Rel T5 ellende
Moderator: Beheerdersteam
Rel T5 ellende
Een vriend van me kocht voor 10 euro bij de kringloop een Rel T5, ding deed het prima icm de Scamo 15 speakers die ik voor hem gebouwd had, maar na een maandje was het subje ineens stil...
Verbrande weerstanden, condensatoren...affijn we gaan maar eens wat gebakken onderdelen vervangen en kijken of we hem kunnen reanimeren...
Verbrande weerstanden, condensatoren...affijn we gaan maar eens wat gebakken onderdelen vervangen en kijken of we hem kunnen reanimeren...
Re: Rel T5 ellende
2 kapotte elco's naast de warm geworden weerstanden, die nog goed meten maar waar misschien een zwaarder wattage gewenst is.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Rel T5 ellende
Zo aan de footprint (silk) te zien is het de bedoeling van de ontwerper geweest de weerstanden rechtop te monteren, verticaal. Of past dat niet in de behuizing? Dan zitten ze overigens veel te dicht bij de elcootjes.
Re: Rel T5 ellende
Ongeveer ieder probleem wat je met Rel subs ziet gaat over de weerstanden in de buurt van de elco's die daar door ploffen, wat hier ook gebeurd is, ik heb alle elco's nieuw besteld bij Mouser en de weerstanden worden Vishay/Dale alu behuizing op het koelblok gemonteerd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Rel T5 ellende
-Nog steeds- veel te dicht bij de elcootjes wilde ik typen. Ja wat je zegt zal het probleem verhelpen.
Re: Rel T5 ellende
Ze lijken mij ook niet origineel. Volgens de kleuren op de weerstanden zouden ze 33K moeten zijn. Klopt dat? Dan moet erg wel er veel spanning op staan om ze heet te laten worden.
Re: Rel T5 ellende
Daar hebben wij ook mee zitten klooien, want ze meten gewoon netjes 2,2K (rood, rood, rood, goud) voor de grote en de 2 in serie zijn 750 (violet, groen, bruin) en 560 (groen, blauw, bruin)
correct
Re: Rel T5 ellende
Nieuwe elco's, de 3 heethoofden weg van de print.
En de boel weer op het koelblok, morgen kijken of de boel weer doet wat het moet doen en dan nog wat hotsnot op de elco's en aansluitingen. Kan ie weer 18 jaar mee
Oh ja de temperatuur bewaking nog vast zetten](./images/smilies/eusa_wall.gif)
En de boel weer op het koelblok, morgen kijken of de boel weer doet wat het moet doen en dan nog wat hotsnot op de elco's en aansluitingen. Kan ie weer 18 jaar mee
Oh ja de temperatuur bewaking nog vast zetten
Re: Rel T5 ellende
Dankje, hij heeft vanochtend een uur lang 30Hz bursts van 30 seconden aan, 5 seconden uit staan doen op vol vermogen, daar werd ie niet meer dan handwarm van, dus dat is mooi.
Re: Rel T5 ellende
Hij had toch ook een bataljon van deze aan laten rukken: viewtopic.php?p=2057673#p2057673
Netjes opgelost zo
Netjes opgelost zo
Re: Rel T5 ellende
ik heb een signaal generator, maar ik had nu lui even een test track van spotify gebruikt en die via een usb-c dacje even direct de versterker in.
-
rickjansen01
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 20 okt 2024, 11:27
