Toekomstwensen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Toekomstwensen

Bericht door Bart_M »

Wat zou jij graag in de toekomst nou nog eens willen bouwen?

Als ik mijn sub en speakerset af heb is dat voor mij een mooie eindtrap.
Het zijn er dan gelijk wel 5. Dus ik moet er heel zeker van zijn dat het ontwerp blijft bevallen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik zou nog wel eens m'n eigen cd-speler willen bouwen. Speakers/kabels/snoeren/versterkers is allemaal zelfbouw, op de cd-speler na.... Kast maken, goed loopwerk zoeken, eigen DA converter erin...Lijkt me leuk om ooit te gaan proberen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

een mooie TL zit ik al een tijdje van te dromen
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Henkjan schreef:
een mooie TL zit ik al een tijdje van te dromen
Lijkt me ook mooi. Maar die kasten zijn zo groot... :roll:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Edo schreef:
Ik zou nog wel eens m'n eigen cd-speler willen bouwen. eigen DA converter erin...Lijkt me leuk om ooit te gaan proberen.
Waarom geen losse DAC maken?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Krunk schreef:
Henkjan schreef:
een mooie TL zit ik al een tijdje van te dromen
Lijkt me ook mooi. Maar die kasten zijn zo groot... :roll:
alleen maar hoog :D
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Krunk schreef:
Edo schreef:
Ik zou nog wel eens m'n eigen cd-speler willen bouwen. eigen DA converter erin...Lijkt me leuk om ooit te gaan proberen.
Waarom geen losse DAC maken?
Ik ga een nieuwe cd speler kopen, of de Shanglin of een SACD van Xindak.
En tegen die DAC kan ik niet tegenop bouwen denk ik..
Gebruikersavatar
Michol
Berichten: 54
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 20:12

Bericht door Michol »

men eigen interlink...

zelf gesoldeerd
dat zou ik wel willen
proberen
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Michol schreef:
men eigen interlink...

zelf gesoldeerd
dat zou ik wel willen
proberen
Zou ik zeker eens proberen Michol. Je kan jet redelijk goedkoop houden en voor pluggen heb ik nog wel een leuk adresje in Duitsland.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Ik zou wel eens twee mooie mono-buizeneindbakken willen maken. Zit dan te denken aan een model en formaat als the Big-C. Of zijn er vergelijkbare en dan ook goedkopere ideeën?

Heb die eens mogen beluisteren en ik was daar helemaal weg van. Is dat goed aan te sluiten op het voorversterker gedeelte van de nait5 van naim? Daar ben ik nu uitermate zeer te vrede mee. Maar soms kriebelt het en wil je weer wat anders. Misschien kennen jullie dat gevoel wel.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ja een buizenversterker lijkt me wel leuk om te bouwen. Enige reden dat ik het niet doe is omdat het dan gewoon om het eens te bouwen is. En waarschijnlijk niet om 'm intensief te gebruiken. Daarvoor zijn die dingen me wat duur.
Maar als m'n LM4780-versterker (nog steeds niet klaar :oops: ) me niet zo goed bevalt bevalt zou het toch een optie kunnen zijn.

Verder lijkt een regelbare actieve x-over wel handig. Dan 2 subjes toevoegen aan m'n monitortjes en 2 extra versterkerkanalen bouwen. Dat zou wel een geweldig resultaat geven denk ik. :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Vooral de trafo's zijn erg duur voor een buizenversterker.
Ik heb zelf een project van iemand gekocht laatst via Marktplaats.nl
Zag er niet uit, maar wekte wel en ik had de trafo's
Hij is nu compleet gestript en in losse onderdelen in een doos....wachtend om opgebouwd te worden.
Deze versterker heeft me 75 euro gekost......
Misschien dat je zoiets kan vinden nog ergens en dan zelf wat bauwn. Blijft het voor een "oefenproject" betaalbaar.

Edo
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ja, zoiets zou ik nog wel willen doen. Maar ik vrees dat je zo'n kans maar weinig krijgt. Ik heb van die kist nog nooit zien te koop staan op marktplaats. Misschien kijk ik in de verkeerde rubriek. Ik zoek tussen de versterkers in de audio-afdeling.
Plaats reactie