richard schreef: ↑ma 01 aug 2022, 20:03
Je schrijft dat je folie niet stil op de snijtafel blijft liggen. Is het een idee een kleine vacuümtafel te bouwen? Een blad met fijne gaatjes waar je een onderdruk op zet (omgekeerd Airhockey). De folie blijft dan strak op zijn plaats liggen.
Ze gebruiken het ook bij restauratie van schilderijen om de boel stabiel vlak te leggen.
Bedankt voor de suggestie !
Ik gebruik nu 3M remount, dus mijn snijtafel is plakkerig. het idee om een vacuum tafel te gebruiken is inderdaad iets wat ik nog wil proberen. maar grootste probleem is dat snijden op een tafel met gaatjes, niet prettig is (mesje zakt in elk gaatje.) een poreus snij blad zou fijn zijn, maar zon plotter snijd niet op alles even lekker

MDF bijvoorbeeld is mooi poreus. maar snijd niet lekker, of maar een paar keer en dan moet je het weg gooien
