Erik stelt zich voor
Geplaatst: di 12 jul 2022, 20:48
Goedenavond aan alle lezers.
Dit is mijn eerste bericht.
Mijn naam is Erik, 56 jaar oud en al sinds jonge leeftijd een groot audiofanaat.
Ik ben geïniteresseerd in luidsprekers. Ook zelfbouw. Voornamelijk zelfbouw, omdat je dan tenminste
weet wat je krijgt. Je weet wat de mogelijkheden en onmogelijkheden van je eigengebouwde
systemen zijn.
Voordat ik zelf mijn eigen topic kan starten, is het nodig dat ik eerst een paar berichten plaats.
Ik heb twee (uiteraard) Vifa Basis 2.0 te koop. Maar voordat ik weet wat ik er nog voor kan krijgen wil
ik eerst meer weten over de tweedehands markt in dit soort speakers. Voornamelijk de gedachtes en
gesprekken over deze grote luidsprekers zijn erg interessant voor mij.
Ik wil ook mijn eigen hoogwaardige versterker gaan bouwen. Maar nu dat ik samenwoon en trouwplannen
heb is alles toch wel behoorlijk naar achteren geschoven. Ik bouw iets moois en goeds, of ik doe het niet.
De versterker wordt compromiloos gebouwd, wat de kosten ook zijn. Alleen het beste komt er in, wat het
ook kost.
Helaas, de opbrengst van de verkoop van de Basis zal ten goede komen aan de kosten van een bruiloft.
Die twee grote jongens klinken nog steeds super. Mijn vriendin vindt die dingen veel te groot (verrassing....)
en wil kleinere. Oh... oh.... oh..... wat zal ik die afgronddiepe bassen gaan missen.......
Nooit te luid, maar wel aanwezig. Voelbaar, hoorbaar..... geweldig.
Maarten-Jan, ik hoop snel meer foto's te zien van je Basis, hier op dit forum. Ik zelf heb er niet voor niets
ook twee staan. Al een jaar of dertig.....!
_______
Erik
Dit is mijn eerste bericht.
Mijn naam is Erik, 56 jaar oud en al sinds jonge leeftijd een groot audiofanaat.
Ik ben geïniteresseerd in luidsprekers. Ook zelfbouw. Voornamelijk zelfbouw, omdat je dan tenminste
weet wat je krijgt. Je weet wat de mogelijkheden en onmogelijkheden van je eigengebouwde
systemen zijn.
Voordat ik zelf mijn eigen topic kan starten, is het nodig dat ik eerst een paar berichten plaats.
Ik heb twee (uiteraard) Vifa Basis 2.0 te koop. Maar voordat ik weet wat ik er nog voor kan krijgen wil
ik eerst meer weten over de tweedehands markt in dit soort speakers. Voornamelijk de gedachtes en
gesprekken over deze grote luidsprekers zijn erg interessant voor mij.
Ik wil ook mijn eigen hoogwaardige versterker gaan bouwen. Maar nu dat ik samenwoon en trouwplannen
heb is alles toch wel behoorlijk naar achteren geschoven. Ik bouw iets moois en goeds, of ik doe het niet.
De versterker wordt compromiloos gebouwd, wat de kosten ook zijn. Alleen het beste komt er in, wat het
ook kost.
Helaas, de opbrengst van de verkoop van de Basis zal ten goede komen aan de kosten van een bruiloft.
Die twee grote jongens klinken nog steeds super. Mijn vriendin vindt die dingen veel te groot (verrassing....)
en wil kleinere. Oh... oh.... oh..... wat zal ik die afgronddiepe bassen gaan missen.......
Nooit te luid, maar wel aanwezig. Voelbaar, hoorbaar..... geweldig.
Maarten-Jan, ik hoop snel meer foto's te zien van je Basis, hier op dit forum. Ik zelf heb er niet voor niets
ook twee staan. Al een jaar of dertig.....!
_______
Erik