Omdat ik erg blij ben met mijn nieuwe field coil drivers bied ik hierbij mijn Lowther PM2C full range drivers te koop. Op de foto zonder phasepluggen omdat dat bij mij het fijnst klonk, maar ze zitten er wel bij. Ze liggen alleen in de opslag.
Drivers zijn in zeer goede staat. Een paar jaar geleden zijn de conusranden en de spiders vernieuwd. Ze doen alles wat je altijd leest over Lowthers...
Inclusief een set notch filters van 4db bij 2100hz. Het db niveau kun je eenvoudig fine tunen met andere waarden voor de weerstand. Het filter is uit hele mooie onderdelen opgebouwd: Jantzen cross coil 12awg en Obbligato premium plus condensatoren.
De vraagprijs is 400 euro.
Set Lowther PM2C met notch filters
Set Lowther PM2C met notch filters
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door MickRS op ma 24 apr 2023, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Set Lowther PM2C met notch filters
Mooi! Hoe monteer je die fasepluggen, is dat grijze een stukje tape met daarachter getapt schroefdraad ofzo?
Gr. Walter
Gr. Walter
Precies dat. Het is een heel dun schijfje met tape. Daarachter zit het originele schroefdraad voor de pluggen.
Gereserveerd!
Gefeliciteerd, koper.
Dit is de set die Mick van mij heeft gekocht. Ik heb er speciale natuur-rubberen spiders ingezet. En de phase plug met wel vijf lagen matte vioollak gecoat.
Zéér goed klinkend, dynamisch en vooral bijzonder in de stem. de mannelijke stem, de keel. Dat hoor je niet vaak.
Ik heb nu een Fostex hoorn die te klein is voor mijn woonkamer (Fostex FE108-ESigma in BK108) en dat is wel petiterig - mijn vrouw koos deze - maar ik mis door de grote kamer de midden-bas. De hoorn doet het wel goed in 35 m2 maar niet in onze 75 m2
Mooie notch filters trouwens.
Nou ja ga ik eens buurten bij de Lii speakers. Waarschijnlijk iets minder. maar ja. Ik koop dan wel een doos leonidas bonbons voor mijn vrouw.
En bied dan de Fostexen aan hier als eerste. Ze geven een prachtige ruimte. Eigenlijk mooier dan . . . Laat ik maar niet zeuren. De moderne Fostexen zijn namelijk ook helemaal niet 'aardig', als er maar iets is wat niet klopt, dan hoor je het (microfoons bij de radio wisselen nogal eens qwa kwaliteit, bandbreedte).