Shielding bij speaker op subwoofer?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
HeartAudio

Shielding bij speaker op subwoofer?

Bericht door HeartAudio »

Beste Audioliefhebbers,

Ik heb laatst een paar KEF Q350 in de aanbieding gekocht voor maar 350 euro (nog steeds in de aanbieding bij Correct.nl).

Nu ben ik van plan ze op 2 subwoofers (SVS PB1000) neer te leggen en vraag ik me af of de magneten van de drivers elkaar negatief beïnvloeden. Ik probeer de woofers zo dicht mogelijk bij elkaar te krijgen en met mn MiniDSP kan ik nog fine tunen.

Is dit geen probleem of zal ik er nog een 2-3mm stalen plaat tussen leggen?

Ik had KEF nog een mail gestuurd of ik deze speakers wel op hun zijkant kan leggen zonder negatief effect en dat werd bevestigd door KEF. (ik weet dat een baffle ook invloed heeft)

Om de tweeter op 93cm oorhoogte te krijgen, zal ik nog een paar stands maken van ongeveer 35cm hoog.

Jullie begrijpen wel dat ik single ben hahaha
Bijlagen
Screenshot 2022-07-17 at 13.45.00.png
pappaleo
Contacteer:

Re: Shielding bij speaker op subwoofer?

Bericht door pappaleo »

Nee, die beinvloeding kan je vergeten. Zo'n stalen plaat is niet nodig.
HeartAudio

pappaleo schreef: zo 17 jul 2022, 14:18
Nee, die beinvloeding kan je vergeten. Zo'n stalen plaat is niet nodig.
OK, dankje!

Ik moet de 2 subwoofers nog kopen maar dan zal het er ongeveer zo uitzien :D

.
Bijlagen
Screenshot 2022-07-17 at 15.02.43.png
HeartAudio

Om dit af te sluiten:

Ik wilde 2x 10" subwoofer kopen maar die waren pas weer beschikbaar in November.
Dus ik heb 1x 12" SVS PB1000 Pro gekocht, en uitgeprobeerd, en zal weer retour gaan. Deze "grote" subwoofer kan niet op laag volume geluid produceren, waar ik al bang voor was.

Het is jammer dat ik in mijn huidige huis niet lekker hard muziek kan luisteren want dit is wel een super subwoofer. Met je smartphone kan je alles instellen inclusief EQ en phase. Die phase kan je per graad 0-180 instellen vanaf je luisterpositie dus phase eerst omkeren en dan zoeken waar ze elkaar opheffen, en dan weer de phase omkeren.

Ik heb geen subwoofer nodig maar een woofer die lekker laag kan.
Aangezien ik een buizenversteker voor de kleine KEFs wil gebruiken, wilde ik subwoofers voor de perfecte bass controle, maar het is teveel van het goed. De meeste kleine subwoofers zijn ook gemaakt voor films en niet muziek dus ze proberen er altijd zoveel mogelijk laag uit te persen ipv het zuiverste laag.

Dus ik zal waarschijnlijk weer zelf een wooferkast moeten maken voor onder mn KEF Q350.
Ik kies altijd de verkeerde woofer voor wat ik wil, dus ik zal nog wel een apart bericht plaatsen met advies voor welke woofer ik het beste kan gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”