Pagina 1 van 1

Scan Speak B 741

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 16:20
door Leonneke
Hoi allemaal,

Ik kom net de Scan Speak B 741 tegen met drivers uit de Illuminator reeks.
Dit lijkt een bouwpakket, maar ik kom nergens het houtpakket zelf tegen. De drivers en filtering worden als 'kit' aangeboden.

Iemand al bekend met deze luidspreker of deze al gehoord?

Peter Noerbaek is de aanstichter van dit geheel. Lijkt een beetje op de US markt gericht hoewel ik het ontwerp ook tegenkom op de site van Audio Components.
madison.PNG

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 17:52
door Shadow
Wat een gedrocht om te zien...

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 18:18
door Marp
De B741 is volgens mij een door Scan-Speak gepromoot ontwerp, waarvoor je zelf onderdelen bijeen zoekt, danwel de basisonderdelen als kit kan bestellen. Dat betreft dan de door Scan-Speak geleverde units, door de leverancier samengestelde filters, en eventueel wat de leverancier er optioneel bij levert. Als volledig bouwpakket zie ik het eigenlijk nergens genoemd worden.

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 19:13
door Pjotr
Was dat met de Refmons niet net zo en leverde S&C er een houtpakket voor uit eigen zagerij?

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 19:53
door hannesie

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 12:25
door richard
hannesie schreef: vr 27 jan 2023, 19:53
Grappige opzet.
Als solderen je hobby is.

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 12:41
door Pjotr
Leonneke schreef: vr 27 jan 2023, 16:20

Iemand al bekend met deze luidspreker of deze al gehoord?

Peter Noerbaek is de aanstichter van dit geheel. Lijkt een beetje op de US markt gericht hoewel ik het ontwerp ook tegenkom op de site van Audio Components.
Zou eens bij Speakerland langs gaan of contact mee opnemen. Dikke kans dat Ruud hem al wel kent. Zie hem i.i.g. niet op de site staan: https://www.speakerland.nl/luidsprekerm ... anaf-800-/

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 13:44
door Shadow
Ruud doet al een paar jaar geen Speakerland meer Peter...

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 13:49
door Pjotr
Dan zal er vast wel iemand anders de mail beantwoorden of de telefoon opnemen Joram...

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 14:24
door Shadow
Ja die meneer heet Alex Bogers, al een jaar of wat...

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 14:40
door Leeuwarden
Shadow schreef: za 28 jan 2023, 13:44
Ruud doet al een paar jaar geen Speakerland meer Peter...
Uhh Ruud was toch Speakerland? Wat doet ie nu dan?

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 16:14
door rikpost
Hij is nu adviseur mbt energie en duurzaamheid .
Hij was overigens in loondienst bij Speakerland niet de eigenaar

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 16:16
door Leeuwarden
Hij zat hier toch ook op het forum?

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 17:04
door rikpost
Ik heb wel eens het 1 en het ander van hem gelezen ja .
Volgens mij was hij er niet zo dol op het ontaard hier altijd wel snel in discussie en daar zat hij denk ik niet op te wachten .
Aardige vent wel ik heb ooit de Vector 5 gebouwd 30 jaar geleden je kon ze toen nog een weekend op proef meenemen ..
Spelen nog steeds bij en vriend van mij ,klinken prima voor weinig !

Re: Scan Speak B 741

Geplaatst: za 28 jan 2023, 17:15
door Shadow
rikpost schreef: za 28 jan 2023, 16:14
Hij is nu adviseur mbt energie en duurzaamheid .
Hij was overigens in loondienst bij Speakerland niet de eigenaar
Dat was het ja :goedzo: