Hitachi tv radio luisteren

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Hitachi tv radio luisteren

Bericht door Barry2001 »

Moeilijk om hier het juiste forum voor te vinden hier maar even: m'n ouders hebben een Hitachi tv (24HE2003) in de keuken staan, Ziggo abbo met een kaartje achterin de tv, en willen hierop radio kunnen luisteren, zal Radio 1 zijn. Meestal zit er een TV/R knop op de afstand bediening, en ga je bij Ziggo naar de radio kanalen 801 en verder als je op de TV/R knop drukt. De AB ziet er (volgens mij, afbeelding van internet) zo uit:
ab.JPG
Geen TV/R knop. Wel wat aan handleiding gevonden, daar vind ik er niks over, bv hier: https://www.gebruikershandleiding.com/H ... ?page=0013

Verder kwam ik een vervangende afstandbediening tegen waar wel een dergelijke knop op zit: https://www.bonremo.de/Hitachi-24HE2003 ... nbedienung

Of zit het ergens in het tv menu? Nou ga ik morgen bij ze langs om ernaar te kijken, maar misschien dat iemand dit zo al weet. M'n ouders zijn op leeftijd, met name m'n vader is wel aardig bij met alle nieuwigheden tegenwoordig, ik neem aan dat íe ook al wel eea geprobeerd heeft :D
Pjotr

Re: Hitachi tv radio luisteren

Bericht door Pjotr »

En als je kanaal 801 e.v. intypt? Digitale radio via de kabel is gewoon TV met stilstaand beeld.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Nee dat werkt niet. Je kunt alleen t/m 800 intoetsen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hmm bijzonder... Op de aparte set-top kan dat wel. Misschien dachten ze bij Hitachi het is een TV en dus gèèn Radio! Wel jammer want b.v. NPO-R4 is via de kabel beslist beter van kwaliteit dan via de internet stream.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Nou, ik gebruik het zelf nooit, maar ik kijk nu op m’n Humax, daar kan het ook niet. Daar moet ik eerst op de TV/R knop drukken om op kanaal 801 ev te komen.
Als ik van 799 omhoog zap springt ‘ie naar 997, testbeeld. Daarboven zit 998, zender overzicht.
cool

Bericht door cool »

Ik heb even mijn tv(Philips) in de slaapkamer (met Ci module) geprobeerd en daar zit de radio, bijv. Radio 1 op 1801. In het zender overzicht staat wel 801 maar als je deze kiest kom er melding dat deze niet is geinstalleerd....
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Dat had m’n vader ook ergens gevonden, maar hij kan maar 3 digits intoetsen. Jij kunt 1801 wel zo intoetsen?

Probeer het even op de Humax hier, daar kan ik ook maar 3 digits intoetsen. Zal merk afhankelijk zijn dan.
cool

Bericht door cool »

Zeker. Ook is deze reeks zenderste vinden in de TV gids van de tv. Tussen 799 en 1800 zit niks.
cool

Bericht door cool »

Misschien met de programma keuze knop vanaf 800 vooruit zoeken?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Nee dan springt ‘ie net als bij mij voorbij de 801 ev kanalen. Heb het idee dat je ‘m echt ‘op radio’ moet zetten, net als de Humax hier.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... i+-module/

Daar staat ook jou 1801 info zie ik nu. Volgens mij heeft ‘ie een ci+ module. Misschien dat ‘ie wel naar 1801 kan zappen, zal dat morgen proberen. Zou wel vreemd zijn trouwens, als zappen wel werkt en intoetsen niet.
John P

Bericht door John P »

Mijn TV springt naar radio als ik vanaf 1 een zender terug zap. Je komt dan bij een lokale zender, maar hij is wel in radio modus. Of dit bij deze TV werkt weet je alleen door uitproberen.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ja hier op de slaapkamer ook, even geprobeerd, daar gebruik ik ook een ci+ module, en zit ‘ie niet op 1801. We gaan morgen de opties wel proberen.
Dank voor de reacties :goedzo:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Is de laatste versie van firmware van de Hitachi ook geïnstalleerd?
Ik zeg niet dat het helpt of de oorzaak is, maar het zou kunnen helpen.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Kan het mijn ouders wel vragen (beide 83) maar ik weet het antwoord wel :mrgreen: maar goede opmerking, zal het controleren.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Bij m’n ouders op de koffie geweest, van alles geprobeerd geen radio. Ze hebben inderdaad een ci+ module, dus zal ‘ie op 1801 zitten. Maar ik kom niet boven 799. Playboy nogiets :D springt daarna naar 1.
Software is up to date, nog gechecked. Het is een oud gebakje, zou ie sw matig niet die hoge kanalen kunnen?

Heb de Mytuner app geinstalleerd, daar zie ik wel Radio 1 etc en dit werkt ook. Heb het voorgedaan hoe je daar komt en het ze daarna zelf laten doen, geen succes. Gaat ‘m niet worden.

Dus als iemand nog een heldere ingeving heeft houd ik me aanbevolen, anders wordt het een ritje MediaMarkt voor een DAB+ radio, voor op de keukentafel.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Mwah oud zegt niks. Ik kon op mijn 15 jaar oude Humax PVR ook gewoon digitale radio beluisteren van Ziggo. En zelfs opnemen. Daar ging de Ziggo smartcard wel rechtstreeks in. Maar DAB+ is i.d.d. misschien wel de betere optie hier met simpel een paar voorkeur stations. De Philipsen zijn best wel ok qua ontvangst en zeker ook geluid.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

M’n schoonvader heeft een portable DAB+ radio met voorkeuze zenders. Kan ‘ie prima mee uit de voeten, dat gaat altijd goed. Maar kan het niet uitstaan dat het radio gebeuren niet wil op die tv :mrgreen:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Tja, dan maar eens bij de bron gaan informeren, bij Hitachi zelf dus. Kan toch niet zijn dat je met je TV geen Radio kunt ontvangen :lol:
cool

Bericht door cool »

Ziggo levert ook een digitale radio ontvanger:
Quantis-qe317
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Klopt, die heeft een eigen display. TV kan dus uit blijven O:) Maar dat is alleen een tuner, geen complete radio!
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Zo'n Dab radiootje verbruikt een stuk minder stroom dan een TV.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef: wo 04 jan 2023, 19:40
Kan toch niet zijn dat je met je TV geen Radio kunt ontvangen :lol:
Dat kan best. er is ook nog zoiets als een Ziggo Certificering. ik weet niet de details, maar van de TV's die daar niet aan voldoen (bijvoorbeeld grijze import) kan niet gegarandeerd worden dat ze alle functionaliteit bieden.

Bij bijvoorbeeld Media Markt kun je op de website daarop ( de certificering dus ) selecteren.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Heb nog even gezocht en nog 2 dingen gevonden, ging wel over een ander merk; in de Guide waar je de zenders en programma's ziet kun/moet je via options naar de radio kanalen, daar zou ik nog even naar kunnen kijken. In de handleiding van de Hitachi tv vond ik toch nog iets over het filteren van zenders in de zenderlijst. Daar kun je oa Radio kiezen (naast Digitaal, Vrij, Versteuteld, Analoog en Favoriet), kan ik ook nog even naar kijken, of dat wat doet.
En heb de vraag gesteld bij Hitachi.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

ray5150 schreef: do 05 jan 2023, 10:02
Pjotr schreef: wo 04 jan 2023, 19:40
Kan toch niet zijn dat je met je TV geen Radio kunt ontvangen :lol:
Dat kan best. er is ook nog zoiets als een Ziggo Certificering. ik weet niet de details, maar van de TV's die daar niet aan voldoen (bijvoorbeeld grijze import) kan niet gegarandeerd worden dat ze alle functionaliteit bieden.

Bij bijvoorbeeld Media Markt kun je op de website daarop ( de certificering dus ) selecteren.
Wist ik niet, zal daar nog even naar kijken, tnx.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”