ook naar de afwerking, gaan we voor volledig wit?
Of zou een mooie baffle van een mooie hout soort te prevaleren zijn, slapeloze nachten zullen het niet worden, maar wat is het meest acceptabel.
Wie het weet mag het zeggen.

Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: za 12 aug 2023, 12:10
door hannesie
Dit bericht kwam binnen.
Ik heb ze beide opgedikt met 6mm mdf in verstek, daarna met vloeibare epoxy ingesmeerd, zuigt er lekker in maakt het schuren wel iets lastiger, staan nu klaar om in de grondverf te worden gespoten, op naar de baffle.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: za 12 aug 2023, 13:03
door Barry2001
Gaat de goede kant op

Vind persoonlijk een baffle die anders is (als in kleur, of materiaal) dan de rest van de kast ook wel wat hebben.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: za 12 aug 2023, 13:10
door hannesie
Je bedoeld dan contrasterend of dan wat een andere nuance?
Kan natuurlijk ook wel van glanzend naar een iets donkerder kleur in zijde mat.
https://meubelenmaatwerk.nl/verschil-wi ... 9010-9016/ , 9016 voor de kast.
https://ral-nummers.nl/ral-classic-kleu ... /ral-9023/, 9023 voor het front.
Dan komen de keramische units ook mooi tot z'n recht.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: za 12 aug 2023, 14:40
door hannesie
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: za 12 aug 2023, 20:46
door hannesie
Volgens de verhalen past het, het is dus geen pas op de plaats.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 12:14
door hannesie
Dat met die kleur is dan niet mooi met die gele conus, dan is er wit/geel zwart en dan dat Ral 9023 is geen goede combi.
Dan mogelijk de kast glanzend zwart, en de baffle een wat matte zwarte kleur, die zal beter overeen komen met de korven van de units, en dan is er een betere balans is de vorm die ik nu zie.
https://www.luukzuilen.nl/wp-content/up ... okkels.jpg
https://ral-nummers.nl/ral-classic-kleu ... /ral-9005/
https://ral-nummers.nl/ral-classic-kleu ... /ral-7021/
Genoeg te kiezen, wat is dan mooi.

Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 12:18
door Leeuwarden
Een gele speaker zal wat mij betreft altijd achter een frontje gaan. Geen ontkomen aan.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 12:26
door Kappa7
Ik vind het contrast dan wel weer mooi om te zien eigenlijk.
Tis gewoon wat het is.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 12:50
door Pjotr
Hij wordt mettertijd vanzelf bruin

Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 13:00
door hannesie
Die kevlar van Davis die ik heb, zijn dan mogelijk wat meer oranje geworden.
Lijkt wel redelijk kleurvast.
Ligt mogelijk ook aan of er een zonnetje op staat.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 13:06
door Pjotr
De Kevlar van de Audax van destijds blijft dan wel weer knalgeel en van die zou ik ook zeggen doekje ervoor.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 13:09
door hannesie
Dan ook een setje magneetjes onder het oppervlak voor het magnetisch bevestigen van een frontje?
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 13:17
door pvanlingen
De unit met de gele conus even op een draaischijfje en dan een grijs latex verfje er op zodat ze op de keramische units lijken.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 18:37
door Pjotr
Die zijn toch wit Paul? Die magnesium schelpen zijn grijs

Wat zijn het eigenlijk Hans? Ze lijken erg op Audax maar die heeft maar heel kort met Kevlar gemaakt en ging vrij snel over op hun HDA materiaal en Carbon.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 18:57
door pvanlingen
Inderdaad wit.
Heb toch jaren bij de importeur gewerkt.

Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 19:58
door hannesie
De lage is volgens mij een Eton.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: zo 13 aug 2023, 20:17
door Walt
Mid de accuton C77, tweeter de accuton C11, lijkt er veel op mijn oude 3-weg accuton maar dan met kleinere Eton woofer.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: di 15 aug 2023, 11:19
door hannesie
Frontjes zaten erbij, zijn nu passend gemaakt
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: di 15 aug 2023, 20:42
door hannesie
Zoek de verschillen oud vs nieuw.
De tweeter is de C22
En mid C77
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: di 15 aug 2023, 23:10
door rikpost
Mooie units en die vragen om een mooie kast .
Gaat helemaal goedkomen zo te zien !
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Geplaatst: wo 16 aug 2023, 16:48
door hannesie
Nieuwe baspoort past niet achter het frontje, dan maar eronder, ook best netjes, al zeg ik het zelf.