Dm760/2 ?
Moderator: Beheerdersteam
Dm760/2 ?
Beste liefhebbers,
Even een vraag, heb een set audiolab spectra speakers
Met daarin 2 mids de denk ik dm760/2 er zit geen sticker of markering meer op helaas, maar de units die ik heb lijken er wel op.
Nu komt de vraag de dome( halve bol ) van deze mids is van piepschuim (polystyreen) hoort dit zo ?? Het lijkt namelijk wel zo gemaakt te zijn. Kan iemand mij uit de brand helpen.
Even een vraag, heb een set audiolab spectra speakers
Met daarin 2 mids de denk ik dm760/2 er zit geen sticker of markering meer op helaas, maar de units die ik heb lijken er wel op.
Nu komt de vraag de dome( halve bol ) van deze mids is van piepschuim (polystyreen) hoort dit zo ?? Het lijkt namelijk wel zo gemaakt te zijn. Kan iemand mij uit de brand helpen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Dm760/2 ?
hoi en welkom!
polystyreen wordt wel meer gebruikt voor luidsprekers (niet vaak). is dit Audiolab van de NL fabrikant? dan kan je ze nog contacten via audiolab.nl, dan weet je t zeker
polystyreen wordt wel meer gebruikt voor luidsprekers (niet vaak). is dit Audiolab van de NL fabrikant? dan kan je ze nog contacten via audiolab.nl, dan weet je t zeker
Re: Dm760/2 ?
@Henkjan
Ik heb via mail ook even bij audiolab de vraag gesteld wat het nu voor midrange speakers zijn, of wat er in de spectra hoort te zitten.
Ik heb via mail ook even bij audiolab de vraag gesteld wat het nu voor midrange speakers zijn, of wat er in de spectra hoort te zitten.
Re: Dm760/2 ?
Net antwoord gehad van audiolab, zijn de originele midrange speakers die erin horen. Was eigenlijk al bang dat ik op zoek moest naar vervangende exemplaren met een fabric/textiel dome.
De audiolab spectra’s zijn dus volledig origineel.
Nou nog het opknappen van de kasten en een upgrade voor de crossover
De audiolab spectra’s zijn dus volledig origineel.
Nou nog het opknappen van de kasten en een upgrade voor de crossover
Re: Dm760/2 ?
Op die bovenste foto vermoed ik dat het me niet de de originele schroeven zijn die gebruikt zijn
Dit lijken me eerder op gipsplaatschroeven.
Dit lijken me eerder op gipsplaatschroeven.
Re: Dm760/2 ?
@Henkjan
Nee ze speelde wel gewoon, maar kon heel de versie niet met de piepschuim dome. Dus dacht dat er iemand het erop/erin had geknutseld. Normaal zijn ze van textiel gemaakt, en zijn ze mooi strak. Ziet er nu een beetje knullig uit met de diverse schade aan de dome. Maar eens kijken hoe ik dat een beetje netjes strak krijg.
@Ray5150
Er zitten inderdaad gipsplaatschroeven in waarmee de speakers zijn vastgezet. Zal wel zo horen,aangezien er overal die schroeven worden gebruikt. Speakers zijn uit 1984. In de Audiolab Laudate die ik heb zitten ze ook namelijk.
Nee ze speelde wel gewoon, maar kon heel de versie niet met de piepschuim dome. Dus dacht dat er iemand het erop/erin had geknutseld. Normaal zijn ze van textiel gemaakt, en zijn ze mooi strak. Ziet er nu een beetje knullig uit met de diverse schade aan de dome. Maar eens kijken hoe ik dat een beetje netjes strak krijg.
@Ray5150
Er zitten inderdaad gipsplaatschroeven in waarmee de speakers zijn vastgezet. Zal wel zo horen,aangezien er overal die schroeven worden gebruikt. Speakers zijn uit 1984. In de Audiolab Laudate die ik heb zitten ze ook namelijk.
