Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gesloten
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door WrineX »

GERESERVEERD

Hoi hoi.

Omdat ik niet eindeloos planar magnetic speakers wil vergaren en omdat ik zelf graag iets nieuws wil maken en ik had onderdelen voor mijn cnc gekocht, maar het past niet in mijn schuur....(hij kan niet bewegen over de volledige lengte) dus moet ik opnieuw onderdelen kopen, zodat het wel past en het geld raakt op)

Bied ik mijn setje te koop aan van de laatste ZBA bijeenkomst in Ermelo.
belangrijk om te vermelden er is geen filter aanwezig , ik heb hem met een 4 kanalen versterker en DSP aangestuurd, en mogelijk zit daar nog wat winst. (weet ik wel zeker) ik heb in de loop van de tijd verschillende crossovers geprobeerd en nergens 100% tevreden over geweest. al hoewel ik blij verast was in Ermelo. klein beetje meer midbass over laten lopen in het cross over domein kan nog wel eens iets opleveren. het is en blijft een bitch om goed te krijgen en dat leg ik graag uit aan iemand die geïnteresseerd is (ook nog paar tips om sommige dingetjes beter te maken, zoals de demping op de achterzijde)

ik kan er nog een minidsp 2x4 bij geven... gezien ik er inmiddels 3 heb naast mijn eigen dsp.. mocht het helpen (ze blijven maar liggen en de stapel wordt groter :( (altijd heeeel veel plezier van gehad)


Daarnaast wil ik bij voorbaat vermelden dat deze lengte 100% kut is om te meten. als je het goed wil doen zul je dit buiten moeten doen op een afstandje, zonder muren in de buurt. (mijn kamer is te klein) daarnaast het laag onder de 100hz zal niet lekker klinken met een sweep op volume.. vervorming neemt daar de overhand, overigens het zelfde bij Magnepans. maar voor deze of gene die ze gehoord hebben en er van konden genieten zou dat geen probleem moeten zijn. maar ik vermeld het vast, gezien een consument geen sweepjes speelt en daar nooit achter komt ;) maar jullie wel. subje die het overneemt op 75 -100 ofzo zou best wat kunnen opleveren.

Ok genoeg negatieve verkoop praat ;) mocht je er van genoten hebben op de luister dag, wellicht iets voor jou >? ik wil ze weg doen voor iets onder +- de kost prijs omdat we hier allemaal zitten voor de hobby en gezien ik ze zelf wel mooi vind maar heel graag iets anders wil bouwen en wat me daar bij zou helpen is als ik mijn CNC langer maak. zodat ik langere panelen kan maken zonder al te veel gezeik (1.5-1.6meter). (herpositioneren is klote werk)


Prijs 500 euro zoals ze zijn. (ik haal er wel een doekje overheen want schijnbaar had ik smerige vingers :) ze zijn namelijk niet gelakt) niet bepaalt de hoofprijs denk ik, maar ik wil heel graag mijn cnc upgraden. daar heb ik veel meer plezier van.

in het ergste geval zullen ze blijven staan verstoffen :) ze staan nog steeds in de gang waar ik ze zaterdag heb neergezet hihi

voor vragen stuur me een berichtje.
Groetjes Joppe Peelen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door WrineX op wo 14 sep 2022, 22:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door WrineX »

zoals je ziet ik ben een geboren verkoper ;)

hier is nog een video van een demo :) andere crossover setup dan gebruikt op de ZBA dag:) buiten dat , luister je naar mijn kamer en mic en de speaker :)

[youtu_be]https://youtu.be/975SZW1DM-E?t=649[/youtu_be]
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door OWC »

Heb je de impedantie van de speakers plus de actieve (dsp) curve (dus van enkel het filter)?

Op die manier valt er namelijk ook prima een equivalent passief filter voor te maken.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door WrineX »

OWC schreef: wo 14 sep 2022, 20:48
Heb je de impedantie van de speakers plus de actieve (dsp) curve (dus van enkel het filter)?

Op die manier valt er namelijk ook prima een equivalent passief filter voor te maken.
word moeilijk, in mijn laatste filter ben ik best loco gegaan met notches in het hoog (doe ik normaal niet). de vraag blijft of het nodig was.

in principe had ik 24dB oct LR of 500Hz, en een een grote notch/baffle step om het laag recht te krijgen (samen met het feit dat het afvalt omdat het een OB is). normaal doe ik dat met een laf 2e order LR en dan lager crossen zodat akoestisch ergens uit komt op 800-1000 hz. in dit geval heb ik het geforceerd naar 500hz dus het laag recht gemaakt (zo goed als ik kon meten....) met een -8 db op 240hz low shelf. (dit had wellicht minder gemogen de dB of hogere frequentie)

De ribbon had een crossover van 500Hz 24dB oct LR , een notch op 2.5khz van - 2dB, een notch +2dB op 3.3khz en een wat bredere notch van -4dB op 11Khz, en een high shelf van + 3.5dB op 16 K reden daarvoor is de tilt van de speaker , je kunt zonder als ze recht zou staan en midden op oor hoogte. de andere notches kun je dan waarschijnlijk ook dumpen, maar het is vrij kritisch. kleine line source en tilted... is niet ideaal :)

lang verhaal :)


ze zijn moeilijk en kostbaar om passief te maken ben ik bang :(

ik zal eens kijken of ik een screentje kan maken van de DSP curve. die laptop zit nog in een doos :) alles nog niet aangesloten bij thuiskomst.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door OWC »

Een boosting param EQ kan passief sowieso niet natuurlijk.

In het hoog zijn dippen gelukkig ook wat minder erg.
Anyway, het was maar een idee voor iemand die het graag passief zou willen.
De mogelijkheden zijn er (tot op zekere hoogte)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door WrineX »

OWC schreef: wo 14 sep 2022, 21:51
Een boosting param EQ kan passief sowieso niet natuurlijk.

In het hoog zijn dippen gelukkig ook wat minder erg.
Anyway, het was maar een idee voor iemand die het graag passief zou willen.
De mogelijkheden zijn er (tot op zekere hoogte)
zeker ! ik denk dat de grootste problemen van baflle diffractie komen.. iets wat niet makkelijk op te lossen is passief wanneer een speaker niet symmetrisch is :( en de lengte van de line source. vaste luister positie helpt, maar is vrij kritisch .
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door WrineX »

Woei mogelijk verkocht !, meteen maar wat onderdelen gekocht op hoop van zegen :)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door Marp »

Verkocht?
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door WrineX »

Marp schreef: vr 23 sep 2022, 19:46
Verkocht?
ja zo goed als :)
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door Ouwebok »

Diegene die die planars mag overnemen krijgt iets fantastisch!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Planar magnetic speaker van de laatste ZBA bijeenkomst

Bericht door Barry2001 »

Volgens mij zijn deze verkocht, ik sluit het topic Joppe. Als ik het mis heb hoor ik het wel.
Gesloten