Beste vrienden.
Ik heb een probleem met mijn Mackie ART-500A actieve speakerset.
Wanneer ik de voedingspanning inschakel of uitschakel, hoor ik een toch betrekkelijk luide klik in de speakers.
Er is verder niets aangesloten op de ingangen van de speakers en volumeknop staat volledig dicht.
Als de speakerset in gebruik is zijn er verder geen problemen van brom of ruis of flutter waar te nemen.
Enkel en alleen bij in en uitschakelen van de netspanning van de boxen een klik in de speakers.
De voedingspanning (230Vac) gaat via een zekering en een dubbelpolige schakelaar, rechtstreeks naar een ringkerntrafo die de rest van de elektronica van de nodige spanningen voorziet. Er is in de primaire kring dus geen enkel ontstoorfilter opgenomen.
Heeft iemand en schema of enig idee hoe ik aan de voedingspanninglijn een ontstoorfilter kan aanbrengen? Ik denk dan bvb aan een NTC in serie met de trafo en een VDR parallel op de voedingspanning.
Of is er iemand die een veel betere oplossing in zijn lade liggen heeft???
Uiteraard is alle info welkom.
Avast mijn dank.
Groetjes.
Andre
In en uitschakelklik Mackie ART-500A
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: In en uitschakelklik Mackie ART-500A
Ik schakel een versterker liever niet in als er niks op de ingang aangesloten is, hoe gedraagt hij zich als er wel wat aan zit?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: In en uitschakelklik Mackie ART-500A
Is heel normaal, in de Pro wereld maakt men zich niet zo druk over een in/uit schakelklik.