Ik had enkele weken geleden hier op jullie forum een vraag geplaatst of er mensen waren die me info konden verschaffen over issues bij een NAD versterker. Ik had hier een NAD ter reparatie gehad, en ik herinnerde me dat er de voorbije jaren door NAD problemen waren gemeld.
Ik vond niet meteen de info terug. Gezien er hier mensen zijn die NAD blijkbaar kennen (Olaf Markus en douwebakker) had ik hier op het forum navraag gedaan.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, omdat mijn vraag niet was welke condensatoren ik moest gebruiken ter vervanging, maar in feite wou weten wat de issues waren. (Ik had reeds de afvlak condensatoren die ik wou gebruiken gevonden).
Meteen reacties ontvangen: Veel teveel tekst voor het vervangen van een paar condensatoren, dan nog wel voor een apparaat van 20 jaar oud. (Toch reeds veel mensen blij gemaakt door hun ouder apparaat te herstellen waar ze aan gehecht zijn). Ook dat het onzin was om de importeur daarvoor aan te spreken. Dat begrijp ik ook enigzins wel, maar die hebben mij uiteindelijk wél goede info doorgegeven. En ja, ik was een beetje ‘gepiekeerd’ door die reacties moet ik toegeven.
Ik had ook gereageerd in een topic bij het vervangen van condensatoren, omdat er discussie ontstaan was of de bip.elco’s wel mochten vervangen worden door MKP’s. Ik had aangegeven dat dit in dit geval niet veel zou uitmaken, en ook waarom. Ook dat bij het ontwerp hoogstwaarschijnlijk werd gebruik gemaakt van MKP’s.
Ik was aan het zagen, en ‘gepromoveerd’ tot elco goeroe
In hetzelfde topic werd me ook gevraagd hoe ik tot mijn bevindingen kwam, en of ik sprak uit eigen ervaring.
Als me iets gevraagd wordt, wil ik daar graag antwoord op geven. Ik had dus een nieuw topic daarvoor geopend, om mijn eigen ervaring (en met mij nog anderen) mede te delen. Ik weet wel dat er daar reeds veel over geschreven werd, maar dat neemt niet weg dat een specifieke case wel interessant zou kunnen zijn.
Meteen wordt het topic in het belachelijke getrokken. Terwijl velen hier toch zouden moeten weten dat de ene condensator de andere niet is.
Enfin. In ieder geval nogmaals mijn excuses hier. Ik heb gedurende 25 jaar minstens één week per maand in Nederland vertoefd (vooral in het Science Park in Amsterdam, waar ik onder andere soms trainingssessies gaf) en steeds zéér goed heb kunnen samenwerken met nederlanders, en buitenlanders die daar op training kwamen.
Ik heb hier reeds veel interessante info mogen opdoen, maar ik zal proberen geen bijdrage meer te leveren, gezien het niet altijd wordt geappreciëerd.
Ik had eveneens de idee om nogmaals jullie zelfbouw weekend te bezoeken in Breda wanneer deze terug zou georganiserd worden, maar ik denk dat ik niet meer welkom zal zijn…
Groeten aan allen.