Pagina 1 van 4

Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: di 09 mei 2023, 20:39
door satefan
Ik zag net op FB een van Purifi bericht over een audioshow in Munchen. Ze introduceren daar (volgens dit bericht) een tweeter(!), 10" woofer en een 2e generatie eigentakt.

Hopelijk snel specs te zien ergens :rock:
5602049d-192c-41ff-ae01-9e277f6dbba1.jpeg
Groet,

Satefan

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: di 09 mei 2023, 20:44
door rikpost
Das een flinke tweet !

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: di 09 mei 2023, 21:00
door Shadow
Ben benieuwd! :rock:

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: di 09 mei 2023, 21:18
door Pjotr
De huidige Purify Selfkicker klinkt al erg goed. Ben benieuwd.

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: di 09 mei 2023, 21:38
door de vuilnisman
Hier staat meer info over de speaker

https://www.audiosciencereview.com/foru ... ter.44523/

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 8:31
door satefan
rikpost schreef: di 09 mei 2023, 20:44
Das een flinke tweet !
32mm dome - theoretisch gezien zou deze minder breed af moeten stralen dan bijvoorbeeld 25mm tweeters (volgens de wetten van de fysica), maar Purifi zou Purifi niet zijn als ze iets interessants hebben gevonden.

De xmax van +-/ 1mm lijkt hoopvol.

grt,

Satefan

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 8:45
door rikpost
wellicht een concurrent voor de Bliesma T-34

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 10:56
door Pjotr
satefan schreef: wo 10 mei 2023, 8:31
rikpost schreef: di 09 mei 2023, 20:44
Das een flinke tweet !
32mm dome - theoretisch gezien zou deze minder breed af moeten stralen dan bijvoorbeeld 25mm tweeters (volgens de wetten van de fysica), maar Purifi zou Purifi niet zijn als ze iets interessants hebben gevonden.

De xmax van +-/ 1mm lijkt hoopvol.

grt,

Satefan
Zie ASR. Yep een waveguide:

"33mm alu hard dome with +-1 mm linear stroke, low distortion. Dome optimised for wide dispersion. Non resonant nautilus style rear chamber. demo speaker uses tweeter in 147mm waveguide optimised for constant directivity in the box. a phase plug /coherer near throat of the wave guide widens the dispersion. +-70deg beam width to 20kHz"

Die alu hard dome geeft dan wel weer ultrasoon gerinkel maar of je daar last van hebt?

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 11:39
door satefan
Ik heb even contact gehad met Purifi. Er komen (zoals t er nu voor staat) een versie met en zonder waveguide. Beschikbaarheid (qua tijd) is onbekend.

De Bliesma die ik nu gebruik heeft ook ultrasoon-gerinkel, ergens op 38khz geloof ik zo uit t hoofd. De vleermuizen zijn wel wat onrustiger sinds ik ze gebruik merk ik .

grt

Satefan

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 11:45
door Pjotr
Vind het wel knap wat ze bereikt hebben als ik het dispersieplaatje zo zie! Dat is vrijwel perfect!

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 12:25
door satefan
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 11:45
Vind het wel knap wat ze bereikt hebben als ik het dispersieplaatje zo zie! Dat is vrijwel perfect!
Voor de volledigheid:
PTT tweeter RP.jpg

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 12:30
door Pjotr
Maakt wel hongerig hè O:) Ga je ze te pakken zien te krijgen?

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 12:34
door satefan
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 12:30
Maakt wel hongerig hè O:) Ga je ze te pakken zien te krijgen?
Dit is met de waveguide als ik het goed begrijp. Die gaat niet in de cilinders passen hier. Ik ben wel beniewd naar de versie zonder waveguide. Ik ga vast een setje bestellen, zo goed ken ik mezelf dan ook wel weer :rofl:

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 13:45
door Pjotr

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 13:56
door Shadow
satefan schreef: wo 10 mei 2023, 12:34
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 12:30
Maakt wel hongerig hè O:) Ga je ze te pakken zien te krijgen?
Dit is met de waveguide als ik het goed begrijp. Die gaat niet in de cilinders passen hier. Ik ben wel beniewd naar de versie zonder waveguide. Ik ga vast een setje bestellen, zo goed ken ik mezelf dan ook wel weer :rofl:
FF nieuw cilindertje printen :-"

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 13:59
door satefan
Shadow schreef: wo 10 mei 2023, 13:56
satefan schreef: wo 10 mei 2023, 12:34
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 12:30
Maakt wel hongerig hè O:) Ga je ze te pakken zien te krijgen?
Dit is met de waveguide als ik het goed begrijp. Die gaat niet in de cilinders passen hier. Ik ben wel beniewd naar de versie zonder waveguide. Ik ga vast een setje bestellen, zo goed ken ik mezelf dan ook wel weer :rofl:
FF nieuw cilindertje printen :-"
Yep. Gelijk ook maar voor de 8" woofers. Als we dan toch gaan herontwerpen...

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 14:04
door Pjotr
Zit een PR in!

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 14:04
door Shadow
:yeah:

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 14:32
door satefan
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 14:04
Zit een PR in!
Baspoorten en PR's. Ga je mond spoelen! :mrgreen:

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 15:01
door Pjotr
Komt goed, zit net aan een lekkere bak Espresso van de hoogste hotelkwaliteit :mrgreen:

Helemaal snappen doe ik hen ook niet. Mjah moet compact hè. Net als Bruno's NCores, die moesten rond :lol:

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 15:26
door hardbats
Rond, zodat ze in cilinders passen.

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 15:37
door ds23man
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 13:45
Ik snap niet wat er hier zo revolutionair aan is? De SEAS DXT tweeter is er al jaren en merken als Harman of Genelec zijn al jaren bezig met afstraal patronen ontworpen met CAD.

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 15:51
door satefan
ds23man schreef: wo 10 mei 2023, 15:37
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 13:45
Ik snap niet wat er hier zo revolutionair aan is? De SEAS DXT tweeter is er al jaren en merken als Harman of Genelec zijn al jaren bezig met afstraal patronen ontworpen met CAD.
Als ik het goed begrijp gaat het (ook) om de vormgeving van de dome zelf, niet alleen de waveguide/faceplate.

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 15:54
door Pjotr
Revolutionair wordt toch ook niet gezegd? Is ook een ander marktsegment dan Genelec.

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 16:11
door ds23man
Waarom zou het een ander marktsegment zijn?