Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door satefan »

Ik zag net op FB een van Purifi bericht over een audioshow in Munchen. Ze introduceren daar (volgens dit bericht) een tweeter(!), 10" woofer en een 2e generatie eigentakt.

Hopelijk snel specs te zien ergens :rock:
5602049d-192c-41ff-ae01-9e277f6dbba1.jpeg
Groet,

Satefan
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door rikpost »

Das een flinke tweet !
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Shadow »

Ben benieuwd! :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Pjotr »

De huidige Purify Selfkicker klinkt al erg goed. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door satefan »

rikpost schreef: di 09 mei 2023, 20:44
Das een flinke tweet !
32mm dome - theoretisch gezien zou deze minder breed af moeten stralen dan bijvoorbeeld 25mm tweeters (volgens de wetten van de fysica), maar Purifi zou Purifi niet zijn als ze iets interessants hebben gevonden.

De xmax van +-/ 1mm lijkt hoopvol.

grt,

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op wo 10 mei 2023, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door rikpost »

wellicht een concurrent voor de Bliesma T-34
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Pjotr »

satefan schreef: wo 10 mei 2023, 8:31
rikpost schreef: di 09 mei 2023, 20:44
Das een flinke tweet !
32mm dome - theoretisch gezien zou deze minder breed af moeten stralen dan bijvoorbeeld 25mm tweeters (volgens de wetten van de fysica), maar Purifi zou Purifi niet zijn als ze iets interessants hebben gevonden.

De xmax van +-/ 1mm lijkt hoopvol.

grt,

Satefan
Zie ASR. Yep een waveguide:

"33mm alu hard dome with +-1 mm linear stroke, low distortion. Dome optimised for wide dispersion. Non resonant nautilus style rear chamber. demo speaker uses tweeter in 147mm waveguide optimised for constant directivity in the box. a phase plug /coherer near throat of the wave guide widens the dispersion. +-70deg beam width to 20kHz"

Die alu hard dome geeft dan wel weer ultrasoon gerinkel maar of je daar last van hebt?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door satefan »

Ik heb even contact gehad met Purifi. Er komen (zoals t er nu voor staat) een versie met en zonder waveguide. Beschikbaarheid (qua tijd) is onbekend.

De Bliesma die ik nu gebruik heeft ook ultrasoon-gerinkel, ergens op 38khz geloof ik zo uit t hoofd. De vleermuizen zijn wel wat onrustiger sinds ik ze gebruik merk ik .

grt

Satefan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Pjotr »

Vind het wel knap wat ze bereikt hebben als ik het dispersieplaatje zo zie! Dat is vrijwel perfect!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door satefan »

Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 11:45
Vind het wel knap wat ze bereikt hebben als ik het dispersieplaatje zo zie! Dat is vrijwel perfect!
Voor de volledigheid:
PTT tweeter RP.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Pjotr »

Maakt wel hongerig hè O:) Ga je ze te pakken zien te krijgen?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door satefan »

Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 12:30
Maakt wel hongerig hè O:) Ga je ze te pakken zien te krijgen?
Dit is met de waveguide als ik het goed begrijp. Die gaat niet in de cilinders passen hier. Ik ben wel beniewd naar de versie zonder waveguide. Ik ga vast een setje bestellen, zo goed ken ik mezelf dan ook wel weer :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Pjotr »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Shadow »

satefan schreef: wo 10 mei 2023, 12:34
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 12:30
Maakt wel hongerig hè O:) Ga je ze te pakken zien te krijgen?
Dit is met de waveguide als ik het goed begrijp. Die gaat niet in de cilinders passen hier. Ik ben wel beniewd naar de versie zonder waveguide. Ik ga vast een setje bestellen, zo goed ken ik mezelf dan ook wel weer :rofl:
FF nieuw cilindertje printen :-"
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door satefan »

Shadow schreef: wo 10 mei 2023, 13:56
satefan schreef: wo 10 mei 2023, 12:34
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 12:30
Maakt wel hongerig hè O:) Ga je ze te pakken zien te krijgen?
Dit is met de waveguide als ik het goed begrijp. Die gaat niet in de cilinders passen hier. Ik ben wel beniewd naar de versie zonder waveguide. Ik ga vast een setje bestellen, zo goed ken ik mezelf dan ook wel weer :rofl:
FF nieuw cilindertje printen :-"
Yep. Gelijk ook maar voor de 8" woofers. Als we dan toch gaan herontwerpen...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Pjotr »

Zit een PR in!
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 10 mei 2023, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Shadow »

:yeah:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door satefan »

Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 14:04
Zit een PR in!
Baspoorten en PR's. Ga je mond spoelen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Pjotr »

Komt goed, zit net aan een lekkere bak Espresso van de hoogste hotelkwaliteit :mrgreen:

Helemaal snappen doe ik hen ook niet. Mjah moet compact hè. Net als Bruno's NCores, die moesten rond :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door hardbats »

Rond, zodat ze in cilinders passen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 13:45
Ik snap niet wat er hier zo revolutionair aan is? De SEAS DXT tweeter is er al jaren en merken als Harman of Genelec zijn al jaren bezig met afstraal patronen ontworpen met CAD.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door satefan »

ds23man schreef: wo 10 mei 2023, 15:37
Pjotr schreef: wo 10 mei 2023, 13:45
Ik snap niet wat er hier zo revolutionair aan is? De SEAS DXT tweeter is er al jaren en merken als Harman of Genelec zijn al jaren bezig met afstraal patronen ontworpen met CAD.
Als ik het goed begrijp gaat het (ook) om de vormgeving van de dome zelf, niet alleen de waveguide/faceplate.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door Pjotr »

Revolutionair wordt toch ook niet gezegd? Is ook een ander marktsegment dan Genelec.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Purifi drivers (en 2e generatie Eigentakt) in aankomst?

Bericht door ds23man »

Waarom zou het een ander marktsegment zijn?
Plaats reactie