Pagina 1 van 1

Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 2:29
door Led
Weet iemand of het mogelijk is om hier in Nederland een "papieren" abonnement te nemen op het duitse Hobby Hifi en/of de Klang&Ton ?

Ik ben lid van AllYouCanRead - zo'n flat-rate service waarmee ik ze digitaal kan lezen / downloaden (PDF),
maar eerlijk gezegd zou ik ze liever gewoon echt als magazine hebben..

Dat gezegd hebbend, ik heb een map met 25 jaar aan Klang&Ton ***'* ***** ****** ********* ****** :-)

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 9:07
door Walt
Hobby hifi is mogelijk in ieder geval.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 9:24
door eQuanD
Dat denk ik ook. Ik ontvang reeds zo’n 25 jaar zowel Hobby Hifi als Klang & Ton in de bus (in België).

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 12:53
door Henkjan
ja hoor, dat kan zeker (ik heb zelf dode boom abo op de Hobby Hifi

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 13:45
door pvanlingen
Henkjan schreef: zo 13 feb 2022, 12:53
ja hoor, dat kan zeker (ik heb zelf dode boom abo op de Hobby Hifi
Wat is een dode boom abo?

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 13:47
door hardbats
Een papieren tijdschrift.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 14:29
door pvanlingen
hardbats schreef: zo 13 feb 2022, 13:47
Een papieren tijdschrift.
Oh, nu begrijp ik het.
Het is toch gewoon Nederlandsch.
Ja, oude mannen he. :hide:

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 15:16
door VintageHarry
Led schreef: zo 13 feb 2022, 2:29
Ik ben lid van AllYouCanRead - zo'n flat-rate service waarmee ik ze digitaal kan lezen / downloaden (PDF)
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik kan de Hobby Hifi niet vinden bij allyoucanread? :oops: Een voordeliger digitaal abo zou juist wel mijn interesse kunnen hebben.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 16:11
door Pjotr
Ja i.d.d. Beide liggen overigens hier gewoon in de kiosk in de losse verkoop. Vind doorgaans de geboden leestijd er van niet in verhouding tot de papierkosten en koop dus af en toe eens een los exemplaar als ik de inhoud boeiend vind.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: zo 13 feb 2022, 23:14
door John P
Allyoucanread is van de uitgever van K&T en vele andere hifi,homecinema etc bladen. Hobby Hifi is een onafhankelijke uitgave. Ik koop vrij regelmatig (zeg maar altijd) een losse HH als ik een cadeautje verdient heb. Iemand anders doet dat toch niet voor mij.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: ma 14 feb 2022, 16:09
door AatV
John P schreef: zo 13 feb 2022, 23:14
Ik koop vrij regelmatig (zeg maar altijd) een losse HH als ik een cadeautje verdient heb. Iemand anders doet dat toch niet voor mij.
Wil je erover praten?......

groet,
Aat

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: ma 14 feb 2022, 18:12
door CornelisJ
Led schreef: zo 13 feb 2022, 2:29
Weet iemand of het mogelijk is om hier in Nederland een "papieren" abonnement te nemen op het duitse Hobby Hifi en/of de Klang&Ton ?

Ik ben lid van AllYouCanRead - zo'n flat-rate service waarmee ik ze digitaal kan lezen / downloaden (PDF),
maar eerlijk gezegd zou ik ze liever gewoon echt als magazine hebben.
Een digitaal abonnement op Hobby Hifi is helaas niet mogelijk. Een papieren abonnement kun je aanvragen via http://www.hobby-hifi.de/Bestellservice ... rvice.html

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: wo 23 feb 2022, 0:50
door Led
CornelisJ schreef: ma 14 feb 2022, 18:12
Een digitaal abonnement op Hobby Hifi is helaas niet mogelijk. Een papieren abonnement kun je aanvragen via http://www.hobby-hifi.de/Bestellservice ... rvice.html
Eh... moet je voor een HobbyHifi abonnement serieus een pagina openen, die printen, het resultaat in een envelope stoppen, daar een postzegel opplakken, en hem dan afleveren bij een lokaal postpunt dat toevallig open is ondanks de Corona maatregelen..? :D

En dan vragen sommige mensen zich af waarom er zo weinig nieuwe aanwas is in de hobby..... ;-P

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: wo 23 feb 2022, 9:34
door John P
Gerne nehmen wir Ihre Bestellung per Post, Fax oder Email entgegen:

Timmermanns Verlag GmbH
Röstendaalstraße 24
47533 Kleve
Fax: 02821/3402
Email: abo(at)hobbyhifi.de

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: wo 23 feb 2022, 10:11
door ds23man
Waarom niet per postduif?

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: wo 23 feb 2022, 14:04
door hannesie
Die met de laatste storm de weg kwijtgeraakt.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: wo 23 feb 2022, 16:36
door richard
John P schreef: wo 23 feb 2022, 9:34
Gerne nehmen wir Ihre Bestellung per Post, Fax oder Email entgegen:

Timmermanns Verlag GmbH
Röstendaalstraße 24
47533 Kleve
Fax: 02821/3402
Email: abo(at)hobbyhifi.de
Heeft het met de Duitse wet- en regelgeving te maken? Die zijn daar nog niet zo ver met de digitale economie.

Zullen ze misschien nog profijt van hebben als Poetin echt serieus werk gaat maken van digitale oorlogvoering of een EMP loslaat.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: wo 23 feb 2022, 16:52
door Barry2001
Duitsers zijn in veel dingen conservatiever dan wij. Pinnen bv, je kunt in NL al niet overal meer met ca$h betalen, in Duitsland is dat andersom, zeker buiten de grote steden. We hebben enkele duitse klanten (werk), je moet daar niet raar opkijken als er gevraagd wordt een PO te tekenen en per fax retour te sturen (meegemaakt). Als je dan verteld dat de fax 10 jaar geleden al de deur uit is gegaan kijken ze er vanop, maar lossen het wel anders op. En het is formeel, wat ik qua werk wel kan waarderen. Afspraak is afspraak.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: di 28 feb 2023, 12:06
door Martin-Jan
Omdat hobby hifi in geen enkele kiosk meer te vinden is heb ik een mail gestuurd naar de hobby hifi om een abo te nemen. Maar na bijna een week geen reactie. Raar en niet bepaald grundlich.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: di 28 feb 2023, 12:47
door Henkjan
het is een 1 man band, en soms merk je dat wel ja

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: wo 01 mar 2023, 19:42
door wouter
Stond e.e.a.over in de laatste Hobby Hifi, het blad gaat de oplage halveren en dikker maken.

Gelet op de ontwikkelingen van de laatste jaren zou ik zeker geen abo nemen nu. Het bedrag gaat namelijk niet omlaag.

De edities in de zomer zijn mix & match van wat eerder geweest is en waarvoor al betaald is, en dan een klein beetje nieuwe waardoor het super dure nummer wel in de collectie "hoort".

Reken maar op een steeds kaler aanbod, en Visaton, Wavecor en hun eigen Seas unit zullen wel weer in de ontwerpen blijven domineren.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: do 02 mar 2023, 10:51
door Henkjan
per blad is de HH idd wel prijzig aan t worden, per jaar valt het wel mee (minder dan 1 sjieke condensator). ik hou m'n abo nog wel even, maar ik merk wel dat ik het minder uitgebreid lees dan vroeger. je visie op de standaard merken deel ik niet (behalve dan Berndt z'n eigen Seas Excel driver), wel zie ik daar een golfbeweging van perioden dat er meer met een bepaald merk gebeurt. wel heeft HH sterk de voorkeur voor merken waar types lang leverbaar blijven, wat logisch is als je wil dat mensen de ontwerpen kunnen blijven nabouwen.

hoe is de K&T tegenwoordig eigenlijk? ik heb m'n abo daar een paar jaar geleden opgezegd omdat duidelijk was dat de toenmalige redactie technisch echt niets wisten, het was verworden tot alleen maar "recensies" van door leveranciers gemaakte ontwerpen.

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: ma 13 mar 2023, 10:55
door Erik-z
Hoi,
Nieuw op dit forum en ik ben op zoek naar hobby hifi 1/23. Helaas hebben ze die bij de uitgever zelf niet meer ( allemaal uitgegeven). Weet iemand waar deze nog verkrijgbaar is of te lezen is ( bieb of zo)?

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: ma 13 mar 2023, 13:29
door Henkjan
welkom Erik

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Geplaatst: za 14 okt 2023, 22:54
door Hans Nootdorp
Erik-z schreef: ma 13 mar 2023, 10:55
Hoi,
Nieuw op dit forum en ik ben op zoek naar hobby hifi 1/23. Helaas hebben ze die bij de uitgever zelf niet meer ( allemaal uitgegeven). Weet iemand waar deze nog verkrijgbaar is of te lezen is ( bieb of zo)?
Je zou eens contact kunnen zoeken met forumlid SARK. Wie weet kan hij jou wel helpen....