Pagina 1 van 4

Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: za 01 okt 2022, 19:41
door Xanadu1234
De afgelopen dagen heb ik de knoop doorgehakt ik heb een Purifi monoblock gekocht bij audiophonics.

https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14951.html

Alleen ik zou graag het ingang boardje zelf willen maken om daar wat betere spanningsregelaars op te zetten heeft iemand daar ervaring mee ?

Alvast bedankt

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: za 01 okt 2022, 20:03
door hardbats
Volg :mrgreen:

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: za 01 okt 2022, 22:35
door Shadow
Waarom niet de Eval1 kit gekocht? Daar zit alles optimaal op...

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 10:30
door Walt
De link toont een stereo versterker, niet een mono blok?

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 11:15
door Xanadu1234
Walt schreef: zo 02 okt 2022, 10:30
De link toont een stereo versterker, niet een mono blok?
Heb hem aangepast

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 11:16
door Xanadu1234
Shadow schreef: za 01 okt 2022, 22:35
Waarom niet de Eval1 kit gekocht? Daar zit alles optimaal op...
Vind de kastjes mooi klein en waar ik het neer zet komt dat goed uit.

Maar ik ben op zoek naar een schema wat ik wat mee kan

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 11:39
door Shadow
Misschien je even tot audiophonics richten dan? Die hebben het driver board ontworpen. Heb je ze al gehoord of ga je gewoon blindelings er van uit dat het niet goed is?

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 11:47
door jeroen_d
Uit de datasheet van het evaluatie bordje, kun je zelf downloaden van de purifi-audio website.

R14 en R19 bepalen de ingangsimpedantie.

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 12:01
door Shadow
jeroen_d schreef: zo 02 okt 2022, 11:47
Uit de datasheet van het evaluatie bordje, kun je zelf downloaden van de purifi-audio website.

R14 en R19 bepalen de ingangsimpedantie.
Het Audiophonics versterkertje gebruikt andere bordjes toch Jeroen?

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 12:53
door jeroen_d
Hij wil zelf een bordje gaan maken en vraagt om een geschikt schema.

Uiteraard is dit nog slechts een deel van het verhaal, alleen het versterkergedeelte, want je moet ook de module aan/uit zetten via de 5V standby voeding op de SMPS1200.

Dus voor een volledig bordje zal de TS de datasheet van de purifi module goed moeten bestuderen.

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 13:11
door ds23man
De SMPS1200 heeft volgens mij geen standby voeding onboard.

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: zo 02 okt 2022, 13:17
door jeroen_d
Oeps, je hebt gelijk. Voor de SMPS1200 wel de DC detect en AMPon verbinden met de purifi module via het input board. Via de 10-polige connector inclusief de Vaux voor de spanningsregelaars.

-edit- vergeet dit alles over de SMPS1200. Ik zie dat er in die mono module van audiophonics een heel andere voeding zit, de SMPS600N400. Dus dan moet je wel deze verbindingen maken, ze gaan alleen via een ander type connector waar ook alle voedingspanningen opzitten voor zowel de versterkermodule als de hulpspanning voor de opamp van het inputboard.

Dus, aan TS: je zult goed de datasheets van de diverse onderdelen moeten bekijken en een schema samenstellen.
Het eenvoudigste is om het input bord van audiophonics te kopiëren en dan alleen de spanningsregelaars te vervangen door bv de HxR modules van Hypex.

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: ma 03 okt 2022, 19:48
door Xanadu1234
jeroen_d schreef: zo 02 okt 2022, 13:17
Oeps, je hebt gelijk. Voor de SMPS1200 wel de DC detect en AMPon verbinden met de purifi module via het input board. Via de 10-polige connector inclusief de Vaux voor de spanningsregelaars.

-edit- vergeet dit alles over de SMPS1200. Ik zie dat er in die mono module van audiophonics een heel andere voeding zit, de SMPS600N400. Dus dan moet je wel deze verbindingen maken, ze gaan alleen via een ander type connector waar ook alle voedingspanningen opzitten voor zowel de versterkermodule als de hulpspanning voor de opamp van het inputboard.


Dus, aan TS: je zult goed de datasheets van de diverse onderdelen moeten bekijken en een schema samenstellen.
Het eenvoudigste is om het input bord van audiophonics te kopiëren en dan alleen de spanningsregelaars te vervangen door bv de HxR modules van Hypex.
Bedankt voor de info dat kopiëren van dat boardje lijkt me zo lastig joh hoe had u dat in gedachten ?
Mijn kennis is daar denk ik niet voldoende voor of zijn daar trucjes voor ?

Wil zelf spannigregelaars van Sparkos gebruiken.

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: ma 03 okt 2022, 20:14
door Shadow
Xanadu1234 schreef: ma 03 okt 2022, 19:48


Wil zelf spannigregelaars van Sparkos gebruiken.
Daar was wat mee :-k

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: ma 03 okt 2022, 21:43
door jeroen_d
Als je kennis niet voldoende is hiervoor zou ik er niet aan beginnen.

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: ma 03 okt 2022, 21:56
door Shadow
Oh ja, dat ^^ :relax:

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 14:55
door OWC
Wat een negatieve suggestie :(

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 16:58
door ray5150
Wat, Bart ?
Dat TS spanningsregelaars van een kleine 50 euro het stuk wil gebruiken, of dat hem ontraden word om zelf een PCB te ontwerpen ?

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 19:15
door Xanadu1234
ray5150 schreef: di 04 okt 2022, 16:58
Wat, Bart ?
Dat TS spanningsregelaars van een kleine 50 euro het stuk wil gebruiken, of dat hem ontraden word om zelf een PCB te ontwerpen ?

Ben ook wel benieuwd naar het antwoord

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 19:22
door Shadow
Ik ben ergens anders benieuwd naar;

Hoe kom je op het idee om hier mee te gaan tweaken?

Zoaks gezegd, de situatie op het Eval1 kitje is al heel, heel erg goed.

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 19:25
door Kappa7
Xanadu1234 schreef: di 04 okt 2022, 19:15
ray5150 schreef: di 04 okt 2022, 16:58
Wat, Bart ?
Dat TS spanningsregelaars van een kleine 50 euro het stuk wil gebruiken, of dat hem ontraden word om zelf een PCB te ontwerpen ?
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord
Ik kan me dat antwoord wel voorstellen.
Als je niet de kennis hebt om een bestaand ontwerp te kopiëren dan lijkt het me best spannend om dan een geheel nieuw ontwerp te maken.

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 20:04
door Xanadu1234
Kappa7 schreef: di 04 okt 2022, 19:25
Xanadu1234 schreef: di 04 okt 2022, 19:15
ray5150 schreef: di 04 okt 2022, 16:58
Wat, Bart ?
Dat TS spanningsregelaars van een kleine 50 euro het stuk wil gebruiken, of dat hem ontraden word om zelf een PCB te ontwerpen ?
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord
Ik kan me dat antwoord wel voorstellen.
Als je niet de kennis hebt om een bestaand ontwerp te kopiëren dan lijkt het me best spannend om dan een geheel nieuw ontwerp te maken.
Geheel nieuw ontwerp hoeft niet wil alleen de spannings regelaars veranderen en de opamp. De rest lijkt me wel oké

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 20:10
door hardbats
Er zijn toch genoeg buffers te koop waarbij je de Opamp en spanningsregelaars kunt vervangen?
Ik heb zelf buffers van Microsim, ik kan zo mijn opamps wisselen en externe spanningsregelaars is voorbereid op de pcb

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 22:16
door jeroen_d
Het gaat niet alleen om de buffers, zoals ik aangaf moet je alle functies van het audiophonics bordje dan wel het EVAL2 bordje van purifi kopieren. Komt nog bij dat EVAL2 niet aansluit op de SMPS600N400, andere connectors.

Blijft over dat je het bordje van audiophonics moet kopieren, zodanig dat eenvoudig de spanningsregelaars en opamps naar keuze kunnen worden vervangen. Aangezien niemand hier van het audiophonics bordje een schema heeft, zou dat betekenen dat iemand van dit forum voor de TS op basis van de datasheets van de 1ET400A en de SMPS600N400 een volledig schema zou moeten uittekenen.

Als OWC een positieve bijdrage wil leveren, dan zou ik zeggen Bart, teken het even uit voor de TS!

Re: Ingangsmodule purifi board

Geplaatst: di 04 okt 2022, 22:28
door OWC
jeroen_d schreef: di 04 okt 2022, 22:16
Als OWC een positieve bijdrage wil leveren, dan zou ik zeggen Bart, teken het even uit voor de TS!
Ik wil dat best doen, maar het ging me er meer om dat er genoeg mensen hier rondlopen met voldoende elektronica kennis.
Daarnaast kan het ook prima een leuk leerproces zijn voor iemand.

Om dat maar gelijk af te wimpelen als: als je niet weet wat je doet moet je het niet doen.
Sorry, maar ik vind dat nogal een negatieve kijk op het leven.

De TS vraagt of mensen hier ervaring mee hebben.
Een buffer zelf is natuurlijk totaal geen rocket-science.
Ik wil er best mee helpen, maar om eerlijk te zijn, weet ik niet of ik daar de tijd voor heb nu, aangezien er nog wat andere projecten hier liggen die af moeten (betaald en onbetaald).

Wat bv al veel tijd zou schelen, is even een mooi blokschema maken van alle ins en outs van de SMPS voeding + een DUIDELIJK lijstje van wat er precies allemaal gewenst is!
Als het enkel om de regelaars gaat, kunnen de huidige regelaars ook gewoon gesoldeerd worden.

Wat ik vooral mis, zijn vooral de wensen en verwachtingen.