Pagina 1 van 1
Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: do 14 jul 2022, 18:48
door FreddyJay
Dag allen,
Graag zou ik de actieve JBL BassPro Nano subwoofer willen aanschaffen voor in mijn Toyota Yaris uit 2011.
De stock autoradio Toyota Touch and Go is geïnstalleerd.
Ik ben een leek wat betreft elektro en heb aardig wat op Google zitten zoeken wat ik allemaal nodig heb.
Helaas ben ik daar zelf niet uitgekomen.
Ik heb gevonden:
Voor stroomtoevoer naar accu:
Sinustec BCS 1000 10mm2 aansluitset
Ik mis nog:
Wat heb ik specifiek nodig om de tulp stekkers te verbinden met de Toyota Touch and Go radio?
Na deze twee punten, mis ik dan nog iets?
Bij voorbaat dank voor de reactie.
Groetjes,
FreddyJay
Foto's voor meer info:

- Toyota Touch and Go

- JBL BASSpro Nano subwoofer

- Sinustec kabelset

- Kabelset van JBL die bij zit subwoofer meegeleverd wordt
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: za 16 jul 2022, 1:13
door Henkjan
hoi, welkom hier
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: zo 17 jul 2022, 13:46
door FreddyJay
Dankjewel Henkjan
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: zo 17 jul 2022, 15:10
door hardbats
De makkelijkste manier als de radio zelf geen tulp aansluiten heeft is om een High-low converter te gebruiken. Deze sluit je aan om de originele speaker draden uit de radio en take zo af naar een set tulp aansluitingen. Als het goed is heb je het voor de rest.
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: zo 17 jul 2022, 19:01
door Bertje
Maar de JBL heeft een z.g. high input, dus kan je de speakeruitgangen van de radio daar direct op aansluiten, m.b.v. die bijgeleverde zwarte connector.
Verder heeft ie "auto turn-on" op het ingangssignaal dus remote draad vanuit de radio heeft ie ook niet nodig.
Handleiding:
https://mm.jbl.com/on/demandware.static ... ide_EN.pdf
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: zo 17 jul 2022, 20:30
door FreddyJay
hardbats schreef: ↑zo 17 jul 2022, 15:10
De makkelijkste manier als de radio zelf geen tulp aansluiten heeft is om een High-low converter te gebruiken. Deze sluit je aan om de originele speaker draden uit de radio en take zo af naar een set tulp aansluitingen. Als het goed is heb je het voor de rest.
Dankjewel voor je antwoord.
Dan heb ik alleen het geluid afgekaderd toch?
Hoe komt de subwoofer aan de stroom?
Alvast bedankt.
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: zo 17 jul 2022, 20:32
door FreddyJay
Bertje schreef: ↑zo 17 jul 2022, 19:01
Maar de JBL heeft een z.g. high input, dus kan je de speakeruitgangen van de radio daar direct op aansluiten, m.b.v. die bijgeleverde zwarte connector.
Verder heeft ie "auto turn-on" op het ingangssignaal dus remote draad vanuit de radio heeft ie ook niet nodig.
Handleiding:
https://mm.jbl.com/on/demandware.static ... ide_EN.pdf
Ook jij bedankt voor je antwoord.
Hoe koppel ik de speakeruitgangen dan aan die zwarte connector?
Hoef ik dan ook verder niks met een aarde draad aan het chassis o.i.d. te doen?
Alvast bedankt.
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: zo 17 jul 2022, 20:49
door hardbats
FreddyJay schreef: ↑zo 17 jul 2022, 20:30
hardbats schreef: ↑zo 17 jul 2022, 15:10
De makkelijkste manier als de radio zelf geen tulp aansluiten heeft is om een High-low converter te gebruiken. Deze sluit je aan om de originele speaker draden uit de radio en take zo af naar een set tulp aansluitingen. Als het goed is heb je het voor de rest.
Dankjewel voor je antwoord.
Dan heb ik alleen het geluid afgekaderd toch?
Hoe komt de subwoofer aan de stroom?
Alvast bedankt.
Dan heb je het audio signaal afgetapt naar de subwoofer. Er moet dan nog wel stroom naartoe, daarvoor had jij die kabelset uitgekozen. De rode plus kabel vanaf de accu naar de subwoofer met de zekering zo kort mogelijk bij de accu. En dan via een rubber in het brandschot naar binnen leggen. De zwarte min kabel kun je binnen in de auto vastmaken bij een bestaande bout als je de bout en het chassis op die plek even ontdoet van verf zodat we goed contact is.
Als de subwoofer aan gaat wanneer een signaal op de tulp ingang komt zoals beetje zegt ben je dan klaar. Alleen even inregelen zodat het lekker klinkt.
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: ma 18 jul 2022, 8:45
door FreddyJay
hardbats schreef: ↑zo 17 jul 2022, 20:49
FreddyJay schreef: ↑zo 17 jul 2022, 20:30
hardbats schreef: ↑zo 17 jul 2022, 15:10
De makkelijkste manier als de radio zelf geen tulp aansluiten heeft is om een High-low converter te gebruiken. Deze sluit je aan om de originele speaker draden uit de radio en take zo af naar een set tulp aansluitingen. Als het goed is heb je het voor de rest.
Dankjewel voor je antwoord.
Dan heb ik alleen het geluid afgekaderd toch?
Hoe komt de subwoofer aan de stroom?
Alvast bedankt.
Dan heb je het audio signaal afgetapt naar de subwoofer. Er moet dan nog wel stroom naartoe, daarvoor had jij die kabelset uitgekozen. De rode plus kabel vanaf de accu naar de subwoofer met de zekering zo kort mogelijk bij de accu. En dan via een rubber in het brandschot naar binnen leggen. De zwarte min kabel kun je binnen in de auto vastmaken bij een bestaande bout als je de bout en het chassis op die plek even ontdoet van verf zodat we goed contact is.
Als de subwoofer aan gaat wanneer een signaal op de tulp ingang komt zoals beetje zegt ben je dan klaar. Alleen even inregelen zodat het lekker klinkt.
Nou zie ik alleen dat er helemaal geen plaats is voor die kabelset.
Enige aansluitingen op de subwoofer zijn twee tulpjes en een voor die zwarte connector met al die losse kabeleindjes die ik erbij heb gekregen.
Heb jij enig idee hoe ik die losse eindjes moet gebruiken?
In de handleiding spreken ze continu van een aftermarketradio maarja ik heb natuurlijk een toyota touch and go oem systeem.
Alvast bedankt.

- Jbl kabel

- Jbl kabel

- Plaatje uit handleiding 1

- Plaatje uit handleiding 2
Re: Toyota Yaris 2011 - JBL BassPro Nano actieve subwoofer
Geplaatst: ma 18 jul 2022, 9:41
door e46eclipse
rood op rood is 12volt
zwart op zwart is massa
blauw zoals Bertje zegt, vanaf blijven
de 2 witte op je linkerspeakerdraden
de 2 grijze op je rechterspeakerdraden