In dit geval ziet er prima uit lijkt 100% op de Neo 8 PDR van B&G... alleen onduidelijk welk materiaal er is gebruikt (mylar , kapton of een van de fancy materialen van B&G), daarnaast is 8 ohm vreemd.. gezien DC is 6.4 Ohm, en dat is ook de impedantie die je versterker ziet. geen idee waar 8 ohm vandaan komt. gezien een planar nagenoeg recht is en dus DC normaal de impedantie zou zijn. dus het is 6.4-6.8 +-. niks 8 ohm !!
PIC 1
Ik ben mijn meting kwijt
Dus impedantie is 8 ohm volgens hun maar je ziet dat nergens komt het boven de 7 Ohm, sterker nog boven de 6.7 Ohm... beetje misleidend gezien het lijkt dat ze efficiënter zijn dan ze werkelijk zijn....
En de grote piek zitten op de resonantie frequentie (heel normaal niks mis mee) en een stukje verder, en dat is mijn reden om het terug te sturen.
op 1.2 Khz +- zit nog een klein piekje in de impedantie, en dat komt omdat daar een resonantie zit. en deze is wanneer je sweept heel goed hoorbaar. klinkt heel smerig en ik weet vrij zeker dat het te maken heeft met de implementatie van hun methode om ze lager te laten spelen dan normaal doormiddel van corrugation aan de zijkanten (neo 8 vs neo 8 PDR)
Hier hun freq response van de Neo 8 PDR (ook al heet hij hier GRS bla bla, Sounderlink, het echte merk label)
PIC 2
En hier de GRS PT6816-8 8" PLANAR SLIM TWEETER 8 OHM
Deze heeft dus niet de corrugation aan de zijkant om, het lager te laten spelen, (stomme is alleen dat ze ook minder breed zijn dus die hele corrugation was waarschijnlijk niet eens nodig)
deze heeft ook 2 piekjes in de impedantie maar de 2e piek zit rond 800Hz en is lager, en in de FR veel minder een ding dan de NEO 8 PDR... zie
PIC 3
nu heb ik de Slim niet getest maar als je kijkt naar de rare DIP 700 a 800 hz en dan piek in de 1200hz - Neo 8 PDR (not slim) lijkt me dit duidelijk een vorm van breakup, al zo vaak gezien, ze gaan bijna altijd samen
kopen ? ik zelf niet gezien 1.2Khz wel degelijk in het gebied ligt waar je hem gebruikt. (althans ik
OF een echte B&G veel beter doet betwijfel ik. volgens mij hebben ze gewoon hun best gedaan om er meer uit te halen dan normaal ten koste van.