Pagina 1 van 2
Action RH84
Geplaatst: di 15 mar 2022, 13:47
door Bas Horneman
Bamboe kastje bij de Action. (Zijkantjes afgerond met bovenvrees..) Alu op maat. Action bezemsteel als poten.
Re: Action RH84
Geplaatst: di 15 mar 2022, 15:15
door democles
Mooi gemaakt Bas
Kun je het schema plaatsen?
En wat zijn dat voor zwarte weerstanden en waarom daar gebruikt ?
Re: Action RH84
Geplaatst: di 15 mar 2022, 15:24
door Bas Horneman
Zwarte weerstanden zijn om de stroom van de LM317 in te stellen. Had gezocht op 1%. kwam deze naar boven:
https://nl.mouser.com/datasheet/2/418/5 ... 717218.pdf
Re: Action RH84
Geplaatst: di 15 mar 2022, 16:22
door democles
Bedankt Bas.
Re: Action RH84
Geplaatst: di 15 mar 2022, 23:28
door RobertD
Erg leuk, vooral ook dat je het op een print heb gemaakt.
Re: Action RH84
Geplaatst: wo 16 mar 2022, 10:35
door Bas Horneman
Iemand had een printje gemaakt..goed gedaan ook Hij had een professional betaald om hem te coachen om een printplaat goed op te zetten.
Re: Action RH84
Geplaatst: wo 20 apr 2022, 20:46
door Splinter226
Als wat wordt dat bamboe kastje verkocht ? Welke afdeling ?

Leuke tip! Ziet er ook leuk uit!

Re: Action RH84
Geplaatst: za 23 apr 2022, 18:36
door Bas Horneman
Oeps zie nu pas je bericht. Zag deze ook niet meer bij de Action. Wel deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/bamboe-wandboxen/ ga ik ook een versterker in maken.
Re: Action RH84
Geplaatst: za 23 apr 2022, 23:02
door Splinter226
Erg leuk! Ga kijken of ik dat bamboe spul ook kan scoren. Mooi materiaal. Gouden tip !

Re: Action RH84
Geplaatst: ma 25 apr 2022, 14:22
door Bas Horneman
begin van m'n ppp 6p1p
Re: Action RH84
Geplaatst: ma 25 apr 2022, 14:58
door OWC
Kijk dat zijn nu creatieve vindingen waar je blij van wordt!
Wat zijn de afmetingen van deze kastjes?
Beetje afhankelijk van de maat, maar vaak gebruik ik een PCB (of zelfs alu PCB) als front paneel.
Kosten niks en je kunt heel mooi silkscreen, gaten, sleuven en alles laten maken!

Re: Action RH84
Geplaatst: ma 25 apr 2022, 15:06
door BamiKanarieSoep
Ben ook erg benieuwd naar de langwerpige kastjes zoals jij die gebruikt hebt, Bas.
Ik denk al aan twee stuks voor monoblokken.....

Re: Action RH84
Geplaatst: wo 27 apr 2022, 12:56
door Bas Horneman
Wat zijn de afmetingen van deze kastjes?
Binnenmaat is 40cm * 19,5cm
Ik denk al aan twee stuks voor monoblokken.....

Nice!

Re: Action RH84
Geplaatst: wo 27 apr 2022, 12:57
door Bas Horneman
Beetje afhankelijk van de maat, maar vaak gebruik ik een PCB (of zelfs alu PCB) als front paneel.
Kosten niks en je kunt heel mooi silkscreen, gaten, sleuven en alles laten maken!

Slim! Heb je wat voorbeelden?
Re: Action RH84
Geplaatst: wo 27 apr 2022, 15:54
door OWC
Bas Horneman schreef: ↑wo 27 apr 2022, 12:57
Beetje afhankelijk van de maat, maar vaak gebruik ik een PCB (of zelfs alu PCB) als front paneel.
Kosten niks en je kunt heel mooi silkscreen, gaten, sleuven en alles laten maken!

Slim! Heb je wat voorbeelden?
Even niet van projecten van mezelf, maar genoeg te vinden

;
https://www.google.com/search?q=pcb+as+ ... 1&tbm=isch
Zeker in de gitaareffect pedalen en synth community's wordt dit heel veel gedaan.
Re: Action RH84
Geplaatst: wo 27 apr 2022, 18:53
door BamiKanarieSoep
Dankjewel Bas voor de gegevens !
Re: Action RH84
Geplaatst: wo 27 apr 2022, 19:31
door Bas Horneman
Graag gedaan!
Re: Action RH84
Geplaatst: za 30 jul 2022, 12:34
door Bas Horneman
Ze zijn er weer.. Zag ook nog metalen mandje. Past er op of er in. Niet mijn ding tube cages. Maar het kan.Ook kleinere.
Re: Action RH84
Geplaatst: za 30 jul 2022, 13:23
door douwebakker
Hé, dat is leuk zeg.
Re: Action RH84
Geplaatst: za 30 jul 2022, 14:06
door Bas Horneman
Kleinere meegenomen..om even te kijken...niet verkeerd..
Re: Action RH84
Geplaatst: za 30 jul 2022, 14:12
door Kappa7
Arme buisjes, zo opgesloten.
Re: Action RH84
Geplaatst: za 30 jul 2022, 15:41
door BamiKanarieSoep
Het lijken wel gevangenen in een Russische (recht)bank...

Re: Action RH84
Geplaatst: za 30 jul 2022, 15:53
door Bas Horneman
Inderdaad....zielig en ze lijken al bijvoorbaat schuldig. Maar bij mij hebben ze meer rechten dan in Rusland.
Re: Action RH84
Geplaatst: za 30 jul 2022, 16:50
door Bas Horneman
Eerste stapje is al weer genomen. De onderkant lijmen voor de zekerheid voor wat extra stevigheid. En alu bovenpaat besteld. Deze keer maar bij plaatopmaat want aluminiumopmaat heeft nu alleen maar dure verzendopties die alleen verstandig zijn voor grotere orders.
Re: Action RH84
Geplaatst: za 30 jul 2022, 20:49
door satefan
Bas Horneman schreef: ↑za 30 jul 2022, 15:53
Inderdaad....zielig en ze lijken al bijvoorbaat schuldig. Maar bij mij hebben ze meer rechten dan in Rusland.
Ze zijn er gewoon gloeiend bij.