Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Led »

Weet iemand of het mogelijk is om hier in Nederland een "papieren" abonnement te nemen op het duitse Hobby Hifi en/of de Klang&Ton ?

Ik ben lid van AllYouCanRead - zo'n flat-rate service waarmee ik ze digitaal kan lezen / downloaden (PDF),
maar eerlijk gezegd zou ik ze liever gewoon echt als magazine hebben..

Dat gezegd hebbend, ik heb een map met 25 jaar aan Klang&Ton ***'* ***** ****** ********* ****** :-)
Laatst gewijzigd door Marp op zo 13 feb 2022, 4:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: inhoudelijke aanpassing. Schending van auteursrechten kan niet worden toegestaan.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Walt »

Hobby hifi is mogelijk in ieder geval.
eQuanD
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 21:20

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door eQuanD »

Dat denk ik ook. Ik ontvang reeds zo’n 25 jaar zowel Hobby Hifi als Klang & Ton in de bus (in België).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Henkjan »

ja hoor, dat kan zeker (ik heb zelf dode boom abo op de Hobby Hifi
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door pvanlingen »

Henkjan schreef: zo 13 feb 2022, 12:53
ja hoor, dat kan zeker (ik heb zelf dode boom abo op de Hobby Hifi
Wat is een dode boom abo?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door hardbats »

Een papieren tijdschrift.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door pvanlingen »

hardbats schreef: zo 13 feb 2022, 13:47
Een papieren tijdschrift.
Oh, nu begrijp ik het.
Het is toch gewoon Nederlandsch.
Ja, oude mannen he. :hide:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door VintageHarry »

Led schreef: zo 13 feb 2022, 2:29
Ik ben lid van AllYouCanRead - zo'n flat-rate service waarmee ik ze digitaal kan lezen / downloaden (PDF)
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik kan de Hobby Hifi niet vinden bij allyoucanread? :oops: Een voordeliger digitaal abo zou juist wel mijn interesse kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Pjotr »

Ja i.d.d. Beide liggen overigens hier gewoon in de kiosk in de losse verkoop. Vind doorgaans de geboden leestijd er van niet in verhouding tot de papierkosten en koop dus af en toe eens een los exemplaar als ik de inhoud boeiend vind.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door John P »

Allyoucanread is van de uitgever van K&T en vele andere hifi,homecinema etc bladen. Hobby Hifi is een onafhankelijke uitgave. Ik koop vrij regelmatig (zeg maar altijd) een losse HH als ik een cadeautje verdient heb. Iemand anders doet dat toch niet voor mij.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door AatV »

John P schreef: zo 13 feb 2022, 23:14
Ik koop vrij regelmatig (zeg maar altijd) een losse HH als ik een cadeautje verdient heb. Iemand anders doet dat toch niet voor mij.
Wil je erover praten?......

groet,
Aat
CornelisJ
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 20 mar 2005, 13:21

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door CornelisJ »

Led schreef: zo 13 feb 2022, 2:29
Weet iemand of het mogelijk is om hier in Nederland een "papieren" abonnement te nemen op het duitse Hobby Hifi en/of de Klang&Ton ?

Ik ben lid van AllYouCanRead - zo'n flat-rate service waarmee ik ze digitaal kan lezen / downloaden (PDF),
maar eerlijk gezegd zou ik ze liever gewoon echt als magazine hebben.
Een digitaal abonnement op Hobby Hifi is helaas niet mogelijk. Een papieren abonnement kun je aanvragen via http://www.hobby-hifi.de/Bestellservice ... rvice.html
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Led »

CornelisJ schreef: ma 14 feb 2022, 18:12
Een digitaal abonnement op Hobby Hifi is helaas niet mogelijk. Een papieren abonnement kun je aanvragen via http://www.hobby-hifi.de/Bestellservice ... rvice.html
Eh... moet je voor een HobbyHifi abonnement serieus een pagina openen, die printen, het resultaat in een envelope stoppen, daar een postzegel opplakken, en hem dan afleveren bij een lokaal postpunt dat toevallig open is ondanks de Corona maatregelen..? :D

En dan vragen sommige mensen zich af waarom er zo weinig nieuwe aanwas is in de hobby..... ;-P
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door John P »

Gerne nehmen wir Ihre Bestellung per Post, Fax oder Email entgegen:

Timmermanns Verlag GmbH
Röstendaalstraße 24
47533 Kleve
Fax: 02821/3402
Email: abo(at)hobbyhifi.de
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door ds23man »

Waarom niet per postduif?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door hannesie »

Die met de laatste storm de weg kwijtgeraakt.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door richard »

John P schreef: wo 23 feb 2022, 9:34
Gerne nehmen wir Ihre Bestellung per Post, Fax oder Email entgegen:

Timmermanns Verlag GmbH
Röstendaalstraße 24
47533 Kleve
Fax: 02821/3402
Email: abo(at)hobbyhifi.de
Heeft het met de Duitse wet- en regelgeving te maken? Die zijn daar nog niet zo ver met de digitale economie.

Zullen ze misschien nog profijt van hebben als Poetin echt serieus werk gaat maken van digitale oorlogvoering of een EMP loslaat.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Barry2001 »

Duitsers zijn in veel dingen conservatiever dan wij. Pinnen bv, je kunt in NL al niet overal meer met ca$h betalen, in Duitsland is dat andersom, zeker buiten de grote steden. We hebben enkele duitse klanten (werk), je moet daar niet raar opkijken als er gevraagd wordt een PO te tekenen en per fax retour te sturen (meegemaakt). Als je dan verteld dat de fax 10 jaar geleden al de deur uit is gegaan kijken ze er vanop, maar lossen het wel anders op. En het is formeel, wat ik qua werk wel kan waarderen. Afspraak is afspraak.
Martin-Jan
Berichten: 11
Lid geworden op: do 10 mar 2022, 22:48

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Martin-Jan »

Omdat hobby hifi in geen enkele kiosk meer te vinden is heb ik een mail gestuurd naar de hobby hifi om een abo te nemen. Maar na bijna een week geen reactie. Raar en niet bepaald grundlich.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Henkjan »

het is een 1 man band, en soms merk je dat wel ja
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door wouter »

Stond e.e.a.over in de laatste Hobby Hifi, het blad gaat de oplage halveren en dikker maken.

Gelet op de ontwikkelingen van de laatste jaren zou ik zeker geen abo nemen nu. Het bedrag gaat namelijk niet omlaag.

De edities in de zomer zijn mix & match van wat eerder geweest is en waarvoor al betaald is, en dan een klein beetje nieuwe waardoor het super dure nummer wel in de collectie "hoort".

Reken maar op een steeds kaler aanbod, en Visaton, Wavecor en hun eigen Seas unit zullen wel weer in de ontwerpen blijven domineren.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Henkjan »

per blad is de HH idd wel prijzig aan t worden, per jaar valt het wel mee (minder dan 1 sjieke condensator). ik hou m'n abo nog wel even, maar ik merk wel dat ik het minder uitgebreid lees dan vroeger. je visie op de standaard merken deel ik niet (behalve dan Berndt z'n eigen Seas Excel driver), wel zie ik daar een golfbeweging van perioden dat er meer met een bepaald merk gebeurt. wel heeft HH sterk de voorkeur voor merken waar types lang leverbaar blijven, wat logisch is als je wil dat mensen de ontwerpen kunnen blijven nabouwen.

hoe is de K&T tegenwoordig eigenlijk? ik heb m'n abo daar een paar jaar geleden opgezegd omdat duidelijk was dat de toenmalige redactie technisch echt niets wisten, het was verworden tot alleen maar "recensies" van door leveranciers gemaakte ontwerpen.
Erik-z
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 13 mar 2023, 10:38

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Erik-z »

Hoi,
Nieuw op dit forum en ik ben op zoek naar hobby hifi 1/23. Helaas hebben ze die bij de uitgever zelf niet meer ( allemaal uitgegeven). Weet iemand waar deze nog verkrijgbaar is of te lezen is ( bieb of zo)?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Henkjan »

welkom Erik
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Abonnement Hobby Hifi / Klang&Ton

Bericht door Hans Nootdorp »

Erik-z schreef: ma 13 mar 2023, 10:55
Hoi,
Nieuw op dit forum en ik ben op zoek naar hobby hifi 1/23. Helaas hebben ze die bij de uitgever zelf niet meer ( allemaal uitgegeven). Weet iemand waar deze nog verkrijgbaar is of te lezen is ( bieb of zo)?
Je zou eens contact kunnen zoeken met forumlid SARK. Wie weet kan hij jou wel helpen....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”