Pagina 1 van 1

helleuh

Geplaatst: vr 01 apr 2022, 16:31
door EdwinSL
Hoi allen, wat fijn dat dit forum bestaat, ik word namelijk af en toe wel wat krankjorum van technisch engels over elektronica etc.

Ik ben Edwin, 47 jaar oud en woon in noord-west Nederland. Mijn hobby is mijn modulaire synth (eurorack) waarvoor ik enige modules heb gemaakt.
Ik ben niet heel goed in elektronica ontwerp maar met dingen creatief te combineren kom ik nog best wel een eind, hier wat voorbeelden van mijn creaties want ja, een foto zegt nu eenmaal meer dan 1000 woorden :)
Bron: https://imgur.com/ELPnAKS
Bron: https://imgur.com/ELPnAKS
Bron: https://imgur.com/BAr2d2u
Bron: https://imgur.com/BAr2d2u
Bron: https://imgur.com/a/Gv850GS
Bron: https://imgur.com/a/Gv850GS
Bron: https://imgur.com/7hrYa69
Bron: https://imgur.com/7hrYa69

Re: helleuh

Geplaatst: vr 01 apr 2022, 16:50
door ray5150
Welkom.
Dat ziet er best nog wel netjes uit zo. :goedzo:
Mag ik vragen hoe je die frontplaatjes hebt gemaakt ?
Zelf ben ik ook met zo'n ding bezig :
viewtopic.php?t=30358

Overigens vinden de heren moderators het prettig als je de foto's direct op de server hier plaatst.

Re: helleuh

Geplaatst: vr 01 apr 2022, 17:47
door Henkjan
Welkom Edwin!

ps: howto over t invoegen van foto's: viewtopic.php?t=11189
Overigens vinden de heren moderators het prettig als je de foto's direct op de server hier plaatst.
niet alleen de moderators hoor, maar iedereen die anders na een paar jaar de foto's niet meer kan zien die op een externe host staan omdat daar wat aangepast is

Re: helleuh

Geplaatst: vr 01 apr 2022, 19:21
door Barry2001
Welkom hier Edwin.

Re: helleuh

Geplaatst: za 02 apr 2022, 13:30
door EdwinSL
Dank jullie wel, ik zal plaatjes voortaan uploaden.
Mag ik vragen hoe je die frontplaatjes hebt gemaakt ?
Ik maak mn front plaatjes van PCB materiaal en 2mm aluminium (de gekleurde). mijn alu's boor en knip ikzelf (de x-fader sleuf is met een slijptol gedaan), meestal gebruik ik spuitbus voor de kleur maar soms ook een "swirl paint". Tenslotte doe ik de prints met een inkjet decal paper wat best wel een lastige methode is, vergt oefening.
Wil je verder nog iets weten, vraag gerust.

Re: helleuh

Geplaatst: zo 03 apr 2022, 16:34
door SARK
Welkom!
EdwinSL schreef: za 02 apr 2022, 13:30
Mag ik vragen hoe je die frontplaatjes hebt gemaakt ?
Ik maak mn front plaatjes van PCB materiaal en 2mm aluminium (de gekleurde). mijn alu's boor en knip ikzelf (de x-fader sleuf is met een slijptol gedaan), meestal gebruik ik spuitbus voor de kleur maar soms ook een "swirl paint". Tenslotte doe ik de prints met een inkjet decal paper wat best wel een lastige methode is, vergt oefening.
Wil je verder nog iets weten, vraag gerust.
Ook ik heb interesse in hoe je dit hebt toegepast ... als je jouw ervaring wil delen dan is dat zeer welkom!
Hoe maak je de wiite tekens / tekst eigenlijk? Witte inkt of toner is lastig te koop voor de eenvoudige thuisgebruikert :mrgreen:

Re: helleuh

Geplaatst: zo 03 apr 2022, 18:20
door EdwinSL
Witte inkt of toner is lastig te koop voor de eenvoudige thuisgebruikert
Wit op zwart is bijzonder voor mij ook, ik snap dat goed. Mijn wit op zwarte frontjes bestel ik bij JLCPCB in China, voor mij als consument is dat rendabel tegenwoordig.
Dus ik speel een beetje vals zo, ik hoef het enkel goed te tekenen op de computer, zij gebruiken wel printers die wit kunnen printen (ook niet altijd even mooi, grote vlakken kan je beter vermijden).
In mijn format (Eurorack) is dat een veel gebruikte manier, er zijn ook makers die volledige behuizingen hiervan maken zoals de Bastl Kastle.
Je kan ook de koperlaag in je ontwerp intergreren zoals ik hier gedaan heb;

de mooie cirkel ontwerpen komen van papernoise, open source allemaal!

Re: helleuh

Geplaatst: ma 04 apr 2022, 10:22
door Douwe84
Welkom! leuke binnenkomer :D