Pagina 1 van 1

Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: vr 06 jan 2023, 15:38
door OpaBert
Zijn Rose van kleur met zeer stevige draden er aan beide zijde even lag een kant zijn ze ingekort
Ik heb deze uit een sloop maar zou niet meer weten waaruit

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: vr 06 jan 2023, 15:52
door Barry2001
Bruin-zwart-rood 1k, kort afgeknipt 1 kant, gridweerstand buizenversterker?

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: vr 06 jan 2023, 15:54
door ray5150

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: vr 06 jan 2023, 15:57
door Barry2001
Ja ik wist dat ik ze ergens gezien heb, Takman volgens mij idd Ray. In een artikel van Triode Dick genoemd: https://audio-creative.nl/projecten/tri ... sterker/7/

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: vr 06 jan 2023, 16:16
door OpaBert
Barry2001 schreef: vr 06 jan 2023, 15:52
Bruin-zwart-rood 1k, kort afgeknipt 1 kant, gridweerstand buizenversterker?
Zou goed kunnen Barry ik vond ze weer in mn ladenkastje en dacht ik ga er toch eens achteraan wie dat verkoopt , ik dacht AE maar die verkoopt geen weerstanden
Bedankt voor je reactie Barry :goedzo:


ray5150 schreef: vr 06 jan 2023, 15:54
Ray de Takman weerstanden zijn het :goeie:
En ze hebben flinke draden ,( weerszijden normaal O:) )
Dat maakt een schakeling met point to point bedrading aantrekkelijker en zeker stabieler
Ik heb veel 2 watt weerstanden van Alie op een print prima
Maar point to point , niet zo, als ik een weerstand onder een draad laat gaan Dan moet je hem zeker niet stevig neer zetten , ( moet je toch al niet doen met buizen ) dan hangt de boel niet meer op dezelfde plaats met mogelijke kortsluiting oververhitting
Bedankt Ray voor het alternatief

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: vr 06 jan 2023, 17:04
door OpaBert
1.50 € :-s per stuk zal mn ladekastjes niet mee vullen
Maar wat niet op print moet maar tussen buis , ( Rooster Stop Weerstand ) en montage strip of potmeter toch wel G2 weerstand en Anode weerstand alleen als het mechanisch beter is
Nu buk ik toch voor een m3 moertje al heb ik er 300 en ook voor een 1/8 watt weerstandje.
Ik vond 25ct bij Elektra of de Radio Beurs al veel, maar de kwaliteit is niet te vergelijken.
Het is al weer donker :(

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: za 07 jan 2023, 17:28
door Chocomel
Een metaaloxideweerstand met een onnodig hoge belastbaarheid heeft misschien ook iets dikkere pootjes.
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-3w/16 ... w-1-k.html
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-5w/14 ... 1k-sr.html
€ 0,30 / stuk

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: zo 08 jan 2023, 0:09
door OpaBert
Chocomel schreef: za 07 jan 2023, 17:28
Een metaaloxideweerstand met een onnodig hoge belastbaarheid heeft misschien ook iets dikkere pootjes.
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-3w/16 ... w-1-k.html
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-5w/14 ... -sr.HTML’s
€ 0,30 / stuk
Dankjewel voor de goede Tip Chocomel
Die 3 Walters zijn inderdaad stuk steviger dan de gewone 1 Watt of 1/4 Watt , zal morgen die draad diameter is op meten
Die Takman weerstanden hebben 1 mm dik koperdraad !
De Chinees 2 Watt weerstanden een stuk dunner 0.8 - 0.7 mm .

Vanmiddag even een 3 Watt gepakt
een Chinees 2 Watt Weerstand :shock:
En ff lachen 1 een watt Chinese :P :idea: ook ijzerdraad
Makkelijk met opruimen stukjes draad na een printje bestukken
Bij gebruik takman moet je voor de normale printjes alle gaten groter maken
Zoek overigens een online winkel die die Fishtail freesjes 0.8 -1-3mm verkoopt
Heb er een aardige voorraad gehad maar door fouten slordigheid en gewoon echt bot freesd om een M3 RVS boutje uit een Alum tandriem poelie te krijgen waar de kop afgebroken is
RVS vervormd eerder bij vast zetten dan gewoon staal en zeker als het geen m3 is maar 1/8 unc waar ik een m3 boutje in wilde draaien zonder een tap te gebruiken :oops:

Een 1

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: di 17 jan 2023, 15:36
door Bas Horneman

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: di 17 jan 2023, 16:27
door Pjotr
Ja, het zijn 2 manieren van benaderen. Die weerstanden met ijzeren draden mogen erg heet worden, tot wel 275 graden! Doordat het ijzer slecht de warmte geleidt gaat dat toch goed en smelt het soldeer niet. Mits dat de aansluitingen lang genoeg gelaten worden. Dit zijn meestal draadgewonden weerstanden. Die met koperen draden voeren juist warmte af via de draden! Die mogen meestal ook minder heet worden, hooguit 175 graden.

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: di 17 jan 2023, 17:00
door OpaBert
Pjotr schreef: di 17 jan 2023, 16:27
Ja, het zijn 2 manieren van benaderen. Die weerstanden met ijzeren draden mogen erg heet worden, tot wel 275 graden! Doordat het ijzer slecht de warmte geleidt gaat dat toch goed en smelt het soldeer niet. Mits dat de aansluitingen lang genoeg gelaten worden. Dit zijn meestal draadgewonden weerstanden. Die met koperen draden voeren juist warmte af via de draden! Die mogen meestal ook minder heet worden, hooguit 175 graden.
Volgens TD klinken ze beter :wink:
Vind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: di 17 jan 2023, 17:04
door Pjotr
En zo niet moet je het er toch mee doen :mrgreen:

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: wo 18 jan 2023, 13:01
door Bas Horneman
Vind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes
Absoluut...hier gebruikte ik voor het eerst takman...heerlijk.
130d1269715227-first-spider-done-spider.jpg

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: wo 18 jan 2023, 13:53
door OpaBert
Bas Horneman schreef: wo 18 jan 2023, 13:01
Vind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes
Absoluut...hier gebruikte ik voor het eerst takman...heerlijk.130d1269715227-first-spider-done-spider.jpg
Voor Volgend project schaf ik ze ook aan Bas

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Geplaatst: wo 18 jan 2023, 14:19
door Bas Horneman
:goedzo: