Hoi allemaal,
Ik ben volgens mij al geruime tijd lid hier op dit forum maar zeer lang inactief geweest.
Ineens wat postings hier en daar lijkt me daarom wat vreemd. Dus stel ik me nogmaals kort voor.
Ik ben Leon. 59 jaar.
Heb al vanaf mijn 14e of zo een voorkeur voor goed / mooi geluid. Kon daar vroeger niet zo goed een touw aan vastknopen en had ook zeker niet de middelen om goede speakers enzovoorts te kopen.
Eerste serieuze setje was van Denon met Audiolab luidsprekers.
Daarna een tijdje Turbax zelfbouw gehad maar dat geluid klopte eigenlijk helemaal niks van. Maar daar ontstond wel mijn idee dat hele dure speakers uit componenten en een kast bestaan en dat je zoiets mogelijk zelf ook in elkaar kon knutselen.
Kwam ergens in 2004 - 2005 terecht bij Speakerland. Tja, toen was is redelijk snel besmet zeg maar gerust.
Ik bouwde onder andere:
- A4 monitoren, gesloten kast, hoeken zelf afgeschuind, foto volgt nog
- Scan Speak 23 W subs, Hypex aansturing, als onder de Maxima, ook wat afgeschuind
De kasten zelf heb ik verkocht maar drivers en Hypex nog in bezit. Heb 2 compacte subs gebouwd met eigen ruimte voor de Hypex.
- Een gesloten sub voor muziekgebruik gebouwd met een Alcone 10 inch met Detonation DT 150
Driver en versterker heb ik nog dus bouw weer een keer zoiets.
- Bouwpakket Vifa Colomn MK II gekocht en gebouwd. Laten spuiten door een pro in zeer lichte groentint. Deze spelen nu in de woonkamer. Foto volgt.
Ik heb GÉÉN verstand van electronica. Heb een grote voorkeur voor Scan Speak drivers en Scan Speak ontwerpen.
Inmiddels ook onder de indruk van de drivers van SB. Die kunnen erg veel voor relatief weinig geld.
Ik vind het erg leuk om iets te bouwen op basis van bestaande concepten. Heb een redelijk uitgesproken voorkeur voor kastontwerp.
Ik wil nog één keer een set luidsprekers gaan bouwen.Ben zeker onder de indruk van de Scan Speak Faktum. Maar wil naar alle waarschijnlijkheid naar een kast waarbij ik de 23 W ga gebruiken als actief laag. Midden en hoog wil ik 'upgraden' vanuit wat ik nog heb.
De A4 monitor heeft de 15 W als mid/woofer en heeft nu D2905/9700 Se als hoog.
Ik kon destijds de ringradiator niet betalen. Maar daar ligt minimaal mijn geplande upgrade ...........
Kast zal dan zoiets worden als afgebeeld ...
De 23 W is wat groter dus zal ietwat breder worden. Althans ..... in die richting ben ik momenteel aan het zoeken en denken.
Heb alvast enkele vragen neergelegd bij Ruud ( oud eigenaar Speakerland ) wat nodig is voor eventuele upgrade.
Kan ook zijn dat ik gewoon bij de originele Faktum terecht kom en dan de rest ga verbouwen en verkopen. We will see !
Leonneke stelt zich nogmaals voor
Moderator: Beheerdersteam
-
Leonneke
- In memoriam †
- Contacteer:
Re: Leonneke stelt zich nogmaals voor
Ja, op die site ben ik al zeer regelmatig terecht gekomen de laatste weken.Technisch volgens mij allemaal state of the art producten. Maar man o man, wat bouwt die gast lelijke kasten.
Staan wel behoorlijk wat ontwerpen op met 15W dus ben de site al goed aan het doorspitten. Lautsprechershop ook al aardig wat set-ups en filteringen te vinden. Ga binnenkort ook nog een keertje naar Speakerland.
Re: Leonneke stelt zich nogmaals voor
Je kan met dezelfde vorm, door andere kleuren te gebruiken het een stuk leuker makenLeonneke schreef: ↑vr 20 jan 2023, 13:24Ja, op die site ben ik al zeer regelmatig terecht gekomen de laatste weken.Technisch volgens mij allemaal state of the art producten. Maar man o man, wat bouwt die gast lelijke kasten.![]()
Staan wel behoorlijk wat ontwerpen op met 15W dus ben de site al goed aan het doorspitten. Lautsprechershop ook al aardig wat set-ups en filteringen te vinden. Ga binnenkort ook nog een keertje naar Speakerland.