Pagina 1 van 1
Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: zo 22 mei 2022, 12:56
door Thomox
Iemand ervaring met dat kant en klare dinkie? Ben van plan een boombox te maken, dit leek me enorm handig...
Ervaringen?
klikkerdeklik
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: zo 22 mei 2022, 16:42
door OWC
Voor een boombox prima, niet de beste uitgangsspoelen helaas
Dit is ook een prima en goedkoper alternatief;
https://www.audiophonics.fr/en/amplifie ... 15454.html
(is in te zetten als 2.1)
Kan zijn dat daar nog een programmer bij moet.
Forumlid heeft deze ook te koop staan;
viewtopic.php?t=30541
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: zo 22 mei 2022, 22:08
door Thomox
Danku voor je berichtje... De set van Daniel had ik gezien idd, maar ik mis de programmer en ik vind het jammer dat het twee bordjes zijn ipv 1, daarom de leek de zoudio een mooi alternatief.
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 11:07
door jvenema
Eventueel zou je de spoelen kunnen vervangen door Wurth of Coilcraft spoelen. De gebruikte (goedkope) spoelen gaan meestal snel in verzadiging en is er bij iets meer vermogen een behoorlijke winst te halen in vervorming met wat betere spoelen.
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 11:15
door jvenema
Verder als ik naar prijs kijk van het alternatieve Wondom bordje bij audiophonics dan is er nog wel ruimte voor een programmer bordje van iets van 20 euro. Ik ken de software niet waarmee de TI chip geprogrammeerd kan worden, maar ken SigmaStudio wel en dat vind ik fijne software die je heel veel vrijheid geeft, je zit niet vast aan een bepaald stramien, alles wat qua hardware mogelijk is kan je eruit halen.
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 17:55
door jvenema
Heb even de software bekeken van de AIO438 en die volgt een vast "fixed" stramien. Geen mogelijkheid om b.v. zelf biquad coefficienten in te stellen of een LinkWitz transform in te stellen. Het ontbreken van de mogelijkheid van een Linkwitz transform vind ik wel een gemis. Hiermee kan je de tweede orde afval die een tweeter van nature heeft naar de crossover frequentie brengen. Dan heb je gelijk een tweede orde highpass met Q 0.707, voeg er een tweede orde buttherworth er aan toe en je heb gelijk een Linkwitz riley crossover filter met een heel mooi fase verloop, wat dan mooi op de woofer aansluit. Verder door vaste stramien kun je een resource die in het ene blokje niet gebruikt niet inzetten bij een ander blokje.
Als je crossover wil doen en je wil wat driver specifieke EQ toepassen dan loop je snel vast dat je in een bepaald blokje aan einde te weinig resources heb. Terwijl je eerder in de keten nog genoeg resources heb die je niet gebruik.
Bij SigmaStudio ben je helemaal vrij waar je welke resources gebruik. In begin misschien iets minder makkelijk in gebruik, maar daarna veel fijner.
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 21:04
door Thomox
Hmm, dat klinkt vrij serieus als: liever niet doen...
Dan ga ik wel nieuw spul bestellen in FR, iemand ervaring met de verzending vanuit daar naar hier? Ivm importkosten e.d.? Ga er vanuit dat dat niet van toepassing is ivm EU?
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 22:01
door jvenema
Het is EU dus verder geen issues met invoer kosten alleen verzendkosten. Heb daar ook wel eens Wondom bordjes vandaan maar dan de twee Kanaals met DSP. Die heb ik dan gebruikt in een twee weg speaker die dan op die manier actief zijn gemaakt. Info hierover is te vinden in:
viewtopic.php?t=29416
En info is wellicht ook te vinden in:
viewtopic.php?t=27859
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 22:09
door OWC
Import kosten hebben we denk ik al een jaar of 20 niet meer ofzo
Gewoon bestellen zoals je gewend bent.
Enige wat wel is, is dat recht op kopen op afstand niet geldig is volgens mij.
edit;
Wel dus;
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... distance-1
http://kopenbuitenland.nl/rechten/
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 22:16
door Pjotr
Thomox schreef: ↑ma 23 mei 2022, 21:04
Hmm, dat klinkt vrij serieus als: liever niet doen...
Dan ga ik wel nieuw spul bestellen in FR, iemand ervaring met de verzending vanuit daar naar hier? Ivm importkosten e.d.? Ga er vanuit dat dat niet van toepassing is ivm EU?
Dacht 6 euries porto en boven de 200 euries gratis verzonden. Meestal weekend/ma besteld, wo/do in huis.
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 22:17
door OWC
Meer richting de 8 euro, duurt meestal dag of 4-5 vanuit FR.
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 22:25
door Pjotr
OWC schreef: ↑ma 23 mei 2022, 22:17
Meer richting de 8 euro, duurt meestal dag of 4-5 vanuit FR.
Heb jij toch weer een pech dan Bart. Ik heb het meestal in 2 dagen van ze in huis.

- Verzendkosten.GIF (12.49 KiB) 645 keer bekeken
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 22:29
door OWC
Ik vul Nederland net, staat toch echt rond de 8 euro, voor FR zelf is het idd E6.50..
Tax NL is trouwens ook 21%
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 22:44
door Pjotr
jvenema schreef: ↑ma 23 mei 2022, 11:07
Eventueel zou je de spoelen kunnen vervangen door Wurth of Coilcraft spoelen. De gebruikte (goedkope) spoelen gaan meestal snel in verzadiging en is er bij iets meer vermogen een behoorlijke winst te halen in vervorming met wat betere spoelen.
Dat valt nog reuze mee is mijn ervaring (Sure en Arylic bordjes). Die spoeltjes gaan langzaam aan geleidelijk in de verzadiging door de flinke luchtspleet. Ik heb er nooit een probleem mee gehad eigenlijk.
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 23:28
door OWC
Pjotr schreef: ↑ma 23 mei 2022, 22:44
jvenema schreef: ↑ma 23 mei 2022, 11:07
Eventueel zou je de spoelen kunnen vervangen door Wurth of Coilcraft spoelen. De gebruikte (goedkope) spoelen gaan meestal snel in verzadiging en is er bij iets meer vermogen een behoorlijke winst te halen in vervorming met wat betere spoelen.
Dat valt nog reuze mee is mijn ervaring (Sure en Arylic bordjes). Die spoeltjes gaan langzaam aan geleidelijk in de verzadiging door de flinke luchtspleet. Ik heb er nooit een probleem mee gehad eigenlijk.
Het gaat niet om problemen, maar het gaat om de vervorming.
De spoelen die er nu opzitten zijn zogenaamde soft core spoelen, die vervormen inherent veel omdat ze een zeer zachte verzadigingscurve hebben.
(te zien een de Le vs I curve)
Iets wat je absoluut niet wilt hebben in een Class-D versterker als je voor goede specs gaat.
Voor deze toepassing boeit dat waarschijnlijk niet heel veel
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: ma 23 mei 2022, 23:33
door jvenema
Ik heb alleen eens gemeten aan een heel goedkoop bordje via Amazon waarbij ik ook post filter feedback heb toegevoegd. Daar maakte het wel wat uit. Maar verschil met pffb was minder als zonder wat ook niet heel gek is.
Zonder pffb was er een duidelijk verschil bij wat meer vermogen. Maar out of de box waren er wel wat meer issues zoals de ingangs ontkoppel condensators die flink vervormde. Vanwege de experimenten ga je flink sleutelen en is het lastig om een op een dingen te vergelijken.
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: di 24 mei 2022, 21:23
door Thomox
Binnenkort maar eens wat in Frankrijk bestellen dan

Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: di 24 mei 2022, 22:04
door Pjotr
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: wo 25 mei 2022, 21:26
door OWC
De versterker heeft al een DSP, dus dat lijkt me een beetje dubbelop-op
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: wo 25 mei 2022, 21:51
door Pjotr
OWC schreef: ↑wo 25 mei 2022, 21:26
De versterker heeft al een DSP, dus dat lijkt me een beetje dubbelop-op
Ah jij weet al gaat bestellen dan...
Re: Zoudio AIO438 4kanaals amp + DSP
Geplaatst: wo 25 mei 2022, 23:34
door Thomox
Vanalles in FR besteld
