Monacor SPH-170AL + DT254 Transmission Lines van Wouter

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Gesloten
powerflux
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 10:33
Locatie: Zuid Holland

Monacor SPH-170AL + DT254 Transmission Lines van Wouter

Bericht door powerflux »

Pas geleden van Wouter overgenomen, deze beide sets uit dit topic.
viewtopic.php?t=31436

Het was me vooral om de grote Peerless TL's te doen, maar voor het bedrag wat Wouter er voor wou hebben kon ik ook zijn 2e set niet weigeren.
Zoals de titel al zegt: Monacor SPH-170AL + DT254 Transmission Lines. Ze zijn mooi gebouwd, onbeschadigd doek op de fronts.
Nette Intertechnik luchtspoelen en film c's in het filter.
Op zijn aanraden heb ik nog de tweeter van polariteit gewisseld, en dat zorgt inderdaad voor een beter, meer coherent, beeld.

Ik gebruik zijn eigen foto hier, omdat ze er nog precies zo uitzien ;)
monacor tl2.jpeg
Maar, uiteindelijk toch niet mijn smaak qua sound. De grote Peerless blijven wel.
Dus ze mogen voor hetzelfde bedrag (50,- voor de set) door naar de volgende.
Ophalen kan in Dordrecht of Veldhoven. Langsbrengen op die route is ook (beperkt) mogelijk, als dat helpt ze een goed huis te geven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Monacor SPH-170AL + DT254 Transmission Lines van Wouter

Bericht door wouter »

Voor dat geld heb je ook 1 tweeter, nieuw ;-)
https://www.soundimports.eu/nl/monacor- ... 5AEALw_wcB

Is deze TL qua bas trouwens heel anders dan de peerless TL?
powerflux
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 10:33
Locatie: Zuid Holland

Re: Monacor SPH-170AL + DT254 Transmission Lines van Wouter

Bericht door powerflux »

Vond ik wel. Het laag van de Peerless lijkt meer resolutie te hebben, een strakker gedefinieerde attack/decay.
Ik kon niet 1,2,3 horen waar de TL mee (of tegen) ging werken.

Maar, ook deze kleintjes hebben naar mijn idee wel het echte TL laag. En dat is toch echt mooier dan bassreflex.
De 'sound' wat ik noem in de eerste post gaat ook meer over het midgebied.
Wellicht dat een (slappe) notch rond iets als 2 a 3k daar een goede oplossing is, maar dat is voor de volgende eigenaar :)

*eigenlijk was daar al precies een notch omdat de tweeter verkeerd om zat, maar ik zou de tweeter dus 'goed' laten zitten, en alleen van de woofer wat wegnemen in dat gebied, en dus niet als akoestische som buiten de kast.
Gesloten