Herzien: Etch resist verwijderen met een laser voor een planar tweeter

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
WrineX
Contacteer:

Herzien: Etch resist verwijderen met een laser voor een planar tweeter

Bericht door WrineX »

Hoi Daar !

Ik heb opnieuw gekeken naar het verwijderen van etch resist door een laser, meestal gebruikt voor printplaten
Voor aluminium laminaat. is het een stukje moeilijker :(

Part1 - Test ! stukje

[ Bekijk op youtube ]

Part2 - Test folie 1:1 grote

[ Bekijk op youtube ]

Part3 - De reden waarom ik deze methode niet zal gebruiken voor wat ik wil maken :)

[ Bekijk op youtube ]

Groetjes :)
richard

Re: Herzien: Etch resist verwijderen met een laser voor een planar tweeter

Bericht door richard »

Je schrijft dat je folie niet stil op de snijtafel blijft liggen. Is het een idee een kleine vacuümtafel te bouwen? Een blad met fijne gaatjes waar je een onderdruk op zet (omgekeerd Airhockey). De folie blijft dan strak op zijn plaats liggen.

Ze gebruiken het ook bij restauratie van schilderijen om de boel stabiel vlak te leggen.
WrineX
Contacteer:

Re: Herzien: Etch resist verwijderen met een laser voor een planar tweeter

Bericht door WrineX »

richard schreef: ma 01 aug 2022, 20:03
Je schrijft dat je folie niet stil op de snijtafel blijft liggen. Is het een idee een kleine vacuümtafel te bouwen? Een blad met fijne gaatjes waar je een onderdruk op zet (omgekeerd Airhockey). De folie blijft dan strak op zijn plaats liggen.

Ze gebruiken het ook bij restauratie van schilderijen om de boel stabiel vlak te leggen.
Bedankt voor de suggestie !
Ik gebruik nu 3M remount, dus mijn snijtafel is plakkerig. het idee om een vacuum tafel te gebruiken is inderdaad iets wat ik nog wil proberen. maar grootste probleem is dat snijden op een tafel met gaatjes, niet prettig is (mesje zakt in elk gaatje.) een poreus snij blad zou fijn zijn, maar zon plotter snijd niet op alles even lekker :( MDF bijvoorbeeld is mooi poreus. maar snijd niet lekker, of maar een paar keer en dan moet je het weg gooien :)
Plaats reactie