Pagina 1 van 2

Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 18:55
door H3D
Hoi zelfbouwers. Heeft iemand mss een leuke set spoelen 1.2 mh liggen? Ik wil mijn speakers een beetje upgraden.

Groeten Hendrie

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 19:06
door pappaleo
Wat zit er nu in dan?

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 19:27
door Leeuwarden
Niet leuke spoelen…

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 19:29
door Ouwebok
6487ED47-4CA3-4693-8630-D4874CA50A3A.jpeg
zulke?

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 20:14
door ray5150
Een leuke spoel. kunnen ze een goeie mop vertellen of zo ?
wie weet zit hier iets grappigs tussen :
https://www.rumoh.eu/crossover-parts/co ... .55mh/?p=3

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 21:27
door OWC
Wel een leuke, anders wordt het de mond spoelen.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 22:02
door Walt
Heb even gekeken maar heb niet echt iets liggen, wel dikke Intertechnik foliespoelen 1.00mH.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 22:02
door H3D
Sorry mannen. Was alweer vergeten dat ik gepost had.

Het is een mundorf l126, 0.39 ohm.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 22:08
door H3D
@ouwebok: zoiets ja. Liever nog folie in wax . Wat is de weerstand? Kan ik niet lezen?

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: do 06 okt 2022, 20:39
door Jan Geert
H3D schreef: wo 05 okt 2022, 22:08
Wat is de weerstand? Kan ik niet lezen?
0.394 ohm om precies te zijn :sure:

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: do 06 okt 2022, 21:49
door Ouwebok
Als ik zoek naar Best. Nr. 150 0223 op pagina 24 van https://loudmagnet.com/html/pdf/intertechnikrlc2008.pdf, dan zou de weerstand 0.293 ohm zijn.
Ik denk dat Jan Geert de draaddikte gelezen had als 7 x 0.5mm, maar die zou dan 7 x0.6mm zijn.
De print op de ene spoel is wat vervaagd, en op de tweede is hij vrijwel weg. Aansluitdraden van een van de twee spoelen zijn ingekort. Kortom,.. in gebruikte toestand…

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: do 06 okt 2022, 22:07
door hannesie
spoel.jpg
1,20 mH 0,39 Ohm.
Die zijn toch niet zo slecht, niet van deze tijd, maar lijken mij niet direct een probleem.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 11:37
door Walt
Dat zijn prima spoelen, maar een koperfolie +wax kan wel nog beter klinken.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 11:54
door hannesie
We hebben nog geen idee welke units er achter hangen, en dan ben wel voorzichtig om daar al een stevige duiding te geven.

Welke units zijn hier dan in gebruik, prijs/kwaliteit verhouding, naast de al magere demping die ik zie, is dan wel de vraag.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 12:28
door Pjotr
Walt schreef: vr 07 okt 2022, 11:37
Dat zijn prima spoelen, maar een koperfolie +wax kan wel nog beter klinken.
Beslist! Maar zijn die dan ook leuker? Want dat was de vraag.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 12:31
door hannesie
Jij wilt ook weer direct het onderste uit de kan, en dan blijven lachen.?

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 12:35
door Pjotr
Mwah, dat wat jij op de foto laat zien heeft toch best een leuk kleurtje? Lijkt mij prima. Maar goed dat is verder aan TS.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 17:44
door H3D
Hi again. Ze zitten voor een set beyma 15lx60v2.

De speakers zijn hay end peithe 606 dp http://www.hayendaudio.nl/luidsprekers/ ... ekers.html

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 22:17
door Shadow
Wat een partij marketing bs zeg ](*,)

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: za 08 okt 2022, 7:26
door Wieger61
hannesie schreef: vr 07 okt 2022, 11:54
Welke units zijn hier dan in gebruik, prijs/kwaliteit verhouding, naast de al magere demping die ik zie, is dan wel de vraag.
De demping wordt bepaald door de luidsprekerweerstand plus de spoelweerstand. Dus een paar tienden minder spoelweerstand gaat het verschil niet maken.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: za 08 okt 2022, 7:51
door Marp
De "magere demping" die zichtbaar is, is vast dat stukje akoestisch schuim.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: za 08 okt 2022, 7:59
door Wieger61
Inderdaad ..

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: za 08 okt 2022, 13:28
door H3D
Hij noemt het dan ook simulated open baffle. Demping is dan mss niet handig?

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: za 08 okt 2022, 13:29
door H3D
Ach mss een keer folie wax spoelen erin.

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Geplaatst: za 08 okt 2022, 15:29
door SSassen
H3D schreef: za 08 okt 2022, 13:29
Ach mss een keer folie wax spoelen erin.
Zonde van je geld.