platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
platenspeler gezocht (aankoopadvies)
aankoopadvies.
Ik zoek voor mijn zoon een platenspeler. Hij vertrouwt helemaal op mij dat ik als hififreak het wel weet. Maar ik ben al jaren digitaal en heb mijn draaitafel al eeuwen geleden verkocht (type staat nu op MP voor bijna de nieuwprijs van toen!) Dus een paar vraagjes:
budget is <100 euro. Ga ik voor een type van voor de digitale tijd of een modernere? en dan welke?
Hij heeft een yamaha pianocraft versterker combi en mission m70 speakers, daar moet het een beetje in kwaliteit bij passen. riaa versterker is er ook.
Ik zoek voor mijn zoon een platenspeler. Hij vertrouwt helemaal op mij dat ik als hififreak het wel weet. Maar ik ben al jaren digitaal en heb mijn draaitafel al eeuwen geleden verkocht (type staat nu op MP voor bijna de nieuwprijs van toen!) Dus een paar vraagjes:
budget is <100 euro. Ga ik voor een type van voor de digitale tijd of een modernere? en dan welke?
Hij heeft een yamaha pianocraft versterker combi en mission m70 speakers, daar moet het een beetje in kwaliteit bij passen. riaa versterker is er ook.
Re: platenspeler gezocht
Je hebt de keuze uit maar 2 soorten: 1/ het standaard spul en 2/ het dure high-end spul. Zou om te beginnen gewoon iets uit de Kringloop nemen wat er nog goed uit ziet. Een nette Dual b.v. Oppoetsen en dan een nieuw AT95 element er in.
Re: platenspeler gezocht
Nieuw moet je toch rekenen vanaf €300. Bij een tweedehands Dual met lichte toonarm kun je beter een ortofon OM element nemen.
Re: platenspeler gezocht
Is een smaakkwestie. Die AT95 is ook een lichtgewicht. Dat was de mode jaren '70 - '90. Die biedt gewoon heel veel waar voor het geld. De Ortofon OM serie kost beduidend meer en klinkt minder vind ik. En die moet echt in een heel licht armpje. De AT95 is w.d.b. toegeeflijker en kan ook in een Sony, Pioneer of Technics.
Re: platenspeler gezocht
Collega heeft nog een Dual over, krijg binnenkort foto ervan. Woonplaats Den Haag.
Re: platenspeler gezocht
Of een speler uit de Philips lijn. Bijv. Een 877. Die staan op marktplaats voor rond die prijs, nieuw naaldje er in en de meeste zijn dan weer prima spelers
Re: platenspeler gezocht
mijn zoon heeft op dit moment een kapotte plastic dual cs 514 met dacht ik een ortofoon element, de naaldhouder is geel. De dual is vastgelopen en ik heb ooit paar jaar terug teveergeefs geprobeerd om dat weer lopend te krijgen. Maar mijn zoon mist zijn lp's die hier nog thuis staan.
Dus een goede reden voor een minimale upgrade tov de dual cs514. element zou ik kunnen overzetten.
omgeving 030 overigens.
bedankt voor de adviezen.
Dus een goede reden voor een minimale upgrade tov de dual cs514. element zou ik kunnen overzetten.
omgeving 030 overigens.
bedankt voor de adviezen.
Re: platenspeler gezocht
Dan is dat element waarschijnlijk nog een F15. Het allergoedkoopste instappertje van Ortofon destijds. Het speelt platen af maar dat is het dan ook. Als je een betere DT vindt dan zou ik dat element niet meer gaan overzetten
Re: platenspeler gezocht
dank voor het meezoeken henkjan, maar nee, moet echt onder de 100 euro blijven. ik heb inmiddels een bod gedaan op een philips 877
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: platenspeler gezocht
En dan maar hopen dat de plastic bodemplaat niet bol staat:
https://forum-mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=8120
Een probleempje van de plastic fantastic generatie...
Re: platenspeler gezocht
De Thorens TD110/TD115 had ook zo'n wacky waggelende plastic plint. Maar op een stabiele stevige ondergrond ging dat eigenlijk prima. Zou vandaag de dag ook een prima kandidaat zijn. Maar die zul je niet snel voor onder de 100 vinden.
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Aha. Dus toch nieuwer als het plastic is ( Denon 300?) of anders een houten plint?
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Als het plastic mag heb ik nog een Marantz TT400 staan en nog een Pioneer waarvan ik het type zo gauw niet weet.
Beide riem aangedreven. Die van de marantz moet vervangen worden.
Beide riem aangedreven. Die van de marantz moet vervangen worden.
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Sneltreincursus platenspelers dit
Over plastic en houten plint: veel spelers hebben een plastic kast uit een stuk. Zijn spelers met een plint met daarin hangend het mechaniek beter? Modernere draaitafels hebben dat niet meer. Dat lijkt typisch iets van vroeger, dual met name en Thorens maar ook een Philips 437
Over plastic en houten plint: veel spelers hebben een plastic kast uit een stuk. Zijn spelers met een plint met daarin hangend het mechaniek beter? Modernere draaitafels hebben dat niet meer. Dat lijkt typisch iets van vroeger, dual met name en Thorens maar ook een Philips 437
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Philips is een goed idee. Maar mocht die 877 niets worden, kijk dan ook naar de submerken van Philips. Bv Aristona of Erres. Dan heb je dezelfde speler voor nog veel minder...
Platenspeler Aristona 5777
€ 49,00
https://link.marktplaats.nl/m1940662924?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Erres 5877
€ 30,00
https://link.marktplaats.nl/m1943688324?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Platenspeler Aristona 5777
€ 49,00
https://link.marktplaats.nl/m1940662924?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Erres 5877
€ 30,00
https://link.marktplaats.nl/m1943688324?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Het is geen kwestie van beter of niet. Verend opgehangen chassis klinken doorgaans "levendiger". Strak gemonteerde moderne klinken daarentegen "strakker" en neutraler. Meer CD-achtig zeg maar. Is dus een smaakkwestie. Overigens een houten plint is ook niet alles. Van een oude TD160 valt ie meestal uit elkaar omdat de lijm verdroogd is. Een pot houtlijm doet dan wel weer wonderensnoef3 schreef: ↑ma 20 feb 2023, 20:19Sneltreincursus platenspelers dit![]()
Over plastic en houten plint: veel spelers hebben een plastic kast uit een stuk. Zijn spelers met een plint met daarin hangend het mechaniek beter? Modernere draaitafels hebben dat niet meer. Dat lijkt typisch iets van vroeger, dual met name en Thorens maar ook een Philips 437
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Je mag hier luisteren naar een TD115 met een DL110 element er in, niks mis mee, zijn vaak vooroordelen van analoge mensen.
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Op marktplaats is een verkoper die zover mijn kennis gaat erg bedreven in opknappen van draaitafels hij heeft er altijd wel een paar te koop staan DICK HiFisnoef3 schreef: ↑ma 20 feb 2023, 20:19Sneltreincursus platenspelers dit![]()
Over plastic en houten plint: veel spelers hebben een plastic kast uit een stuk. Zijn spelers met een plint met daarin hangend het mechaniek beter? Modernere draaitafels hebben dat niet meer. Dat lijkt typisch iets van vroeger, dual met name en Thorens maar ook een Philips 437
Ik kreeg voor 70€ + een hele slechte L75 De motor bromde behoorlijk, wat schijnbaar te verhelpen is , en het tussenwiel was niet rond meer en de kap was ook stuk , en naald ?
De man kwam de 22GA312 brengen en zei betaal maar als je geld heb
Dat is toch heel netjes !
Heeft een bak koffie gekregen natuurlijk en wat over de hobby gekwebbeld
Maar die kan ik je aan raden Denk dat je een eerlijk advies krijgt
DICK HIFI
Groet
OpaBert
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Probleem van die Philips generatie is dat de plastic bodemplaat krom trekt als die langdurig op een stapel warme audio apparatuur heeft gestaan.
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Wordt een Philips 684. Onbekend type maar gekozen voor bedieningsgemak en design. https://www.hifi-wiki.de/index.php/Philips_AF_684
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Netjes
En dat 400 element is ook helemaal niet verkeerd.
Re: platenspeler gezocht (aankoopadvies)
Mocht er een nieuwe snaar in moeten kun je eens kijken bij https://www.electro-andijk.nl/
