Lampjes Saba-Lindau LI18
Geplaatst: vr 04 mar 2022, 0:22
Sinds enige tijd maak ik weer met heel veel plezier gebruik van de oude radio die mijn ouders in de jaren 60 nieuw hebben gekocht. Betreft een Saba-Lindau LI18. Deze zeul ik mijn hele leven al mee en heeft nu een welkome plek gevonden in onze keuken en staat dag en nacht aan.
Waar ik echter niet uitkom is dat er momenteel twee E10 fietslampjes(?) inzitten die het al heel lang doen. (Heeft mijn vader jaren geleden zelf gedaan.)
Echter deze geven amper licht, dus de display is niet te lezen.
Vandaar dat ik lampjes heb gekocht die overeenkomen met de lampjes in de handleiding. E10 7v 300mA 2,1W.
Echter na ongeveer een half uur gaan ze beide kapot, tot twee keer toe.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe is dit op te lossen?
De oude fietslampjes zitten er inmiddels weer in en doen het prima.
Alvast hartelijk dank voor jullie advies.
Met vriendelijke groet,
Jacques
Waar ik echter niet uitkom is dat er momenteel twee E10 fietslampjes(?) inzitten die het al heel lang doen. (Heeft mijn vader jaren geleden zelf gedaan.)
Echter deze geven amper licht, dus de display is niet te lezen.
Vandaar dat ik lampjes heb gekocht die overeenkomen met de lampjes in de handleiding. E10 7v 300mA 2,1W.
Echter na ongeveer een half uur gaan ze beide kapot, tot twee keer toe.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe is dit op te lossen?
De oude fietslampjes zitten er inmiddels weer in en doen het prima.
Alvast hartelijk dank voor jullie advies.
Met vriendelijke groet,
Jacques